2e sidebar onder de eerst

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
Marietje01
Forum Members
Forum Members
Posts: 33
Joined: Wed Apr 16, 2008 10:59 am

2e sidebar onder de eerst

Post by Marietje01 »

Hallo
Ik wil graag onder mijn eerste (grijze) sidebar een 2e (witte) sidebar. Nu heb ik dit in het sjabloon en stylesheet aangepast en heb een 2e sidebar. Zowel op de site als in het menu waar je de pagina aanpast. Nu gaat deze sidebar echter naast mijn andere sidebar staan ipv eronder! Weet iemand hoe ik dit kan aanpassen?
Alvast bedankt!
User avatar
manuel
Power Poster
Power Poster
Posts: 353
Joined: Fri Nov 30, 2007 9:15 am

Re: 2e sidebar onder de eerst

Post by manuel »

Beste Marietje,

Je moet de 2 sidebars in een omsluitende div steken en de breedte van de omsluitende div het zelfde maken als de breedte van één sidebar.

Als je wijzigingen ziet verschijnen "waar je de pagina aanpast" klopt er blijkbaar iets niet. Normaal gezien is de layout van de website gescheiden van de layout voor de website beheerders...

Hopelijk helpt dit je al wat verder, indien je nog wat extra hulp wilt mag je me gerust contacteren via "private message" (de PM knop onder deze post).

Met vriendelijke groet,
Manuel
Marietje01
Forum Members
Forum Members
Posts: 33
Joined: Wed Apr 16, 2008 10:59 am

Re: 2e sidebar onder de eerst

Post by Marietje01 »

Hallo
ik krijg dit:
{* Start Sidebar *}

<div id="sidebar" class="hascontent">
{content block='Sidebar'}
{content block='Sidebar2'}



</div>
{* End Sidebar *}
wel mooi onder elkaar, maar dan zit de ene siedabr in de ander, en ik kan de kleur niet wijzigen!
help?
SanderDuif
New Member
New Member
Posts: 9
Joined: Mon Jul 25, 2011 9:57 am

Re: 2e sidebar onder de eerst

Post by SanderDuif »

In je code staat <div id="sidebar" class="hascontent">. Wat manuel bedoelt is dat de sidebar in je stylesheet een vaste breedte moet krijgen.

Bijvoorbeeld:

Code: Select all

#sidebar {
width: 200px;
}
De breedte moet net zo breed zijn als de breedte van 1 van je sidebars. Op die manier zullen ze automatisch onder elkaar komen.
stv
Forum Members
Forum Members
Posts: 68
Joined: Tue Nov 30, 2010 12:16 pm

Re: 2e sidebar onder de eerst

Post by stv »

Ik weet niet precies wat de volledige code is. Misschien wel handig om die te plaatsen. Kijk hier is naar http://cssdesk.com/BkfJU

Als dit niet werkt, kan je ook altijd nog float gebruiken. Staat ook in het voorbeeldje!
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”