Gallery template overschrijven?

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
User avatar
Gregor
Power Poster
Power Poster
Posts: 1874
Joined: Thu Mar 23, 2006 9:25 am
Location: The Netherlands

Gallery template overschrijven?

Post by Gregor »

Als ik op de homepage gebruik maak van Gallery met template A, is het dan mogelijk om bij het weergeven van de foto zodra er op wordt geklikt de default template die in bij die bewuste set foto's wordt gebuikt, te overschrijven?

Dus:
In de Gallery module hebben alle albums template Y; dat is de default template.
Op de homepage hebben de foto's Gallery template A (als parameter meegegeven).
Fotoweergave op de homepage, daar zou dan ook van template A gebruik gemaakt moeten worden, echter doordat Y de default is, pakt hij Y i.p.v. A.

Is het mogelijk om vanuit een gegeven template foto's weer te geven met een andere template dan de default template?
User avatar
Rolf
Power Poster
Power Poster
Posts: 7825
Joined: Wed Apr 23, 2008 7:53 am
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Gallery template overschrijven?

Post by Rolf »

Je kunt per Gallery een template instellen
- + - + - + - + - + - + -
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Migrating Company Directory module to LISE
- + - + - + - + - + - + -
Image
User avatar
Gregor
Power Poster
Power Poster
Posts: 1874
Joined: Thu Mar 23, 2006 9:25 am
Location: The Netherlands

Re: Gallery template overschrijven?

Post by Gregor »

Rolf wrote:Je kunt per Gallery een template instellen
Dank je Rolf, dit is mij bekend en in zekere zin heb ik dat ook gedaan, maar dan door een default in te stellen voor alle foto's.

Wat ik me afvraag, maar misschien is het qua logica niet mogelijk, of er voor het fotoalbum en voor de foto's in cgblog template A is te gebruiken, welke de default is en op de home foto's die ook in het fotoalbum staan, maar waar dan template B voor wordt gebruikt bij het tonen van de foto's. Je kunt nl. wel de thumb weergeven en daar template B voor gebruiken, maar zodra je op de foto klikt, dan wordt de default template gebruikt; bij alle albums is als instelling 'default' gebruikt.
User avatar
Rolf
Power Poster
Power Poster
Posts: 7825
Joined: Wed Apr 23, 2008 7:53 am
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Gallery template overschrijven?

Post by Rolf »

Ik snap nog steeds niet helemaal wat je bedoelt geloof ik, maar kan het zijn doordat je de standaard JavaScript veld van de Gallery template gebruikt?
Doordat je twee keer de Gallery module op een pagina laadt dan komt deze ook twee keer naar voren. Dit kan/zal waarschijnlijk botsen.

Ik gebruik het JS (en CSS) veld van Gallery alleen bij eenvoudige websites zonder veel andere poespas. Anders gaat de CSS naar een standaard core stylesheet en de JavaScript neem ik op in het pagina sjabloon. Je kunt dan beter de volgorde van de JS controleren.

grt. Rolf
- + - + - + - + - + - + -
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Migrating Company Directory module to LISE
- + - + - + - + - + - + -
Image
User avatar
Gregor
Power Poster
Power Poster
Posts: 1874
Joined: Thu Mar 23, 2006 9:25 am
Location: The Netherlands

Re: Gallery template overschrijven?

Post by Gregor »

Dank je Rolf.

De JS in het js-veld van de template staat er nog wel, maar is uitgecommentarieerd. Zal het weghalen om het overzichtelijk te houden.

Op de home page zie je onder de tekst twee rijen foto's, de onderste rij foto's zijn afkomstig van het image-veld dat in cgblog erbij is gemaakt. Klik je hier op een foto, dan opent het bijbehorende artikel. Prima dus.

De fotorij erboven, daarvoor wordt voor het weergeven van de thumbs gallery template A gebruikt, echter zodra je op de thumb klikt wordt de default template B gebruikt, waar ik A zou willen.

