[SOLVED] Uppgraderade till 1.5 och får fel hela tiden

Support och diskussion på svenska för CMS Made Simple.

Moderator: Coldman

Post Reply
alonsodiaz
Forum Members
Forum Members
Posts: 10
Joined: Tue Jul 08, 2008 9:42 pm

[SOLVED] Uppgraderade till 1.5 och får fel hela tiden

Post by alonsodiaz »

Hej,

Jag uppgraderade till cmsms 1.5 idag och nu får jag då och då följande felmeddelande:
string(121) "Smarty error: [in template:23 line 45]: syntax error: unrecognized tag 'Statistics' (Smarty_Compiler.class.php, line 590)"

Hur kommer man åt template 23 för att titta på line 45? Finns det någon lista? Hur fixar man detta?

Tack på förhand
/Alonso
Last edited by alonsodiaz on Mon Dec 08, 2008 8:41 am, edited 1 time in total.
Zoorlat

Re: Uppgraderade till 1.5 och får fel hela tiden

Post by Zoorlat »

Som du sakert markt sa har dev-teamet redan hunnit fixa till nagra smaproblem i 1.5. Testa att uppdatera till 1.5.1 och aterkom sen om ditt problem fortfarande finns kvar.
alonsodiaz
Forum Members
Forum Members
Posts: 10
Joined: Tue Jul 08, 2008 9:42 pm

Re: Uppgraderade till 1.5 och får fel hela tiden

Post by alonsodiaz »

Alla fel är fortfarande kvar. Jag kan inte heller se datumstämpeln var resp. nyhet.

Please advise!

Tack på förhand
Alonso
Zoorlat

Re: Uppgraderade till 1.5 och får fel hela tiden

Post by Zoorlat »

Hur kommer man åt template 23 för att titta på line 45?
Template 23 är en av de mallar som du använder. Jag skulle gissa att du i någon av dina mallar har skrivit {statistics} eller liknande. Stämmer det? Är det kanske statistics modulen som spökar? Testa i så fall att installera om den. (eller ta bort och använd Google analytics istället  ;) )
Jag kan inte heller se datumstämpeln var resp. nyhet.
Vet inte riktigt vad du menar. Men datumhanteringen har ändrats i senaste versionerna av News modulen. Dateformat-parametern har tagits bort. Läs http://forum.cmsmadesimple.org/index.php?topic=28295.msg135744. Hoppas det hjälper. Annars, förklara lite närmre så kan jag hjälpa till mer.

/Z
alonsodiaz
Forum Members
Forum Members
Posts: 10
Joined: Tue Jul 08, 2008 9:42 pm

Re: Uppgraderade till 1.5 och får fel hela tiden

Post by alonsodiaz »

För det första: Tack för din tid Z!  ;)

Templaten lyckades jag fixa. Det var {statistics}-taggen som spökade. Jag kan inte av någon anledning inte längre installera stats modulen, men men. Det är inte hela världen just nu. Jag ska försöka med google analys istället.

Angående datumstämpeln så såg jag sedan i hjälpen att man var tvungen att ändra till postdate istället för formatpostdate. Jag gjorde det och nu fungerar datum/tids stämpeln var resp. nyhet igen. Men nu har jag problemet att jag inte vet var jag ska ändra tids formatet. Jag har laggt in tids formateringen jag vill ha i alla ställen på CMS:et där man kan lägga till dateformat, och det fungerar inte fortfarande. Först tänkte jag att det hade med global settings att göra, men det fungerade inte heller.

Kan du säga mig VAR man ska ändra dateformat för news modulen?

/A
Zoorlat

Re: Uppgraderade till 1.5 och får fel hela tiden

Post by Zoorlat »

Använd {$entry->postdate|cms_date_format}

Detta ger dig datumformat från de globala inställningarna. Mer dokumentation står i default-mallen för News 2.9.
alonsodiaz
Forum Members
Forum Members
Posts: 10
Joined: Tue Jul 08, 2008 9:42 pm

Re: Uppgraderade till 1.5 och får fel hela tiden

Post by alonsodiaz »

Supertack, Zoorlat!

Det fungerar.
Zoorlat

Re: Uppgraderade till 1.5 och får fel hela tiden

Post by Zoorlat »

Bra att det löste sig  :)
Lägg gärna till "[solved]" framför ämnesraden i det här inlägget, så vet folk att det är fixat.

/Z
Post Reply

Return to “Swedish - Svenska”