vernieuwen CMS

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
jjjmedia
Forum Members
Forum Members
Posts: 110
Joined: Mon May 26, 2008 6:12 am

vernieuwen CMS

Post by jjjmedia »

Goeiemorgen,

Ik draai nog steeds 1.11.12 en wil over naar het nieuwste cms.
Kan ik dat straffeloos doen zonder mijn templates te veranderen?

Ik gebruik nu Holygrail en dat bevalt uitstekend.
Toch wil ik over naar een scalable template!

Ik heb nu problemen met PHP 7.3.xx

Wie helpt mij?

Zie http://www.deypenburgschecourant.nl

JW
deactivated010521

Re: vernieuwen CMS

Post by deactivated010521 »

Van CMSMS 1.x naar 2.x zijn er een aantal Smarty template wijzigingen nodig. Deze zitten vooral in de naamgeving van de templates en het menu -> Navigator. Van CMSMS 2.x naar 3.x (nu nog beta) zijn wederom template wijzigingen nodig.

Er is veel geschreven over CMSMS 1.x naar 2.x updates. Je bent laat met deze update maar deze is niet onmogelijk.

Je moet het vooral doen met oude post die hier over gaan. Het collectieve geheugen is enigzins aangestast, er zijn weinig mensen die nog bezig zijn met CMSMS 1.x naar 2.x updates.

Als je specifieke vragen hebt zou je ze kunnen stellen maar officieel wordt CMSMS 1.x niet meer ondersteund.

Ik weet niet wat je met "holygrail" bedoeld ik ken dat als template pattern waar je met een 3 koloms indeling werkt. Iedere layout is scalable / responsive te maken. Vaak hoef je HTML niet eens aan te passen als je op scalable / responsive overgaat, wijzigignen zitten vooral in de CSS.

Kortom van niet responsive naar responsie blijft de HTML hetzelfde en zitten de wijzigingen in de CSS.

Van CMSMS 1.x naar 2.x naar 3.x zitten de wijzigingen in de Smarty Templates waaneer je theme eenmaal responsive is blijft de CSS en HTML gelijk.

Overigens zie je dat webmasters vaak voor een nieuwe theme kiezen als ze van niet responsive naar responsive bewegen. Tussen CMS updates soms ook maar meestal niet.

Of je eerst een CMS update doet of je CSS aanpakt of van theme wijzigd is aan jouw.
User avatar
velden
Dev Team Member
Dev Team Member
Posts: 3483
Joined: Mon Nov 28, 2011 9:29 am
Location: The Netherlands

Re: vernieuwen CMS

Post by velden »

Merk op dat er nog geen sprake is van een versie 3.x maar een 2.3 (beta).

Aankondiging:
viewtopic.php?f=1&t=82050
Jos
Support Guru
Support Guru
Posts: 4017
Joined: Wed Sep 05, 2007 8:03 pm
Location: The Netherlands

Re: vernieuwen CMS

Post by Jos »

Voor de upgrade van 1.x naar 2.2.x vind je hier ook een paar tips:
https://docs.cmsmadesimple.org/upgrading/to-cmsms-2.x
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”