Voorwaarden aan CMS gebruik Topic is solved

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
Hans van Nunigen

Voorwaarden aan CMS gebruik

Post by Hans van Nunigen »

Zijn er restricties verbonden aan het gebruik van CMSMS?

(concreet)

1. Is het toegestaan om het logo te veranderen in je eigen logo?

2. Is het toegestaan om het CMS tegen betaling te leveren aan derden?

Mvg

Hans
User avatar
petert
Power Poster
Power Poster
Posts: 282
Joined: Wed Feb 09, 2005 9:30 pm
Location: behind my desk

Re: Voorwaarden aan CMS gebruik

Post by petert »

wat snap je niet aan:

'CMS made simple is Free software under the GNU/GPL licence'

en:
'6. Can I use CMSMS for my commercial project?

Yes, you can use it in your commercial applications. However, if you make any changes to the supplied code, you're required by the license to publish those changes free of charge to the public. And you cannot change the copyright messages at the top of all files. You're also welcome to write extensions under a different proprietary license and do not have to release them.'
http://www.cmsmadesimple.org/faq.shtml

Edit by rwesterh:
Mag dat de volgende keer wat vriendelijker?
Last edited by Anonymous on Fri Dec 16, 2005 7:49 pm, edited 1 time in total.
Mambo sucks, that's why I am here.
Now they call it Joomla, but it still sucks!

CMSMS rules!
Brt

Re: Voorwaarden aan CMS gebruik

Post by Brt »

En als je een bedrijf vind wat CMSMS gewoon verkoopt, maar onder een andere naam, zonder deze aan de voorwaarden te voldoen?
User avatar
petert
Power Poster
Power Poster
Posts: 282
Joined: Wed Feb 09, 2005 9:30 pm
Location: behind my desk

Re: Voorwaarden aan CMS gebruik

Post by petert »

petert wrote:
Edit by rwesterh:
Mag dat de volgende keer wat vriendelijker?
He, ga jij persoonlijke frustraties eens lekker op een andere manier uitvechten. Mensen zoals jij kunnen duidelijk niet omgaan met moderator rechten.
Ik zal hierover contact opnemen met wishy en de rest. Walgelijk dat je op zo'n manier misbruik maakt van een recht.
Als je nou eens begon met iets op te steken van dit syteem, dan kan je daarna later miscchien nog eens wat zinnige opmerkingen maken.
Mambo sucks, that's why I am here.
Now they call it Joomla, but it still sucks!

CMSMS rules!
User avatar
petert
Power Poster
Power Poster
Posts: 282
Joined: Wed Feb 09, 2005 9:30 pm
Location: behind my desk

Re: Voorwaarden aan CMS gebruik

Post by petert »

Brt wrote: En als je een bedrijf vind wat CMSMS gewoon verkoopt, maar onder een andere naam, zonder deze aan de voorwaarden te voldoen?
Dit is het grote probleem met oss.
De gpl en de varianten ervan bieden genoeg bescherming, het kost echter veel tijd en energie om je recht te halen.
Neem eens een kijkje op http://www.livre.nl/Content/Algemeen/Wa ... 005041821/ voor wat er aan te doen is en wat de verschillende definities zijn.
Mambo sucks, that's why I am here.
Now they call it Joomla, but it still sucks!

CMSMS rules!
Mesmer

Re: Voorwaarden aan CMS gebruik

Post by Mesmer »

Welkom Hans,

Heb je misschien een voorbeeld van wat je precies van plan bent? Het is dan makkelijker een oordeel te geven over wat wel en niet kan.

Wat betreft petert: Het ontbreekt hem aan tact in communiceren maar hij weet wel veel van cmsms af. Let daar dus maar niet teveel op.
amygdela

Re: Voorwaarden aan CMS gebruik

Post by amygdela »

petert, ik denk dat een PM'etje iets beter op z'n plek was richting rwesterh, maar goed. Das weer offtopic.

Het is uiteraard niet helemaal de bedoeling om CMSMS te 'rebranden'. Je mag uiteraard wel websites verkopen waar CMSMS als CMS draait. Tenminste dat hoop ik, anders doe ik toch wat fout ;)
User avatar
petert
Power Poster
Power Poster
Posts: 282
Joined: Wed Feb 09, 2005 9:30 pm
Location: behind my desk

Re: Voorwaarden aan CMS gebruik

Post by petert »

amygdela wrote: petert, ik denk dat een PM'etje iets beter op z'n plek was richting rwesterh, maar goed. Das weer offtopic.
Nee, en ik zal je een pm sturen waarin ik je uitleg waarom dat deze keer niet handig was.
amygdela wrote: Het is uiteraard niet helemaal de bedoeling om CMSMS te 'rebranden'. Je mag uiteraard wel websites verkopen waar CMSMS als CMS draait. Tenminste dat hoop ik, anders doe ik toch wat fout ;)
Precies, dat mag allemaal (is GPL). Maar wat niet mag is het CMSMS systeem verkopen. Dus diensten zoals installatie/onderhoud e.d. mag je allemaal aanbieden aan je klant. Maar je kan nooit het systeem zelf aan de klant verkopen, dat systeem is van de ontwikkelaars en die hebben jou het gebruik ervan toegestaan. De code en alles wat er om heen hangt nlijft het eigendom van de ontwikkelaars.

Eigenlijk komt het erop neer dat je mag en kan verdienen aan alles wat om het systeem heen 'hangt', alleen nooit aan het systeem zelf.
Mambo sucks, that's why I am here.
Now they call it Joomla, but it still sucks!

CMSMS rules!
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”