Vertalers gezocht

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
RonnyK
Support Guru
Support Guru
Posts: 4962
Joined: Wed Oct 25, 2006 8:29 pm
Location: Raalte, the Netherlands

Vertalers gezocht

Post by RonnyK »

Voor de komende releases en de modules waar hard aan wordt gewerkt, zijn NL-vertalers nodig.

Degenen die vertaalwerk willen doen, kunnen zich aanmelden op:

http://dev.cmsmadesimple.org/account/lo ... up_id%3D63

Voor degenen die nog geen account hebben op de dev-omgeving:
http://dev.cmsmadesimple.org/account/register.php

Nadat je aanvraag is doorgezet, kan op:

http://translations.cmsmadesimple.org worden aangemeld, waarin na de selectie van de taal, de lijst met modules naar voren komt (achter de module staat het aantal vertaalde variabelen t.o.v. de beschikbare variabelen ). Door op een Module te klikken, komt een overzicht, waarin links de Engelse omschrijving staat, rechts dient de NL-vertaling te komen. Gewijzigde documenten dienen onderaan in het scherm bevestigd te worden "Submit changes". Vanaf dat moment loopt deze wijziging mee in uitleveringen.

Ronny
Last edited by RonnyK on Tue Sep 18, 2007 6:44 pm, edited 1 time in total.
Signex

Re: Vertalers gezocht

Post by Signex »

Ik heb me net geregistreerd, vervolgens krijg ik een verificatie mailtje met een link, daar moet ik inloggen om de registratie af te ronden maar daar krijg ik een foutmelding :(

"Toegang geweigerd

Ingevoerde gegevens komen niet overeen met een geldig account."


Enig idee hoe dat kan ?
RonnyK
Support Guru
Support Guru
Posts: 4962
Joined: Wed Oct 25, 2006 8:29 pm
Location: Raalte, the Netherlands

Re: Vertalers gezocht

Post by RonnyK »

Sorry een link vergeten, voor de DEV omgeving dien je een account aan te maken, deze staat namelijk los van het Forum (je kan natuurlijk wel dezelfde naam gebruiken).

Ik heb de eerste post aangepast.

Ronny
Signex

Re: Vertalers gezocht

Post by Signex »

ja ik heb daar een nieuw account aangemaakt, maar dan krijg je een activatie mail en moet je inloggen maar dat lukt niet dan krijg ik dus die foutmelding, ik snap dat het forum los staat van de DEV.
RonnyK
Support Guru
Support Guru
Posts: 4962
Joined: Wed Oct 25, 2006 8:29 pm
Location: Raalte, the Netherlands

Re: Vertalers gezocht

Post by RonnyK »

En je hebt geen hoofdletters proberen in te voeren inde bevestiging. De DEV accepteert namelijk geen hoofdletters.

Ronny
Signex

Re: Vertalers gezocht

Post by Signex »

ahh, dat was het probleem hoofdletters, niet aan gedacht het is gelukt  ;D

alleen jammer dat wanneer ik inlog in het translationcenter ik wel "choose language" zie maar vervolgens niets, en dus geen taal kan kiezen.
Last edited by Signex on Tue Sep 18, 2007 7:31 pm, edited 1 time in total.
RonnyK
Support Guru
Support Guru
Posts: 4962
Joined: Wed Oct 25, 2006 8:29 pm
Location: Raalte, the Netherlands

Re: Vertalers gezocht

Post by RonnyK »

Klopt,

nu zou je naar de eerste link van de post moeten gaan, om je aan te melden voor het vertaal-project Nederlands.

Ronny
Signex

Re: Vertalers gezocht

Post by Signex »

sorry had ik moeten lezen, ik ben teveel dingen tegelijk aan het doen  :-[
RonnyK
Support Guru
Support Guru
Posts: 4962
Joined: Wed Oct 25, 2006 8:29 pm
Location: Raalte, the Netherlands

Re: Vertalers gezocht

Post by RonnyK »

Tigru,

als je een bevestigingsmail terugkrijgt van de beheerder van de "Nederlands/Dutch translation", kun je door naar "translations.cmsmadesimple.org" te gaan, aanloggen met je account. Je zult daar de taal zien van de groep waar je bij zit, daaronder staan alle modules die vertaald kunnen worden, met de velden die reeds vertaald zijn.

Ronny
User avatar
petert
Power Poster
Power Poster
Posts: 282
Joined: Wed Feb 09, 2005 9:30 pm
Location: behind my desk

Re: Vertalers gezocht

Post by petert »

Tigru wrote: If you want, you can send a comment to the administrator:

Moet ik daar dan iets invullen? Want daar kwam ik op uit :S (Ow, ik begin me steeds meer n00b te voelen)
Hoeft niet, maar tot nu toe was het gebruik dat iemand zich voorstelde. Je zou er dus een kort verhaaltje over je kennis en ervaring kunnen inzetten.
Mambo sucks, that's why I am here.
Now they call it Joomla, but it still sucks!

CMSMS rules!
DeKemp

Re: Vertalers gezocht

Post by DeKemp »

Aanmelden als vertaler is een goede optie, maar houd in dat er werk geleverd moet worden.
Als ik van te voren weet daar niet aan te kunnen voldoen, maar wel opmerkingen, aanpassingen heb, waar rapporteer ik die dan?
Als voorbeeld:
CMSMS 1.1.3.1 Admin panel, Opmaak, dropdown menu toon 2x Sjablonen. De tweede moet Stylesheet zijn.

Gegroet.
Walter
www.consultair.nl CMSMS 1.1.3.1 sinds 26-09-2007
donnut

Re: Vertalers gezocht

Post by donnut »

DeKemp wrote: Aanmelden als vertaler is een goede optie, maar houd in dat er werk geleverd moet worden.
Als ik van te voren weet daar niet aan te kunnen voldoen, maar wel opmerkingen, aanpassingen heb, waar rapporteer ik die dan?
Als voorbeeld:
CMSMS 1.1.3.1 Admin panel, Opmaak, dropdown menu toon 2x Sjablonen. De tweede moet Stylesheet zijn.
Voor zover ik weet is er geen mechanisme om vertaalfouten te melden, anders dan een post op dit forum. De bovenstaande fout is inmiddels opgelost, samen met nog wat inconsistenties. Als je wilt kun je het nieuwe taalbestand (admin.inc.php) downloaden

Code: Select all

http://svn.cmsmadesimple.org/svn/translatecenter/admin/lang/nl_NL/
en het bestaande bestand overschrijven.

Donnut
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”