Gallery en cycle maar dan responsive

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

janvl
Power Poster
Power Poster
Posts: 945
Joined: Wed Aug 13, 2008 10:57 am

Re: Gallery en cycle maar dan responsive

Post by janvl »

Allereerst bedankt voor je hulp.

2 vragen blijven.

1. wat ik gemaakt heb, is het gewenst hier te plaatsen?

2. inhoud in de core-template laten, is dat sneller dan een smarty-include of een snippet dat uit de DB komt, of is dat lood om oud ijzer.

Mvg
Jan
deactivated010521

Re: Gallery en cycle maar dan responsive

Post by deactivated010521 »

janvl wrote:Allereerst bedankt voor je hulp.
Green probleem

2 vragen blijven.
janvl wrote: 1. wat ik gemaakt heb, is het gewenst hier te plaatsen?
Een complete implementatie (CSS, JavaScript, Smarty Template) in dit forum plaatsen maakt het meestal niet duidelijker. Zelf gebruik ik weleens codepen om voorbeelden te delen. Wat mij betreft hoef jij je uitwerking niet te delen.
janvl wrote: 2. inhoud in de core-template laten, is dat sneller dan een smarty-include of een snippet dat uit de DB komt, of is dat lood om oud ijzer.

Mvg
Jan
Hoe eenvoudiger een template hoe sneller deze ingeladen wordt. Ik geef de voorkeur aan "makkelijk" onderhoudbare file-based templates.

Een base template met includes daar heb ik nog nooit problemen mee gehad.

Als je een goed geconfigureerde server hebt is de snelheid tussen een template/include of database read nagenoeg gelijk. Ik heb nog nooit benchmarks gedraaid kan je de harde cijfers niet geven.

Wanneer de template rendering een bottleneck gaat worden kan je naar caching gaan kijken. Meestal is er met "image-compression" of "lazy loading" van slider images de meeste performance winst te halen.
janvl
Power Poster
Power Poster
Posts: 945
Joined: Wed Aug 13, 2008 10:57 am

Re: Gallery en cycle maar dan responsive

Post by janvl »

Bedankt Arnoud,

daarmee zijn alle vragen beantwoord.

Ik run 5 vserver en 2 rserver, Ubuntu met Plesk en speciaal voor mij een rserver met ISPConfig (een open source control panel).

Kleine anekdote, ik bood een kleine gemeente een website aan, de "konkurrentie" een reklameburo had een demo met wordpress gemaakt, ik met cmsms 2.2.5.
Pagespeed wp-site 32 - Pagespeed cmsms-site 87 - en dat zonder dat ik ook maar iets aan tuning gedaan had.

Cmsms blijft een pareltje!

Mvg
Jan
deactivated010521

Re: Gallery en cycle maar dan responsive

Post by deactivated010521 »

Super, met een VPS zit je goed. In de toekomstige CMS Made Simple v2.3 valt er aan de kant van de server waarschijnlijk nog performance winst te halen met caching. Ik heb niet alle details voor me maar ik meen dat CalGuy flink heeft getest met opcache, cmsms shell waarchijnlijk voor een cache flush ?

Naast regulier CMS ontwikkelwerk ben ik als side-project bezig met een build tool. Front-end performance heb ik daarbij een belangrijk thema gemaakt, als je dit boeit valt hier meer te lezen: https://frontendstudio.github.io/docs/f ... klist.html
janvl
Power Poster
Power Poster
Posts: 945
Joined: Wed Aug 13, 2008 10:57 am

Re: Gallery en cycle maar dan responsive

Post by janvl »

Bedankt Arnoud,

met bijna 63 nog genoeg te leren. M'n pensioen moet maar wachten! Te veel interessante nieuwe zaken.

Mvg
Jan
deactivated010521

Re: Gallery en cycle maar dan responsive

Post by deactivated010521 »

In dit dynamische vak ben je nooit uitgeleerd, gelukkig kan je redelijk voortbouwen op eerdere ervaring, die is op oudere leeftijd een stuk groter.

Als je denkt alles te weten is er altijd wel iemand die meer weet of denkt te weten ;D

Mooie breakdown per aandachtsgebied, genoeg om jaren vooruit te kunnen: https://roadmap.sh/
janvl
Power Poster
Power Poster
Posts: 945
Joined: Wed Aug 13, 2008 10:57 am

Re: Gallery en cycle maar dan responsive

Post by janvl »

Komisch, dat heb ik altijd als normaliteit geschouwd dat er mensen zijn die meer weten. Dat dat leeftijds-onafhankelijk is me van jongs af meegegeven.

Het komt regelmatig voor dat ik van jongeren van nauwelijks 20 jaar een en ander leer waaraan ik nooit gedacht had. De opensource beweging stimuleert op dat gebied omdat je vaak niet weet hoe oud/jong de ander is die je op een forum treft.

Dat is ook waarom ik facebook slecht vindt, het verbindt mensen met gelijke leeftijd, interesse etc. dat verschraalt het beeld van de maatschappij.

Mvg
Jan
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”