Bestaande content naar nieuwe template

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
User avatar
Gregor
Power Poster
Power Poster
Posts: 1874
Joined: Thu Mar 23, 2006 9:25 am
Location: The Netherlands

Bestaande content naar nieuwe template

Post by Gregor »

Site uisge-beatha.eu, daar wil ik een nieuwe template voor gaan gebruiken. Inmiddels is er een lege test-omgeving. Dit ook vanuit het idee om eens een schoning te houden, hoewel na 11jr gebruik niet altijd even duidelijk is of bepaalde bestanden nog in gebruik zijn, denk aan foto's, maar ook dat er folders staan waarvan ik me afvraag of die nog in gebruik zijn, bestanden die plaatsen staan waar ze destijds wel pasten, maar met de huidige inzichten elders "moeten" staan enz.

Voor het bouwen van de site met de nieuwe template hink ik op twee gedachten, nl.:
1. alles overzetten naar de testomgeving, template laden en vanaf daar alles gaan controleren en zorgen dat voor o.a. cgblog, Gallery maar ook voor alle pagina etc. de juiste template gebruikt gaat worden, of
2. lege testomgeving, nieuwe template laden en dan per content deel een stukje database overzetten.

Ad 1. hiermee "sleep" ik ook oud spul mee; kan na afloop per module templates die niet gebruikt worden, wel verwijderen, gebruikte UDT, voormalige GCB (thans templates) gaan mee en moeten separaat worden verwijderen.

Ad 2. kans dat er materiaal mist en dus tot foutmeldingen leidt, is nadrukkelijk aanwezig, risico op database-inconsistenties. Na afloop mogelijk wel schone omgeving.

Het kopiëren van de hele Gallery-folder van productie naar test komt mij niet heel efficiënt over. Is er een "slimme" oplossing om in zowel productie als test over dezelfde foto's te beschikken? Een quick scan leert dat ik nog 1,4GB beschikbaar heb aan serverruimte en daar kan ik twee complete sites te draaien. Veel speling heb ik dan niet meer.

Kortom ik zou graag wat suggesties willen vragen hoe hiermee verder te gaan.
HarmO
Power Poster
Power Poster
Posts: 251
Joined: Thu Jan 26, 2012 3:22 pm
Location: Belgium

Re: Bestaande content naar nieuwe template

Post by HarmO »

Naar mijn ervaring is een clean install, waarna je de inhoud overzet, de beste oplossing, maar deze zorgt ook voor het meeste werk...

Als het enkel de template aanpassen is kan je eigenlijk gemakkelijk in je huidige installatie blijven werken... de vraag is dan wel of deze installatie up to date is na 11 jaar...

Betreft je vraag ivm de gallery folder: je kan in linux een virtuele folder aanmaken voor je testomgeving zodat je de files niet moet dupliceren...
dit vraagt wel enige linux cli skills...
Kind regards,
HarmO
User avatar
Gregor
Power Poster
Power Poster
Posts: 1874
Joined: Thu Mar 23, 2006 9:25 am
Location: The Netherlands

Re: Bestaande content naar nieuwe template

Post by Gregor »

Gekozen voor een clean install, modules gelijk getrokken en daarna de database overgezet (kopie!). Vervolgens gaan opbouwen en die files die ontbraken, gekopieerd van de productie-site.

Ik denk inderdaad meer werk, maar wel het voordeel dat het nog verder wordt opgeschoond.
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”