Website titel

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
Hans Fong

Website titel

Post by Hans Fong »

Hallo allemaal,

Ik ben net begonnen met C-M-S en kijk er waarschijnlijk langs, maar ik kan maar niet ontdekken hoe en waar ik het plaatje in de kop van de site kan veranderen en daar een titel kan naast zetten. Je zou denken dat dit een aparte sectie is in de content tab, maar dat is dus niet zo. In de docu kan ik ook niets vinden, en mijn bril poetsen hielp ook al niet  ;) Kan iemand me een hint geven?
User avatar
petert
Power Poster
Power Poster
Posts: 282
Joined: Wed Feb 09, 2005 9:30 pm
Location: behind my desk

Re: Website titel

Post by petert »

Hans Fong wrote: Ik ben net begonnen met C-M-S en kijk er waarschijnlijk langs, maar ik kan maar niet ontdekken hoe en waar ik het plaatje in de kop van de site kan veranderen en daar een titel kan naast zetten. Je zou denken dat dit een aparte sectie is in de content tab, maar dat is dus niet zo.
Waarom zou je dat denken?
CMSMS werkt met templates die allemaal css gebaseerd zijn.
Het plaatje is in een stylesheet gedefinieerd, zoek maar eens in de admin naar stylesheets.
Hans Fong wrote: In de docu kan ik ook niets vinden
Er is een beginnetje gemaakt wat uitleg betreft. Misschien als je het allemaal uitgezocht hebt dat jij de docu kunt aanvullen? http://wiki.cmsmadesimple.org/en:adminpanel:layout
Hans Fong wrote: en mijn bril poetsen hielp ook al niet  ;) Kan iemand me een hint geven?
Meestal als ik al die stadia heb doorlopen (bril poetsen, kop krabben enzo) dan post ik de vraag in het engelstalige board, daar zijn veel meer kundige bezoekers dan hier. Nederlanders zijn helaas zwaar ondervertegenwoordigd op dit forum. Dus als je snel en vakkundig antwoord wilt dan geeft het Engelstalige gedeelte nog steeds de beste kans op een antwoord waar je wat aan hebt.
Mambo sucks, that's why I am here.
Now they call it Joomla, but it still sucks!

CMSMS rules!
amygdela

Re: Website titel

Post by amygdela »

@Hans Fong:

Je bedoeld een 'favicon'
Die kan je maken door een plaatje van 32x32 px te maken, op te slaan als .png en in je template, tussen je en files te linken:

Code: Select all

<link rel="shortcut icon" href="map/plaatje.png" />
Roep de pagina op in Firefox en je ziet hem meteen, en als je met IE surft, moet je hem eerst bij je favorieten zetten.

Voor je titel doe je

Code: Select all

<title>bla bla hier je title</title>
en als je nog toe wilt voegen op welke pagina je nu bent, doe je

Code: Select all

<title>bla bla hier je title | {menu_text}</title>
Succes!
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”