Twee menus op een pagina

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
ghafar
Forum Members
Forum Members
Posts: 12
Joined: Thu Mar 22, 2007 11:14 am

Twee menus op een pagina

Post by ghafar »

Kan iemand mij graag helpen, uit te leggen hoe ik twee menu's op een site kan plaatsen? Een horizontale en een verticale.
Alvast bedankt ;)
RonnyK
Support Guru
Support Guru
Posts: 4962
Joined: Wed Oct 25, 2006 8:29 pm
Location: Raalte, the Netherlands

Re: Twee menus op een pagina

Post by RonnyK »

ghafar,

the default template "Top simple navigation + left subnavigation + 1 column" doet dat al. Het principe is gewoon 2 keer de menutag aanroepen met verschillende template en bijbehorende styling.

Ronny
ghafar
Forum Members
Forum Members
Posts: 12
Joined: Thu Mar 22, 2007 11:14 am

Re: Twee menus op een pagina

Post by ghafar »

Bedankt voor je reactie! ;)
Maar ik bedoelde, twee verschillende menu's op een pagina. Een verticaal en een horizontaal.
Alvast bedankt.
RonnyK
Support Guru
Support Guru
Posts: 4962
Joined: Wed Oct 25, 2006 8:29 pm
Location: Raalte, the Netherlands

Re: Twee menus op een pagina

Post by RonnyK »

ghafar,

dat is ook wat ik bedoelde, of ik begrijp je vraag niet helemaal. De standaard-template die ik aanwees gebruikt 2-maal de aanroep naar de {menu} met verschillende menu-templates. In deez template is een enkel-voudig hor-menu gebruikt welke vervolgens een vert-menu laat zien welke daar dieper ingaat. Je kunt binnen je template meermalen {menu} aanroepen, met de gewenste template en styling.

De help van menumanager geeft goed aan dat je bepaalde parameters mee kan geven om specifieke entries enkel in de hor-menu of in de vert-menu te plaatsen. Door dus een hor-menu en een vert-menu aan te maken en te stylen, kun je BEIDE aanroepen door 2-maal de aanroep naar {menu} op de gewenste plaats te doen.

Ronny
Last edited by RonnyK on Tue Mar 27, 2007 9:58 am, edited 1 time in total.
ghafar
Forum Members
Forum Members
Posts: 12
Joined: Thu Mar 22, 2007 11:14 am

Re: Twee menus op een pagina

Post by ghafar »

Heel erg bedankt!
Nu heb ik het door! ;)
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”