vraagje voor een noob Topic is solved

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
armin

vraagje voor een noob

Post by armin »

hey,

ben tamelijk noob op vlak van cmsms en ik zou graag net als een "news"-kolom aan rechterkant een "select your country"-kolom hebben...
wat bedoel ik ermee...?    dat ik als titel van bv nieuwsberichten zo in vet naam van een land heb staan , en als ze erop klikken het overspringt naar website van juiste land, porbleem is natuurlijk dat ze dat als een lege news zien .. hoe kan ik daar een hyperlink van maken..., gelieve mij op de hoogte te houden..

dank bij voorbaat...
RonnyK
Support Guru
Support Guru
Posts: 4962
Joined: Wed Oct 25, 2006 8:29 pm
Location: Raalte, the Netherlands

Re: vraagje voor een noob

Post by RonnyK »

Armin,

als je enkel een link naar een pagina wil, kun je dan niet beter met een extra menu werken? Waarom wil je alleen een "NEWS" hebben, om een link te krijgen. In de content van NEWS, kun je wel een ref maken, middels hyperlink/CMSMSlink naar een pagina, maar dat zit niet in de title, want die linkt naar de news-details.

Ronny
armin

Re: vraagje voor een noob

Post by armin »

ronny, dus volgens u moet ik een nieuwe menu aanmaken rechts...? kan dat dan? een menu links en eentje rechts...? en zo ja kan je mij zeggen hoe ik da moet doen...? ben echt noob op cmsms, is mn eerste week.. dnak je wel
RonnyK
Support Guru
Support Guru
Posts: 4962
Joined: Wed Oct 25, 2006 8:29 pm
Location: Raalte, the Netherlands

Re: vraagje voor een noob

Post by RonnyK »

Armin,

je kan gewoon een ander menu instellen, die je op een bepaalde plaats laat opkomen, kijk maar eens op work.krijt.eu, daar zie je een hor-menu een tweede hor-menu, links een menu en in de footer een menu,

een voorbeeld van de werking kun je bekijken in de templates van de "Top simple navigation + left subnavigation + 1 column"

Ronny

Overigens staan in de help van de "Layout -> MenuManager" allerlei parameters die je kan gebruiken om een specifiek menu, b.v. o.b.v. prefix op te nemen/ niet op te nemen.
armin

Re: vraagje voor een noob

Post by armin »

waar vind ik die layout , menumanager?

dus als ik mij inlog in cmsms..

thnx
RonnyK
Support Guru
Support Guru
Posts: 4962
Joined: Wed Oct 25, 2006 8:29 pm
Location: Raalte, the Netherlands

Re: vraagje voor een noob

Post by RonnyK »

MenuManager zit onder het tab layouts, waar ook de templates en stylesheets zitten.

Ik heb de pagina's die ik gelinkt wil hebben op andere plekken, gezet onder een specifieke menu-parent, b.v. "sb-menu" welke ik "not show in menu" heb gezet, net als de onderliggende pagina's

Code: Select all

         {menu template='simple_navigation.tpl'  start_page='sb-menu' show_all='1'}
Bovengenoemde regel kun je dan inzetten, op de plaats waar je hem wil, waarbij start_page verteld welke menu-parent hij moet starten, waarbij show_all ervoor zorgt dat ook pagina's getoond worden die gehide zijn. Je kunt ook de subpagina's niet hiden, waarbij je misschien problemen krijgt wanneer je de pagina's toont op de {sitemap}

Ronny
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”