Hoi,
Ik ben net twee dagen aan de slag met cmsms en het werkt echt prima. Nu heb ik echter de module Album geïnstalleerd en ik wilde daar plaatjes mee uploaden en dat werkt niet. In de volgende zin: ze uploaden wel maar ik kan ze niet zien/bereiken. Wanneer ik de url in firefox typ geeft hij dat het bestand niet gevonden kan worden. De plaatjes staan er echter wel want wanneer ik ze download met filezilla kan ik ze gewoon bekijken zonder fouten of iets. Nu wilde ik weten of het aan de module lag of aan mn host of whatever maar ik ben er nog niet echt achter.
Wat heb ik geprobeerd:
1. File Creation Mask (umask): op 002 gezet.
2. in de php file die het uploaden regelt een chmod regel toegevoegd. (stond ergens als hulp voor bepaalde hosts)
3. plaatjes uploaden via de filemanager (werkt niet, ik kan ze niet zien.)
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
mvg
Gungnir.
Geen toegang tot plaatjes. Topic is solved
Moderator: velden
- Edida
- Power Poster
Re: Geen toegang tot plaatjes.
Hoi,
Waarschijnlijk moet je de mode van de mappen op 755 of 777 zetten.
Soms kan dat via zoiets als DirectAdmin, soms ook in je ftp-programma.
Ik hoop dat dit helpt.
m vr gr
Edida
Waarschijnlijk moet je de mode van de mappen op 755 of 777 zetten.
Soms kan dat via zoiets als DirectAdmin, soms ook in je ftp-programma.
Ik hoop dat dit helpt.

m vr gr
Edida
Edida
Bedankt voor je reactie,
Ik lees net de thread hieronder en dat is dus precies mijn probleem, ik zal contact opnemen met erpee om te vragen wat precies de oplossing was. Ik zet voorlopig nog even niet opgelost voor de thread ik houd het in de gaten.
welke mappen bedoel je precies? Ik heb de uploadsmap al 777 geprobeerd denk ik, dat werkte niet.
Misschien ook wel handig om te vermelden; wanneer ik met filezilla de mode van de plaatjes zelf probeer te veranderen dan zegt hij in filezilla zelf dat dit niet mogelijk is. Ook staat er in de cmsmadesimple admin panel dat Apache de owner is van de plaatjes. Heeft dit iets met mijn probleem te maken of is dit normaal?
Alvast bedankt.
Ik lees net de thread hieronder en dat is dus precies mijn probleem, ik zal contact opnemen met erpee om te vragen wat precies de oplossing was. Ik zet voorlopig nog even niet opgelost voor de thread ik houd het in de gaten.
welke mappen bedoel je precies? Ik heb de uploadsmap al 777 geprobeerd denk ik, dat werkte niet.
Misschien ook wel handig om te vermelden; wanneer ik met filezilla de mode van de plaatjes zelf probeer te veranderen dan zegt hij in filezilla zelf dat dit niet mogelijk is. Ook staat er in de cmsmadesimple admin panel dat Apache de owner is van de plaatjes. Heeft dit iets met mijn probleem te maken of is dit normaal?
Alvast bedankt.
Last edited by Gungnir on Thu Feb 14, 2008 11:36 am, edited 1 time in total.
- Edida
- Power Poster
Hallo Gungnir,
Dat probleem heb ik in het verleden ook gehad.
Volgens mij heb ik het opgelost, door mappen niet in CMS aan te maken, maar via ftp. Dan heb je ook meer grip op de modes.
Misschien dat je dat moet proberen?
Dat probleem heb ik in het verleden ook gehad.
Volgens mij heb ik het opgelost, door mappen niet in CMS aan te maken, maar via ftp. Dan heb je ook meer grip op de modes.
Misschien dat je dat moet proberen?
Edida