Automatisch resizen van afbeeldingen

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
Evert B.
Power Poster
Power Poster
Posts: 414
Joined: Fri Oct 20, 2006 12:07 pm

Automatisch resizen van afbeeldingen

Post by Evert B. »

Halle mensen,

Ik ben al een ruime maand bezig met CMSMS en het bevalt prima. Nu heb ik echter toch iets waar ik niet uitkom. Ik heb een fotoboek geinstalleerd maar ik zoek eigenlijk iets wat misschien helemaal niet mogelijk is.

Mijn vraag is bestaat er een module waarmee je kunt brwosen naar bestanden op je PC en deze dan kan uploaden, en dat de software van CMSMS er dan voor zorgt dat de foto's verkleint worden, en dus niet meer 3 tot 4 MB zijn maar gewoon netjes kleine jpeg's. Ik bedoel dus geen thumbnails, maar echte ge-resised-de foto's.

Op de PC gebruik ik hier  Pix Resizer  ( http://www.rhvdemeeuwen.nl/Software/Foto.htm) voor.

Hoop dat ik mijn vraag duidelijk heb kunnen maken en dat jullie een tip hebben. Oja niet onbelangrijk: ik kan redelijk uit de voeten met code maar ben absoluut geen crack.

Groeten Nucleus
Dee
Power Poster
Power Poster
Posts: 1197
Joined: Sun Mar 19, 2006 8:46 pm
Location: the Netherlands

Re: Automatisch resizen van afbeeldingen

Post by Dee »

Hoihoi,
Er wordt (als ik het goed heb) gewerkt aan verbetering van de Image Manager, maar deze functionaliteit is nog niet beschikbaar.
Je zou Bilder in combinatie met ferzzyengine kunnen proberen, maar die zien er nog niet echt ontwikkeld uit.

Als je redelijk met PHP uit de voeten kan is het resizen zelf niet zo moeilijk, maar je zult er een interface-je omheen moeten bouwen (of een bestaande aanpassen).

Gr,
D
Evert B.
Power Poster
Power Poster
Posts: 414
Joined: Fri Oct 20, 2006 12:07 pm

Re: Automatisch resizen van afbeeldingen

Post by Evert B. »

Reuze bedankt Dee!

Dit biedt weer even genoeg stof om komende week de avonduurtjes te vullen zou ik zeggen. Eerst maar es alles uitproberen op mijn test-site.
Ik laat mijn vorderingen weten maar verwacht er niet te veel van want het zal me moeilijk vallen.

Groeten Nucleus
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”