Mijn vermoeden is dat dit alleen is op te lossen door template A als default te gaan instellen en overal waar ik wil dat template B wordt gebruikt deze ook als parameter in de gallery-aanroep mee te geven.

Is tie zo duidelijker?
User avatar
velden
Dev Team Member
Dev Team Member
Posts: 3483
Joined: Mon Nov 28, 2011 9:29 am
Location: The Netherlands

Re: Gallery template overschrijven?

Post by velden »

Op de homepage, zijn dat 3 afbeeldingen uit één album of zijn dat 3 afbeeldingen die ieder leiden naar hun eigen album?
User avatar
Gregor
Power Poster
Power Poster
Posts: 1874
Joined: Thu Mar 23, 2006 9:25 am
Location: The Netherlands

Re: Gallery template overschrijven?

Post by Gregor »

velden wrote:Op de homepage, zijn dat 3 afbeeldingen uit één album of zijn dat 3 afbeeldingen die ieder leiden naar hun eigen album?
Je bedoelt de drie boven "Logboek", dat zijn inderdaad afbeeldingen uit één album. Zou mooi zijn om daar foto's uit het laatst toegevoegde album weer te geven, maar dat is voor later zorg ;)
Jos
Support Guru
Support Guru
Posts: 4017
Joined: Wed Sep 05, 2007 8:03 pm
Location: The Netherlands

Re: Gallery template overschrijven?

Post by Jos »

Gregor wrote: Mijn vermoeden is dat dit alleen is op te lossen door template A als default te gaan instellen en overal waar ik wil dat template B wordt gebruikt deze ook als parameter in de gallery-aanroep mee te geven.
Volgens mij klopt dat vermoeden
User avatar
Gregor
Power Poster
Power Poster
Posts: 1874
Joined: Thu Mar 23, 2006 9:25 am
Location: The Netherlands

Re: Gallery template overschrijven?

Post by Gregor »

Jos wrote:
Gregor wrote: Mijn vermoeden is dat dit alleen is op te lossen door template A als default te gaan instellen en overal waar ik wil dat template B wordt gebruikt deze ook als parameter in de gallery-aanroep mee te geven.
Volgens mij klopt dat vermoeden
Tja, als de bouwer het bevestigt ;)
User avatar
Gregor
Power Poster
Power Poster
Posts: 1874
Joined: Thu Mar 23, 2006 9:25 am
Location: The Netherlands

Re: Gallery template overschrijven?

Post by Gregor »

Ik dacht het nu op te lossen door foto's die in het album dat boven "Logboek" wordt getoond ook in Gallery van een andere template te voorzien, dus dezelfde template als op de homepage, maar daar gaat dan toch nog iets niet goed. Zodra je op de foto op de homepage klikt, wordt die foto getoond, maar gebaseerd op een andere template dan de geselecteerde template.

Dus bij de aanroep vanuit de homepage wordt Gallery template A meegegeven, het bewuste album in Gallery heeft ook template A ingesteld en bij het klikken op een foto wordt de foto getoond met template B op de voorgrond en template A op de achtergrond. Klik ik de foto op de voorgrond weg, dan kunnen de overige foto's getoond worden o.b.v. template B. De foto's die ik wil laten zien, bevinden zich in een subgallery (uit onderstaand voorbeeld, Album 6). Dus:
- Zomer16
- - Album 1
- - Album 2
- - etc.
- Winter1617
- - Album 5
- - Album 6 <<<<<< afwijkende template ingesteld
- - etc.

Alle caches zijn geleegd evenals de /tmp-folder.

Wat zou hier aan de hand kunnen zijn?
User avatar
Gregor
Power Poster
Power Poster
Posts: 1874
Joined: Thu Mar 23, 2006 9:25 am
Location: The Netherlands

Re: Gallery template overschrijven?

Post by Gregor »

Een soort van workaround gemaakt, nl. door de template op de home page aan te passen zodanig dat afhankelijk van de pagina die de template aanroept een bepaald deel van de template te laden. Dit werkt min of meer, behalve dat de eerste laden van de foto blijkbaar via de default template verloopt.
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”