Upgrade naar 2.2.1 : 'system tmpfile() function not working'

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
mev
Power Poster
Power Poster
Posts: 371
Joined: Wed Apr 25, 2007 5:00 pm

Upgrade naar 2.2.1 : 'system tmpfile() function not working'

Post by mev »

Help
Bij een andere site, wordt er tijdens 't installatieproces (v upgrade naar 2.2.1) ineens gemeld dat er 'n test mislukte, stokt de upgrade en geeft ie deze melding:
Controleren naar een werkende tmpfile()
The system tmpfile() function is not functioning. This is required to allow us to extract archives. The optional TMPDIR url argument can be provided to the installer to specify a writeable directory. See the README file that should be in included in this directory.
Deze site bestaat al jaren, is tig keer probleemloos ge-upgrade en nooit zo'n melding gehad. In de readme file staat iets over dat je het absolute path kunt meegeven naar de directory voor tijdelijke files
Hoe doe je dat, gewoon achter de url naar install-bestand?? Met welke opdracht?
Of wat anders moet ik doen om verder te komen??
Help plse.

willemijn
User avatar
Rolf
Power Poster
Power Poster
Posts: 7825
Joined: Wed Apr 23, 2008 7:53 am
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Upgrade naar 2.2.1 : 'system tmpfile() function not work

Post by Rolf »

Welke host? mijndomein?
- + - + - + - + - + - + -
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Migrating Company Directory module to LISE
- + - + - + - + - + - + -
Image
mev
Power Poster
Power Poster
Posts: 371
Joined: Wed Apr 25, 2007 5:00 pm

Re: Upgrade naar 2.2.1 : 'system tmpfile() function not work

Post by mev »

Jep bij mijndomein.nl.

Maar vanmiddag eerste/andere site ge-upgrade naar 2.2.1 die ook bij mijndomein staat, maar daarbij helemaal geen melding over system tmpfile() function is not functioning. Dat upgradeproces ging gewoon door en is geheel voltooid..
(afgezien van onterechte melding dat install-file er nog staat).

Denk niet dat 't em daarin zit
User avatar
Rolf
Power Poster
Power Poster
Posts: 7825
Joined: Wed Apr 23, 2008 7:53 am
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Upgrade naar 2.2.1 : 'system tmpfile() function not work

Post by Rolf »

Het ligt helaas wel aan de host... ik heb nml. al een hele mailwisseling met ze gehad!!
MD is m.i. de basishosting aan het uitkleden. Bij problemen (net als deze) is het antwoord direct, plushosting heeft deze functie wel. Je kunt een gratis upgrade krijgen tot aan het volgende jaar.

Verhuizen van de website naar een andere server was geen optie. Dit terwijl ik een website heb gehad waarvan ik zeker weet dat het wel werkte. Volgens MD support kon dat niet! En nu zeg jij het dus ook dat het werkt... Vergelijk de PHP versie maar eens! Is een andere machine!!
In mijn mailcontact heb ik ook aangegeven dat naast mij veel meer mensen een probleem hebben. Antwoord, het is niet mogelijk binnen MD.

Hoe dan ook heb ik het afgelopen jaar na 10 jaar MD bijna al mijn sites al verhuisd naar een andere host. En ik heb er geen moment spijt van gehad! Ik heb MD een positieve mail gestuurd met mijn argumentatie en ervaringen. Geen reactie ontvangen...

Grappige is dat ik bij de nieuwe host voor het hele pakket ook nog goedkoper uit ben!
- + - + - + - + - + - + -
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Migrating Company Directory module to LISE
- + - + - + - + - + - + -
Image
mev
Power Poster
Power Poster
Posts: 371
Joined: Wed Apr 25, 2007 5:00 pm

Re: Upgrade naar 2.2.1 : 'system tmpfile() function not work

Post by mev »

Het gekke is dat mn beide sites allebei basishosting hebben bij mijndomein, bij de een lukte het wel, bij de andere niet..

Die waarbij het wel lukte heeft vlg. de Systeeminformatie van cms-ms de volgende php-versie:
Huidige PHP versie (phpversion) 5.6.24-0+deb8u1

Die waarbij het niet lukt geeft in Systeeminformatie:
Huidige PHP versie (phpversion) 5.6.17-1~dotdeb+7.1:

Dus verschillende machines, begrijp ik dat goed van je Rolf?

Ze verschillen trouwens inderdaad ook in tijd, dwz dat de een paar jaar langer bestaat, eerder gehost is bij mijndomein, dan die waarbij het niet lukt..

Dat is helemaal geen goed vooruitzicht, moet er nl nóg een die bij mijndomein gehost is met dezelfde php-gegevens (machine?) als die waar het niet lukte.
He bah.

