Nybörjarfråga ang. iframe

Support och diskussion på svenska för CMS Made Simple.

Moderator: Coldman

Post Reply
craaft
New Member
New Member
Posts: 8
Joined: Wed Jan 28, 2009 1:13 pm

Nybörjarfråga ang. iframe

Post by craaft »

Hej, nu har jag stångat min panna blodig när det gäller mina försök att lösa ett problem med iframe. Det känns som att det inte borde vara så svårt att få till det men jag kommer inte på det. Har testat med olika lösningar med hjälp av sökningar i forumet och i instruktionerna på hemsidan. Så nu ber jag om hjälp istället.

Jo, jag har en mall med en header, mittendel med tre kolumner och en footer.
Kolumnen längst till höger vill jag ha en iframe och där ska visas ett visst innehåll för vissa sidor. Ett annat innehåll för andra sidor.
Dvs. en global content är jag inte ute efter.

I min mall anger jag att i kolumnen längst till höger ska det finnas ett content block som jag kallar för iframearea (jag kanske är ute och cyklar redan här...??)
Då visas ytterligare en innehållsruta (iframearea) på sidorna jag skapar i fliken Innehåll.
I denna iframearea tänkte jag mig "anropa" en sida, d.v.s. en sida som jag skapat i fliken Innehåll. På detta sätt behöver jag då bara ändra i en och samma fil för att det ska ge utslag på sidorna där jag anropar just denna sida.
Någon som förstår hur jag menar?
Men hur ska jag anropa efter denna sida i själva innehållsrutan?? Kan man använda nåt av page_id? Och isåfall hur?
Eller finns det någon annan lösning?

Hoppas någon kan hjälpa mig!

Tack på förhand!

Hälsn.
craaft
Post Reply

Return to “Swedish - Svenska”