geavanceerde zoekfunctie

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
rodeto
Power Poster
Power Poster
Posts: 410
Joined: Thu May 04, 2006 9:12 am

geavanceerde zoekfunctie

Post by rodeto »

Ik heb een site met verschillende producten waarbij ik graag op meerdere manieren wil zoeken daarin
Wat ik graag zou willen is een dropdown met verschillende prijzen. Zodra je bijvoorbeeld dan € 25,- kiest dan zouden alle producten met een prijs tot € 25,- te zien moeten zijn.
Daarnaast wil ik ook een zoekoptie met een dropdown met daarin bijvoorbeeld plaatsnamen. Alle producten die dan in een bepaalde plaats verkrijgbaar zijn moeten dan tevoorschijn komen.

Wat is de beste manier om dat te verwezenlijken?
deactivated010521

Re: geavanceerde zoekfunctie

Post by deactivated010521 »

De products module heeft filters waarmee je op product eigenschappen kunt zoeken.

Een andere manier is om smarty data in json te gieten en er een javascript applicatie omheen te bouwen.
rodeto
Power Poster
Power Poster
Posts: 410
Joined: Thu May 04, 2006 9:12 am

Re: geavanceerde zoekfunctie

Post by rodeto »

Hartelijk dank Arnoud. Ik ga eens stoeien met de products module.
rodeto
Power Poster
Power Poster
Posts: 410
Joined: Thu May 04, 2006 9:12 am

Re: geavanceerde zoekfunctie

Post by rodeto »

Uiteindelijk is het met behulp van LISE allemaal gelukt. Niet door mij maar door een dev die zo vriendelijk was hiervoor zijn tijd aan mij te besteden.
deactivated010521

Re: geavanceerde zoekfunctie

Post by deactivated010521 »

Welke aanpak is er gekozen? Hoe ziet deze oplossing eruit?
rodeto
Power Poster
Power Poster
Posts: 410
Joined: Thu May 04, 2006 9:12 am

Re: geavanceerde zoekfunctie

Post by rodeto »

Het gaat om een extra zoekoptie waarbij per stad activiteiten gekozen kunnen worden. Ook kan er gekozen worden om een bepaalde activiteit te kiezen. Die laatste optie voeg m.i. weinig toe maar goed, dat is wat de klant wilde. Volgens mij meer vanuit SEO-oogpunt.
Alle uitjes zijn als trip in LISE opgenomen en alle plaatsen zijn in een field opgenomen. Ik kan je niet precies vertellen hoe een en ander erin gezet is. Dat heeft iemand anders gedaan voor mij.
Hoe het eruit zie kun je hier zien: voorbeeld
deactivated010521

Re: geavanceerde zoekfunctie

Post by deactivated010521 »

Bedankt voor het delen, ziet er netjes uit.

Zo te zien wordt er een "stad" en "activiteit" parameter gepost naar een cmsms pagina waar module data opgehaald en weergeven wordt, een pure PHP oplossing.

Code: Select all

https://www.uitjesinholland.nl/uitjes-vinder.html?mact=LISEtrips%2Cma69a9%2Cdefault%2C0&ma69a9returnid=1737&ma69a9filter=plaats&ma69a9search_plaats=Groningen&filter_trip=expeditie_dierentuin&submit=Zoeken
User avatar
velden
Dev Team Member
Dev Team Member
Posts: 3483
Joined: Mon Nov 28, 2011 9:29 am
Location: The Netherlands

Re: geavanceerde zoekfunctie

Post by velden »

Het valt me wel op sommige activiteiten bij 'Waar' plaatsnamen hebben staan die NIET in de dropdown te selecteren zijn.
rodeto
Power Poster
Power Poster
Posts: 410
Joined: Thu May 04, 2006 9:12 am

Re: geavanceerde zoekfunctie

Post by rodeto »

Klopt. De klant heeft aangegeven dat alle plaatsen die in de dropdown staan goed zijn. Hij zal dus de tekst in de betreffende pagina's nog moeten aanpassen. Daar heb ik hem al op gewezen.
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”