LISE ingave dagelijks op een bepaald tijdstip tonen

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
pedes
Power Poster
Power Poster
Posts: 840
Joined: Tue Jan 27, 2009 11:47 am

LISE ingave dagelijks op een bepaald tijdstip tonen

Post by pedes »

het onderwerp is wat moeilijk gekozen... maar ik zou graag volgende bekomen.
Ik heb een overzicht van een radio programma schema dat ik maak in een LISE module. Dus iedere lijn bevat een radio programma, zijn programma titel, de radio presentator, wat info over het programma, de uren dat het op de radio te horen is, de dag dat het op de radio te horen is.

Nu zou ik graag vb. op een pagina de info van het op dit moment draaiende programma tonen en ook de info van het volgende programma.
Als ik dus zeg maar voorbeeld 's morgens de website bekijk om 9u15 wil ik de opsomming zien van de info van het programma dat bezig is en het volgende programma. Bekijk ik de website in de namiddag wil ik ook weer de info van het programma zien dat dan bezig is en het daaropvolgende programma.

Iemand een idee / tip hoe ik dit best doe?
Of bestaat er een betere module dan LISE om deze programma info in te voeren.

Alvast bedankt voor het meedenken.
Mvg,
Peter
User avatar
velden
Dev Team Member
Dev Team Member
Posts: 3483
Joined: Mon Nov 28, 2011 9:29 am
Location: The Netherlands

Re: LISE ingave dagelijks op een bepaald tijdstip tonen

Post by velden »

Ik ken de filter-mogelijkheden van LISE niet zo goed maar mogelijk kun je al beginnen met het filteren op de dag van vandaag.

Vervolgens sorteer je de programma's op basis van begintijd.
Dan zoek je naar programma waarvoor geldt: begintijd <= now < eindtijd. Dat is dan het huidige programma.

Het volgende programma komt dan automatisch uit de gesorteerde lijst BEHALVE als het de middernacht passeert. Mogelijk moet je dan nog het eerste programma van de volgende dag ophalen.
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”