Nederlands taalbestand Topic is solved

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
Familie

Nederlands taalbestand

Post by Familie »

Heb zo juist versie 1.0.4 geinstalleerd en het ziet er goed uit, het enigste probleem waar ik tegen aanloop is dat ik geen nederlands taalpakket kan vinden, dus mijn vraag is is dit er nog niet of wordt er al door iemand aan gewerkt.

Als er nog geen taalbestand is of er wordt nog aan gewerkt en men heeft hulp nodig dan kan men altijd contact met mij opnemen via het forum hier.

Heb ruime ervaring met het vertalen van taalbestanden, heb onder andere de nederlandse vertalingen gedaan voor Mambo 4.6
Mesmer

Re: Nederlands taalbestand

Post by Mesmer »

Admin > My Preferences > User Preferences > Language: Nederlands
Familie

Re: Nederlands taalbestand

Post by Familie »

Bedankt had hier nog niet gekeken, ging er vanuit dat het taalbestand apart geinstallerd moest worden zoals bij de meest andere cms systemen gangbaar is, dit maakt het alleen maar makkelijker  ;D
Mesmer

Re: Nederlands taalbestand

Post by Mesmer »

het 'made simple' gedeelte klopt aardig ;)

Als je nog vragen hebt, stel ze gerust.
peugeot-304

Re: Nederlands taalbestand

Post by peugeot-304 »

Familie wrote: Bedankt had hier nog niet gekeken, ging er vanuit dat het taalbestand apart geinstallerd moest worden zoals bij de meest andere cms systemen gangbaar is, dit maakt het alleen maar makkelijker  ;D
Alle taalbestanden (nl_NL.php) die nodig zijn voor het administratiegedeelte worden bij installatie in admin/lang/ext/ gezet. Je kunt dan handmatig de niet benodigde bestanden wissen.
Als je andere modules bijzet hebben die ook vaak al taalbestanden. Deze vind je dan in modules/modulenaam/lang/ext ook weer met de naam nl_NL.php

Suc6
Dieter
Ron@Spikecity

Re: Nederlands taalbestand

Post by Ron@Spikecity »

Helaas zitten bij de standaard bijgevoegde modules vaak alleen nog maar de engelse bestanden in 1.04 waardoor Search ed gewoon engels blijven op een nederlandse site.

Of wel.... zelf even een copy & rename naar nl_NL en vertalen maar.

Trouwens nog een leuk global html blok bij elkaar geharkt om tijdsafhankelijk de juiste groet op je voordeur te zetten:

Maak een htmlblok aan met de naam tijdgroet en zet hierin:
{literal}
{/literal}
Daar waar je de tijdgroet wilt hebben zet je {global_content name='tijdgroet'} in je tekst.

Voorbeeld: www.hubo-roneijgelsheim.nl/site
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”