Formbuilder zet bij verzenden gedelete invoer weer terug

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
mar61
Forum Members
Forum Members
Posts: 17
Joined: Sat Apr 18, 2009 9:36 am

Formbuilder zet bij verzenden gedelete invoer weer terug

Post by mar61 »

Hoi,
Ik zit met een probleem met Formbuilder.

Op deze site:
http://www.matchpointbv.nl/respondenten/inschrijven/

moeten in het formulier de telefoonnummers (vast/mobiel) volgens een bepaald stramien ingevoerd worden. Ik heb dat opgelost door een RegEx aan de velden toe te voegen (velden mogen ook leeg blijven of een spatie bevatten):

De opbouw vh vaste telnr moet 0xx-xxxxxxx of 0xxx-xxxxxx zijn:
/^[\s]|[0]{1}[0-9]{2}[-][0-9]{7}|[0]{1}[0-9]{3}[-][0-9]{6}$/

en voor het mobiele nummer is dat 06-xxxxxxxx:
/^[\s]|[06]{2}[-][0-9]{8}$/


Over het algemeen zijn er geen problemen met de inschrijvingen - er komen genoeg inschrijvingen binnen van mensen met en zonder vaste en/of mobiele telefoonnummers -, maar af en toe krijgt mijn klant een melding van mensen die het formulier niet kunnen verzenden zonder een telefoonnummer in te voeren (wat ze niet willen).

Bij testen gaat (bij mij in ieder geval) alles goed, foute invoer geeft een foutmelding, bij vervangen door de juiste invoer wordt het formulier alsnog verzonden. Alleen wanneer je een telnr op de verkeerde manier invult en na de foutmelding weghaalt gaat er iets niet helemaal goed: wanneer je dan op formulier verzenden klikt, staat de waarde die je net gedelete hebt ineens weer in het invoervak en lukt het dus niet om het formulier te verzenden. Heeft iemand een idee wat er hier mis gaat en wat ik er aan kan doen?

Bij voorbaat veel dank!!!!


CMS MS vs 1.10.2
Formbuilder 0.7.1
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”