FEU password settings

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
janvl
Power Poster
Power Poster
Posts: 947
Joined: Wed Aug 13, 2008 10:57 am

FEU password settings

Post by janvl »

Hallo,

ik zoek in 2.2.13 waar de passwordsettings voor FEU gebleven zijn.

Volgens CG zijn die in de config.php of in een json-file in assets maar daar vindt ik niets in een nieuwe installatie van 2.2.13.

In 2.2.9 was er nog een menukeuze met "frontendusers instellingen" is er ergens een voorbeeld config.php / json-file zodat ik die instellingen weer kan doen?

Bij voorbaat dank,
Jan
deactivated010521

Re: FEU password settings

Post by deactivated010521 »

Gebruik je Front End Users > 3.0 of de <= 2.0 serie? Ik heb vernomen dat 3.0 een rewrite is en meerdere instelling idd naar config.php verhuist zijn. Gebruik deze versie zelf nog niet.

Site Admin -> Module Manager -> Front End Users -> Help ?
janvl
Power Poster
Power Poster
Posts: 947
Joined: Wed Aug 13, 2008 10:57 am

Re: FEU password settings

Post by janvl »

Hallo Arnoud,

het is FEU 3.2, de nieuwe dus.

Aangezien deze install nieuw is kan ik dat nog veranderen.

Ik gelooof dat dat voor het moment de snelste oplossing is, de 3 versie bewaar ik dan om eerst in m'n testsites te leren kennen.

mvg
Jan
deactivated010521

Re: FEU password settings

Post by deactivated010521 »

De reden dat ik nog op FEU 2.x draai is dat ik eerst wat server en migratie werk te doen heb.

Er zit een verschil tussen de wachtwoord FEU 2.x en 3.x 'encrypt/hashing' methodes. Bij het overzetten van data moet mogelijk het wachtwoord gerest worden. Moet nog even kijken of er one-way of two-way encrypte is toegepast, mogelijk kan het oude wachtwoord ontcijferd worden.

Eerst even testen en schaduw draaien kan geen kwaad. Bij een nieuwe website zal je geen last hebben van 'legacy data'.
janvl
Power Poster
Power Poster
Posts: 947
Joined: Wed Aug 13, 2008 10:57 am

Re: FEU password settings

Post by janvl »

Hallo Arnoud,

deze website is eigenlijk een frontend, waar per pagina een iframe gebruikt wordt om een groep van ongeveer 10 gebruikers eenvoudiger routes in OSM ter beschikking te stellen die in weer een ander programma aangelegd zijn, maar achter een wachtwoord moeten staan.

Klingt misschien komplex, is met cmsms gelukkig eenvoudig te realiseren.

We hebben gekozen voor een extra installatie in een subdomain.

mvg
Jan
deactivated010521

Re: FEU password settings

Post by deactivated010521 »

Heb in het verleden wel eens een door FEU beschermde REST pagina gemaakt.

(application/json header + door FEU beschermde {content} pagina). Als de gebruiker was ingelogd werd er json-data ingeladen, uitgelogd verscheen er een lege json {} string hiermee werd een javascript map zichtbaar of onzichtbaar.

Salient detail deze website is later (niet door mij) naar WP gemigreerd en de opdrachtgever heeft toen heel veel moeten betalen voor deze in cmsms eenvoudige functionaliteit ;)

Reken dan ook niet te weinig.
janvl
Power Poster
Power Poster
Posts: 947
Joined: Wed Aug 13, 2008 10:57 am

Re: FEU password settings

Post by janvl »

Hallo Arnoud,

met een grote klant die continu nieuwe opdrachten geeft en goed van betalen is, bestaat de noodzaak niet extra te berekenen.

Ik bouw al zijn websites om naar w3.css en daarnaast een hele rij webapps zoals financieel, planning , newsletter en survey.

Maar bedankt voor de goede raad!

Mvg
Jan
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”