na upgrade naar v 2.2.2. front-end weg en FOUTmelding !!

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

mev
Power Poster
Power Poster
Posts: 371
Joined: Wed Apr 25, 2007 5:00 pm

Re: na upgrade naar v 2.2.2. front-end weg en FOUTmelding !!

Post by mev »

Bedankt voor het meedenken Arnout!

Code: Select all

Van nature geen spaties en slashes gebruiken is wel elementair. 
Zal vast zo zijn, maar tis altijd toch goed gegaan met die slash, zolang die site bestaat, > 10 jaar...
(tot nu toe dan)

Code: Select all

3) Via SQL een zoek en vervang doen. 
Mijn voorkeur gaat uit naar 3:
Zoals boven gezegd, in de database rechtstreeks wat doen, waag ik me echt niet aan.

Code: Select all

meta keywords doen helemaal niets meer voor zoekmachine optimalisatie (is al jaren zo)
Daar wordt nogal verschillend over gedacht, ook bij SEO-experts onderling. Is eveneens al jaren zo..

Maar toch erg bedankt!
willemijn
mev
Power Poster
Power Poster
Posts: 371
Joined: Wed Apr 25, 2007 5:00 pm

Re: na upgrade naar v 2.2.2. front-end weg en FOUTmelding !!

Post by mev »

Rolf,

Code: Select all

Omdat je twee keer een assign doet zal deze wel tijdens het renderen van de pagina worden "overschreven" maar als de oude content blok verwijderd is, is dat weer normaal...
Heb je code van hierboven met de 2 content blocks onder elkaar letterlijk copy-past in 'n paginasjabloon geplakt. Die invulvakjes verschijnen op zich wel in de Content Page vd backend.
Maar na het overnemen/invullen van de extra keywords in 'n content page met dat sjabloon, zie ik geen resultaat ervan terug in de pagina-bron in de front-end.. Dus uberhaupt geen metatags voor keywords meer.
Van geen van beide content blocks.
Ook niet van ingevulde extra keywords in alleen de oorspronkelijke content block ... zonder label en assign.

En bij:

Code: Select all

<meta name="keywords" content="André Schoots, Imaginair Realisme, kunstschilder, schilderijen, olieverf, {$keywords|default:''}" />
maakt ie van {$keywords|default:''} in de broncode een o/nul..

Flauw he! Misschien toch niet helemaal goed die codes? Kommaatje, haakje?
Last edited by mev on Wed Jul 12, 2017 9:03 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Rolf
Power Poster
Power Poster
Posts: 7825
Joined: Wed Apr 23, 2008 7:53 am
Location: The Netherlands
Contact:

Re: na upgrade naar v 2.2.2. front-end weg en FOUTmelding !!

Post by Rolf »

Klopt, dat schreef ik ook! Dit is een tijdelijk iets!!
Komt omdat je eerst in het eerst blok een waarde geeft aan $keywords.
Vervolgens is het tweede blok leeg, en wordt die waarde aan $keywords gegeven... het frontend zal dus *tijdelijk* geen waarde tonen.
Ben je klaar met het omzetten, verwijder je de oude content blok en dan werkt alles als vanouds!

De |default:'' is de tag staat er in om geen "notice" meldingen in het error log te krijgen als $keywords geen waarde heeft (leeg is)
- + - + - + - + - + - + -
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Migrating Company Directory module to LISE
- + - + - + - + - + - + -
Image
deactivated010521

Re: na upgrade naar v 2.2.2. front-end weg en FOUTmelding !!

Post by deactivated010521 »

Daarom geef ik aan wat mijn voorkeur heeft en wat de alternatieven zijn.

Laat ik het gebruik van meta keywords iets nuanceren. Ik ga uit van de officiële Google documentatie die geeft aan dat keywords geen invloed hebben.

Voor andere search engines als Bing/Yahoo is het gebruik ook twijfelachtig. Sterker nog bij het verkeerd ingeven; die kans is aanwezig als je er een editor veld van maakt kan de pagina als spam gezien worden.

Voor websites met veel SEO competitie is het ook niet slim om je keywords te onthullen.
mev
Power Poster
Power Poster
Posts: 371
Joined: Wed Apr 25, 2007 5:00 pm

Re: na upgrade naar v 2.2.2. front-end weg en FOUTmelding !!

Post by mev »

Rolf schreef:
Klopt, dat schreef ik ook! Dit is een tijdelijk iets!!
Ga 't morgen opnieuw proberen. Thanks voor de moeite iedereen!!!
mev
Power Poster
Power Poster
Posts: 371
Joined: Wed Apr 25, 2007 5:00 pm

Re: na upgrade naar v 2.2.2. front-end weg en FOUTmelding !!

Post by mev »

Het is allemaal gelukt !
Dank voor je code Rolf! Super weer.

Viel gelijk op dat bij de pagina's die 1 vd die 3 pagina-sjablonen gebruiken, ineens ook de inhoud van een ander content block (eronder) geleegd was -na het opslaan-.
En opnieuw invoeren pakte ie niet..

Dat sjabloon had in de naam nog wel een spatie. Ooit gelezen dat dat niet mocht en/of dat dit door het systeem veranderd zou worden in underscores bij de overgang van de 1.x naar de 2.x versies van cms-ms...
Kennelijk is dat niet gebeurd (en heb ik zelf ook niet gedaan; over het hoofd gezien..) .

Maar bovendien stonden er spaties in die content block naam.

Missch. was het de combi, maar hoe dan ook, na veranderen, dus spaties eruit en underscores daarvoor in de plaats, in zowel sjabloon-naam als contentblock-naam, is dat ook goed gekomen !

Hopelijk gaat 't upgraden naar nieuwste versie vd core nu wel goed.

willemijn
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”