Bedankt voor je reacties uiteraard!!!
willemijn
mev
Power Poster
Power Poster
Posts: 371
Joined: Wed Apr 25, 2007 5:00 pm

Re: Upgrade naar 2.2.1 : 'system tmpfile() function not work

Post by mev »

Wat was overigens het argument van mijndomein dat verhuizen van de website naar een andere server van hen geen optie is??? (bvk dezelfde als die waarbij het wel lukte).
Als ik kom met 't bewijs dat dat gister wel lukte,
heeft het zin als ik ze dat nog vraag?

Gratis upgrade krijgen naar plushosting tot aan het volgende jaar, zou dan 'n alternatief zijn zeggen zij?
Maar wat na volgend jaar, meer betalen zeker jaja...

Verhuizen naar een andere provider zou dan de enige reeele zijn, maar ook altijd weer vrij veel gedoe, vind ik toch eigenlijk wel.
Zeker voor meer dan 1 site,
en als je verder ook nog zoveel te doen hebt...

Slaap goed,
willemijn
User avatar
Rolf
Power Poster
Power Poster
Posts: 7825
Joined: Wed Apr 23, 2008 7:53 am
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Upgrade naar 2.2.1 : 'system tmpfile() function not work

Post by Rolf »

Even korte reactie.
Zorg dat je met de probleem website op de server komt waar het wel werkt!
Ik ben waarschijnlijk even een tijdje uit de running.
Succes!
- + - + - + - + - + - + -
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Migrating Company Directory module to LISE
- + - + - + - + - + - + -
Image
mev
Power Poster
Power Poster
Posts: 371
Joined: Wed Apr 25, 2007 5:00 pm

Re: Upgrade naar 2.2.1 : 'system tmpfile() function not work

Post by mev »

Ja ga ik wel vragen Rolf.
Maar er is toch ook iets aan CMSMS veranderd bij deze versie-upgrade dan!? Waar nu ineens het cms niet meer kan ge-upgrade ging het het járen wel op dezelfde server, tot nu toe ineens niet meer....

Kweenie waardoor je uit de running bent, maar sterkte er mee Rolf!
willemijn
User avatar
Rolf
Power Poster
Power Poster
Posts: 7825
Joined: Wed Apr 23, 2008 7:53 am
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Upgrade naar 2.2.1 : 'system tmpfile() function not work

Post by Rolf »

mev wrote:Ja ga ik wel vragen Rolf.
Maar er is toch ook iets aan CMSMS veranderd bij deze versie-upgrade dan!? Waar nu ineens het cms niet meer kan ge-upgrade ging het het járen wel op dezelfde server, tot nu toe ineens niet meer....
Bij elke nieuwe CMSMS versie wordt er natuurlijk van alles verandert. Dit met de bedoeling het CMS te verbeteren en nieuwe functies toe te voegen. Dit kan wel eens botsen met de visie van een webhost, maar in onze code gebruiken we alleen standaard PHP functies die alle hosten in principe zouden moeten ondersteunen.
Weet daarbij ook dat de huidige "standaard" PHP versie 7.0 is, en MD nog steeds 5.6 heeft....... CMSMS moet daar gewoon op werken hoor, maar geeft we aan dat ze achter lopen... BIJ MD wordt 7.0 waarschijnlijk uitgerold ná de vakantie...
mev wrote:Kweenie waardoor je uit de running bent, maar sterkte er mee Rolf!
Ik heb dinsdag een oogoperatie gehad, alles is goed gegaan 8)
- + - + - + - + - + - + -
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Migrating Company Directory module to LISE
- + - + - + - + - + - + -
Image
mev
Power Poster
Power Poster
Posts: 371
Joined: Wed Apr 25, 2007 5:00 pm

Re: Upgrade naar 2.2.1 : 'system tmpfile() function not work

Post by mev »

Ik heb dinsdag een oogoperatie gehad, alles is goed gegaan
.
Ah fijn zeg!
Weet daarbij ook dat de huidige "standaard" PHP versie 7.0 is, en MD nog steeds 5.6 heeft....... CMSMS moet daar gewoon op werken hoor, maar geeft we aan dat ze achter lopen... BIJ MD wordt 7.0 waarschijnlijk uitgerold ná de vakantie...
Ja de helpdesk van MD reageerde op mijn vragen waarom de laatste upgrade naar 2.2.1 niet lukte bij 2 sites en bij 1 wel, met oa:
"De reden dat het bij die ene site nl wel lukte en bij die 2 andere niet, komt omdat de 2 laatste op het "oude" webhosting platform staan waar de tmpfile() functie niet werkt.
Na de zomer zal er een webhosting platform gelanceerd worden waar de tmpfile() functie wel beschikbaar is. "

(en natuurlijk ook weer: verplaatsen naar ander platform kan niet, en: upgrade naar webhosting plus).

