Gebruik tabellen in een pagina.

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
septiq

Gebruik tabellen in een pagina.

Post by septiq »

Hallo mensen,

Een vraagje.

Als ik in een standaard pagina een tabel toevoeg met width=100% en in deze tabel een hyperlink plaats dan verspringt de tabel letterlijk centimeters naar beneden.

Ik kan het probleem wel omzeilen door een width=90% gebruiken, maar da's natuurlijk geen echte oplossing..

Kan iemand mij verder helpen?
Mesmer

Re: Gebruik tabellen in een pagina.

Post by Mesmer »

kun je een voorbeeld laten zien?
Wilbert

Re: Gebruik tabellen in een pagina.

Post by Wilbert »

Hoi, wil niet je topic kapen maar heb ook zoiets... Heb een menu links en als dat uitklapt wordt mijn content naar beneden geduwd. Bij mij uitsluitend bij Explorer, Firefox blijft wel ok.

Ik zal deze post met belangstelling volgen!

groet,
Wilbert
septiq

Re: Gebruik tabellen in een pagina.

Post by septiq »

Hallo,

@Mesmer:
Ik heb momenteel alleen iets lokaal draaien en voor screenshots moet ik teveel dingen wijzigen om het in een plaatje duidelijk te krijgen. Maar ik zal het wat duidelijker proberen uit te leggen.Mijn pagina heeft een standaard cms template, vert. menu, nieuws daaronder en contents rechts daarvan.
Als ik nu in contents een tabel plaats van width=100% (1e loc.) wordt de tabel  (na aanraking hyperlink) verplaatst naar de 2e locatie. (zie hieronder)

[-------HEADER-------]
[MENU ][content  ]
            [(1e loc.)  ]
[NEWS ][            ]
            [(2e loc.  ]
[-------FOOTER------]

Ik vermoed dat het met css te maken heeft maar kan er maar niet achter komen wie of wat daarin dit regelt binnen cmsms.

@Wilbert:
Het is bij mij ook uitluitend in IE, en topic kapen vind ik het niet, we moeten allemaal verder en de oorzaak hiervan kan wel eens met beide problemen te maken hebben.
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”