[ Opgelost]Mailchimp

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
huskywillem
Forum Members
Forum Members
Posts: 19
Joined: Wed Dec 26, 2012 1:45 pm

[ Opgelost]Mailchimp

Post by huskywillem »

wilde eens vragen of iemand ervaring heeft met het integreren van Mailchimp binnen CMS MS en wat de ervaringen er mee zijn
Last edited by huskywillem on Fri Jan 02, 2015 7:04 pm, edited 1 time in total.
vinyl
Forum Members
Forum Members
Posts: 149
Joined: Mon Jul 13, 2009 8:18 pm

Re: Mailchimp

Post by vinyl »

Qua integratie m.b.t. tot het signup form zou je dit in combinatie met de Formbuilder module kunnen gebruiken:

http://kb.mailchimp.com/lists/signup-fo ... gnup-forms

Kwestie van uitproberen.

Zelf wel ervaring met Createsend. Dit heb ik toegevoegd door een form van Formbuilder en met een Form submission URL die naar Createsend wijst.

Je kunt het form van Mailchimp wat je kunt samenstellen ook in een GCB plakken. Werkt ook.
huskywillem
Forum Members
Forum Members
Posts: 19
Joined: Wed Dec 26, 2012 1:45 pm

Re: [ Opgelost]Mailchimp

Post by huskywillem »

Eerst een gelukkig nieuwjaar en al het goede gewenst aan allemaal.

Ben en beetje aan het stoeien geweest met Mailchimp, het integreren is mij niet gelukt als ik de code die ze aan geven in het frame zet, en de andere code in een HTML blok (zoals dit met FB gaat) gaat dit niet werken je krijgt dan bij het versturen diverse foutmeldingen.

nu heb ik dit als volgt opgelost, je kunt bij lists in Mailchimp ook een direkte link kopieren die direkt naar het aanmeld formulier/ scherm gaat.

heb dus een afbeelding gemaakt deze in de pagina geplaatst waar ik deze wilde hebben en deze direkt gelinkt aan de aanmeld link van Mailchimp deze laten openen in een nieuwe pagina, hierbij word je dan direkt naar het aanmeld formulier gestuurd bij klikken op de afbeelding

dit leek mij de meest zinvolle simpele oplossing, en hierbij hoef je geen veranderingen aan te brengen in de core van de betreffende pagina.

gr. willem.
andre_designer
Forum Members
Forum Members
Posts: 233
Joined: Sat Apr 10, 2010 4:26 am
Location: Gorinchem

Re: [ Opgelost]Mailchimp

Post by andre_designer »

kijk eens hier naar https://github.com/soonick/poMMo dit is makkelijk te implementeren in je template
User avatar
frankmanl
Power Poster
Power Poster
Posts: 425
Joined: Sat Jul 12, 2008 3:50 am

Re: [ Opgelost]Mailchimp

Post by frankmanl »

poMMo??!
Ik heb het jaren gebruikt, maar sinds 2008 werd het niet meer onderhouden. Twee jaar geleden ben ik om security redenen (en gebruik van verouderde PHP-versies) er maar mee gestopt.
Is dit nieuw leven ingeblazen? Zou daar graag iets over horen.
pommo.org (de originele poMMO-website) biedt via SourceForge nog steeds v16.1 aan, uit 2008.
pommo.info biedt kennelijk een fork van poMMo aan via GitHub.
Weet je er iets mee over? 't Was altijd fantastische software ...

Frank
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”