vraag of cms made simple iest voor mijn site is Topic is solved

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
Roelof

vraag of cms made simple iest voor mijn site is

Post by Roelof »

Hoi,

Ik ben beheerder van een site over mijn 5 maanden oude dochter.
De site werkt nu onder Textpattern, maar daar ben ik niet helemaal tevreden mee.

Mijn vraag is of ik de site, die jullie kunnen zien onder http//www.tamarawobben.nl, onder cms made simple kan draaien zonder dat de layout verandert hoeft te worden.

Alvast bedankt voor de hulp

Roelof
jelle

Re: vraag of cms made simple iest voor mijn site is

Post by jelle »

zo te zien kan dat inderdaad wel, je zal misschien iets moeten wijzigen aan je css. CMS maakt default geen gebruik van die (overbodige) span tags rond de menu entries.
Na de installatie zou dit met een half uurtje werk aan het template klaar kunnen zijn. Je bent waarschijnlijk meer tijd kwijt aande cut& paste om de content over te krijgen (tenzij je snel bent met sql)
amygdela

Re: vraag of cms made simple iest voor mijn site is

Post by amygdela »

En om het allemaal wat minder technisch te zeggen:

Je kunt in CMS Made Simple gewoon je HTML en CSS bestanden neerzetten net als bij een gewone, statische website. Vervolgens vervang je je inhoud (tekst, plaatjes, whatever) met het woord {content}, wijst een template en een css document toe aan een pagina, typt je content en klaar! :) Zo simpel is het echt.
jelle

Re: vraag of cms made simple iest voor mijn site is

Post by jelle »

Behalve dan de menu-entries, maar dat is zoals gezegt een half uurtje werk om even naar een ander tempate te kijken hoe het daar staat, cut&paste en je css wat aanpassen. Of is dat ook al te technisch?
amygdela

Re: vraag of cms made simple iest voor mijn site is

Post by amygdela »

Ik gebruik die hele functies niet, eerlijk gezegd.

Wat ik altijd doe is ik stijl een un ordered list () en vervang dat met {bulletmenu}. Simpel, maar wel doeltreffend.
jelle

Re: vraag of cms made simple iest voor mijn site is

Post by jelle »

ja precies. Maar dat moet je wel in je template stoppen. En de oorspronkelijke vraagsteller had nog wat overbodige s in zijn menu staan. Maar ik vermoed dat zelf css bewerken een stap te ver is voor hem. Wachten tot de theme site in de lucht is dan maar.
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”