FormBuilder: Hur får jag användarens feedback in på ny sida?

Support och diskussion på svenska för CMS Made Simple.

Moderator: Coldman

Post Reply
INB
Forum Members
Forum Members
Posts: 22
Joined: Mon Jan 28, 2008 8:49 pm

FormBuilder: Hur får jag användarens feedback in på ny sida?

Post by INB »

Hej

FomBuilder är en fantastisk modul, men mina kunskaper är skrala. Kan lite CSS, men ingen som helst programmering.

Har succesivt förstått hur jag modifierar contact_form för mina behov till en föreningssajt och har ett fungerande formulär med rätt feedback till epostmottagarna.

Men när besökaren matat in sin feedback och fått resultatet till webbsidan, så skulle jag vilja rensa sidan så att nästa familjemedlem enkelt kan ge sin feedback från samma dator. (Använder Chaptcha och har bockat av den interna begränsningen.)

Om man uppdaterar sidan med webbläsarens refresh-knapp, så gör den samma call igen. Det gör det förvirrande för en vanlig besökare att göra om formulärinmatningen.

En lösning vore att tömma sidan ordentligt, men hur gör man det?
En variant är att rikta formulärresultatet till en annnan sida. Det finns en inställning för det i fliken Form Submission, men den webbsidan ger inte automatiskt formulärresponsen. Har lagt in ett fält av typen "User defined tag with the form result" vilket ju låter bra, men vad gör jag med den?

(Formuläret används och jag får en del frågor, men de flesta ger säkert bara upp så att man går miste om många svar.)

Mycket tacksam för svar (har letat efter forumsvar, men inte hittat något)
Inga

CMSMS 1.4.1  FormBuilder 0.5.3   PHP  5.2.6  MySQL 5.0.27  värd: Binero med FreeBSB 6.3 Safe Mode off
Last edited by INB on Sat Sep 06, 2008 3:53 am, edited 1 time in total.
Coldman
Power Poster
Power Poster
Posts: 318
Joined: Sun Jun 22, 2008 5:33 am

Re: FormBuilder: Hur får jag användarens feedback in på ny sida?

Post by Coldman »

Hejsan!
Har du löst ditt problem än?
Important Code of Conduct
Why don't use CMSMS Docs or search?
Do you read Help?
Admin for Swedish Translations Team
Moderator Swedish Forum
After your problem is solved, push the green button
INB
Forum Members
Forum Members
Posts: 22
Joined: Mon Jan 28, 2008 8:49 pm

Re: FormBuilder: Hur får jag användarens feedback in på ny sida?

Post by INB »

Hejsan
Tyvärr inte. Föreningen hade deadline för en omfattande aktion idag måndag 29 sept så just detta formulär är inte längre aktuellt. Vi fick in nästan 1000 namn via webben, men har också fått bekräftat att flera givit upp. Hur många är ju omöjligt att veta.

Men formulär behövs på alla web sites så detta problem behöver jag lösa.

Tack för att du frågar.
Inga
Post Reply

Return to “Swedish - Svenska”