HTML-blokken (global_content) geeft foutmelding bij wijziging of aanmaak

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
jellef
Forum Members
Forum Members
Posts: 27
Joined: Fri Mar 05, 2010 4:03 pm

HTML-blokken (global_content) geeft foutmelding bij wijziging of aanmaak

Post by jellef »

Na een moeizame migratie naar een nieuwe provider, het opruimen van een mogelijke hack (met vele tientallen geïnfecteerde php scripts) en een upgrade van CMS versie 1.10.3 naar 1.12.2 ben ik zo goed als klaar voor de upgrade naar versie 2.x.x. Er is nog 1 probleem met het updaten en aanmaken van HTML-blokken.

Ruim 10 jaar geleden heb ik deze website opgebouwd en die bevat vele honderden pagina's met informatie. Omdat op verschillende pagina's gebruik wordt gemaakt van hetzelfde blok informatie (o.a. beschrijving van kunstenaars, architecten, makers, etc.) heb ik gebruik gemaakt van HTML -blokken (global_content blocks). Daarvan zijn er inmiddels zo'n 500 in gebruik en aangeroepen vanuit die enorme hoeveelheid pagina's. Tot aan de vorige versies van CMSMS ging alles probleemloos. In de naam (achternaam, voornaam) komt een leesteken voor die kennelijk nu niet meer wordt ondersteund (verandering in de smarty techniek). Het gebruik van de bestaande HTML-blokken is geen probleem, het wijzigen helaas wel.

Een oplossing is het wijzigen van de naam met bv. een underscore i.p.v. de komma, maar dat vergt een enorme hoeveelheid handwerk. Is er een slimme andere methode?

Mvg,

Jelle
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”