Admin loginstrul

Support och diskussion på svenska för CMS Made Simple.

Moderator: Coldman

Post Reply
owejo
Forum Members
Forum Members
Posts: 14
Joined: Mon Dec 03, 2007 5:40 pm

Admin loginstrul

Post by owejo »

Hej ! kul att det finns ett forum på svenska.Hoppas att få hjälp här.Problemet är:  har installerat cmcmadesimple och allt gick bra, men jag kan inte logga in på admin.När jag anger användarnamn och lösen som jag satt vid installationen ,så händer inget, rutorna töms bara och samma adminsida visas. Vad i ...  är det för fel,, cookies eller något ?
Tacksam för svar.
/Owe
Stringfellow
Forum Members
Forum Members
Posts: 26
Joined: Wed Mar 29, 2006 4:08 pm

Re: Admin loginstrul

Post by Stringfellow »

Skumt, ligger siten på din dator eller på en extern server?
owejo
Forum Members
Forum Members
Posts: 14
Joined: Mon Dec 03, 2007 5:40 pm

Re: Admin loginstrul

Post by owejo »

Stringfellow wrote: Skumt, ligger siten på din dator eller på en extern server?
Skulle ha sagt det direkt, siten ligger lokalt  på min dator.Tänkte bygga lokalt först, öva osv
Kan säga att alla tester gick igenom vid  installation.Har en mapp i roten på php som heter sessions, som visar att det skrivs typ cookie eller session där (vad är skillnaden?) När jag försöker logga in med uppgifterna  så blinkar det till och rutorna töms. Men om jag försöker med fel anvnamn eller lösen, så fås meddelandet om fel lösen eller namn och bara ena rutan password töms, skumt.Läste på  någon felsökningssida att det berodde påatt acceptera cookie i  webläsaren, det är gjort, och att det berodde på server side  cookies. Har ju i php.ini ställt in dom värderna.Är det något annat i  inifilen som spökar?
/owe
Last edited by owejo on Sat Dec 15, 2007 9:39 am, edited 1 time in total.
Post Reply

Return to “Swedish - Svenska”