Geen Phar ondersteuning

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
bartje26
Forum Members
Forum Members
Posts: 15
Joined: Mon Oct 15, 2012 6:42 pm

Geen Phar ondersteuning

Post by bartje26 »

Nu eindelijk de tijd gevonden om een aantal sites te gaan updaten van 1.12.1. naar 2.13. De docs gelezen en de voorbereidingen uitgevoerd en kwam met de installatie agent tot een wit scherm en daar blijft het dan bij. Na e.e.a uitpluizen leek het een probleem met phar. Een mailtje naar mijn hostingbedrijf en kreeg het volgende antwoord "PHAR wordt niet ondersteund binnen webhostingpakketten, omdat dit vooral een software library is om extenties en applicaties te installeren in plaats van website.
Betekend dit nu dat ik mijn sites niet kan upgraden en ook geen nieuwe installatie van een 2.x versie kan uitvoeren?
User avatar
velden
Dev Team Member
Dev Team Member
Posts: 3479
Joined: Mon Nov 28, 2011 9:29 am
Location: The Netherlands

Re: Geen Phar ondersteuning

Post by velden »

Kort antwoord: ja.

Overtuig de host ervan het wel toe te staan of stap over naar een andere hostingpartij.

Langer antwoord: je kunt natuurlijk je site kopieren naar een andere (local)host, upgraden en weer terug kopieren. Maar dat zou ik persoonlijk niet doen omdat ik vind dat je dan maar beter meteen over kunt stappen.
User avatar
Rolf
Dev Team Member
Dev Team Member
Posts: 7825
Joined: Wed Apr 23, 2008 7:53 am
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Geen Phar ondersteuning

Post by Rolf »

Webhost wrote:PHAR wordt niet ondersteund binnen webhostingpakketten, omdat dit vooral een software library is om extenties en applicaties te installeren in plaats van website.

Een CMS *is* een PHP applicatie!!
PHAR is een standaard PHP functie, niets bijzonders.


http://php.net/manual/en/intro.phar.php
PHP wrote:The phar extension provides a way to put entire PHP applications into a single file called a "phar" (PHP Archive) for easy distribution and installation.
- + - + - + - + - + - + -
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Migrating Company Directory module to LISE
- + - + - + - + - + - + -
Image
bartje26
Forum Members
Forum Members
Posts: 15
Joined: Mon Oct 15, 2012 6:42 pm

Re: Geen Phar ondersteuning

Post by bartje26 »

bedankt voor jullie reacties. Ik heb de host dringend verzocht met jullie motivatie toch een ander overweging te maken.
De meeste sites zou ik misschien wel kunnen overzetten, zoals velden aangeeft, maar ik heb ook een grote site met veel frontend users daar maak ik mij ernstig zorgen over hoe die up to date te krijgen. ???
bartje26
Forum Members
Forum Members
Posts: 15
Joined: Mon Oct 15, 2012 6:42 pm

Re: Geen Phar ondersteuning

Post by bartje26 »

De webhost wil de sites upgraden naar een andere server met PHP7.
nu alleen de vraag of dit geen probleem geeft met de oude versie 1.12.2

wat is jullie advies?
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”