Die tmpfile() functie is dan toch nieuw in het recentste cmsms-upgrade-script? Tot nu toen lukte upgraden altijd wél bij die 2 (waarbij het nu niet meer gaat)..

Vraag me verder af of het zinnig is met upgraden tot na de zomer te wachten als dat platform er is waarbij de tmpfile() functie wel beschikbaar is???
Want dan zullen ze die sites toch ook daarheen moeten verplaatsen... dubbel allemaal.
(afgezien nog van misschien veiligheidsrisico in cmsms door het wachten?)

willemijn
User avatar
Rolf
Power Poster
Power Poster
Posts: 7825
Joined: Wed Apr 23, 2008 7:53 am
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Upgrade naar 2.2.1 : 'system tmpfile() function not work

Post by Rolf »

Als het een statische website is EN je hebt een back-up achter de hand loop je geen enkel risico! De webhost wél :) want via gehackte websites kan de server ook een risico lopen...


Ps. de CGSnapShot module gebruikte deze functie al langer. Bij sommige MD websites werkte de module en bij anderen weer niet...
- + - + - + - + - + - + -
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Migrating Company Directory module to LISE
- + - + - + - + - + - + -
Image
mev
Power Poster
Power Poster
Posts: 371
Joined: Wed Apr 25, 2007 5:00 pm

Re: Upgrade naar 2.2.1 : 'system tmpfile() function not work

Post by mev »

Dit is toch nog opgelost gelukkig.
MD heeft erkent dat het niet kunnen upgraden van cms-ms, idd komt door het niet volledig werken vd tmpfile() functie, op de servers van 2 websites.

'k Kon het natuurl ook aantonen, omdat het bij een andere site bij hen gehost, wél lukte.

Ze hebben vervolgens voor die 2 sites een gratis upgrade naar webhosting-Plus aangeboden -for the time being-, en de sites zelf verplaatst naar de daarbij horende server.. Het upgraden van cms-ms naar laatste versie 2.2.2 is nu dus wel goed gelukt.
Die gratis upgrade naar webhosting-plus geldt tot ergens na de zomer, dan komt er bij mijndomein een soort verbeterd webhosting-basic platform, die die functie tmp() wel volledig heeft, met iets duurder hostingpakket dan huidige basic. Dan verplaatsen zij deze 2 sites weer daarheen.

Ben er op deze manier wel blij mee, klanten ook. Scheelde mij ook tijd vh verplaatsen etc..

willemijn
User avatar
Rolf
Power Poster
Power Poster
Posts: 7825
Joined: Wed Apr 23, 2008 7:53 am
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Upgrade naar 2.2.1 : 'system tmpfile() function not work

Post by Rolf »

mev wrote:Die gratis upgrade naar webhosting-plus geldt tot ergens na de zomer, dan komt er bij mijndomein een soort verbeterd webhosting-basic platform, die die functie tmp() wel volledig heeft, met iets duurder hostingpakket dan huidige basic.
Huh, zie je wel. Precies wat ik eerder al schreef. Dit zijn gewoon verkapte prijsverhogingen!!! Bah!
Blij dat ik weg ben gegaan. Nu lekker een host met cPanel en gratis SSL, etc. En voor veel minder geld!

Maar mooi dat het voor jou gelukt is, Mev!
- + - + - + - + - + - + -
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Migrating Company Directory module to LISE
- + - + - + - + - + - + -
Image
mev
Power Poster
Power Poster
Posts: 371
Joined: Wed Apr 25, 2007 5:00 pm

Re: Upgrade naar 2.2.1 : 'system tmpfile() function not work

Post by mev »

Ja had je geschreven, maar dat gaat niet zoveel schelen hoor, en zeker lang niet zo duur als webhosting-plus.

Vond de service, het meedenken en hulpvaardigheid dit keer echt wel okay. De dingen die ze allemaal zelf deden voor deze 2 sites!
(nee, heb geen aandelen hoor... haha).

Plus dat ik niet het gedoe heb van het wegverhuizen daar, kost toch tijd en die heb ik niet...

willemijn
mev
Power Poster
Power Poster
Posts: 371
Joined: Wed Apr 25, 2007 5:00 pm

Re: Upgrade naar 2.2.1 : 'system tmpfile() function not work

Post by mev »

Maar dank voor de tip v die andere host Rolf! 'k Hou em wel in mn hoofd.
Want mocht dat pakket van 'uitgebreidere webhosting-basic' na de zomer toch méér dan 'iets duurder' blijken, dan kunnen we altijd nog weg-verhuizen.

willemijn
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”