Songteksten aanmaken en bijhouden: welke module?

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
Arno

Songteksten aanmaken en bijhouden: welke module?

Post by Arno »

Ik ben bezig met een site voor een popkoor, waarop ze graag de songteksten willen publiceren. Welke module raden jullie mij aan om daarvoor te gebruiken? Ik dacht zelf eerst aan Articles, maar die wordt niet meer ondersteund in 1.2.3. News zou kunnen, maar dan staan m'n songteksten tussen al m'n nieuwsberichten in het cms-overzicht.

Ook zou ik graag een apart invoerveld voor de artiest willen, zodat je dus twee velden krijgt: [Naam van het nummer] en [Artiest], wat mij handig lijkt in het sorteren op artiestnaam.

Wat zouden jullie mij adviseren?
Arno
RonnyK
Support Guru
Support Guru

Re: Songteksten aanmaken en bijhouden: welke module?

Post by RonnyK »

Arno,

ik weet niet of Articles niet meer ondersteund wordt in 1.2.3. Het kan zijn, dat deze niet is aangepast, na de CMSMS-wijziging, waardoor hij nog op de laatste "MAX-version supported"

Je zou overigens ook News kunnen gebruiken, waarbij je namelijk een categorie meegeeft, om alle songteksten te rubriceren. Door in je generieke {news-aanroep} deze categorie niet mee te geven, kun je deze uitsluiten in het tonen.

Je zou het veld extra kunnen gebruiken voor de artiest, en het onderwerp voor de titel, op beide velden is te sorteren. Overigens kun je in de News, ook zelf velden definieren, op het tab "Field definitions", echter daarop is niet te sorteren in de huidige News-versie. Dat moet nog ingebouwd worden.....

Ronny
Arno

Post by Arno »

Hoi Ronny, bedankt voor je reactie.

De laatste versie van Articles is 0.0.3.6 en als ik deze installeer krijg ik deze melding in mijn module-beheer:
"Maximaal ondersteunde CMSMS versie = 1.1.2"

Downgraden naar 1.1.2. lijkt me geen mooie oplossing. Voordeel van Articles vind ik wel dat je de songteksten gescheiden houdt van de nieuwsberichten, waardoor het wat overzichtelijker blijft in het cms-systeem.

Ik heb weken geleden al een oproep geplaatst in het internationale deel van dit forum met de vraag wanneer er een update komt voor Articles, maar daar kan niemand iets op zeggen helaas. Ik had de hoop dat er misschien een vervanger is voor Articles, of iets wat daarop lijkt.
RonnyK
Support Guru
Support Guru

Post by RonnyK »

Arno,

ik weet niet waarom Articles niet zou werken. In principe wordt in een module gezet, welke versie op dat moment draait van CMSMS, als max-version. Dit om aan te geven dat niet vanzelfsprekend een upgrade van CMSMS, de aparte module draaiend houdt. Ik vermoed dat je deze zonder problemen kan draaien op 1.2.3.....

Ik wil het voor de zekerheid wel vragen op de IRC....

Ronny
Arno

Post by Arno »

Hoi Ronny,

Articles heb ik inmiddels aan de praat. ModuleXtender moest nog geïnstalleerd worden. Enige nadeel dat ik nu nog ondervind is het aanmaken van een extra veld voor de artiestnaam; ik heb de titel van het nummer en de artiestnaam graag gescheiden, zodat ik op artiestnaam kan sorteren.

Ik heb nu het summary-veld gebruikt voor de artiestnaam, alleen lukt het me niet om daarop te sorteren. Als dat kan denk ik dat ik ze d.m.v. articles aan ga maken.

Arno
RonnyK
Support Guru
Support Guru

Post by RonnyK »

Arno,

volgens mij ben je ondertussen met Articles (of toch CompanyDirectory ;) ) aan het draaien, of heb ik het mis......

Zou je het topic willen markeren als het opgelost is..

Ronny
Arno

Post by Arno »

Hoi Ronny, je haalt twee dingen door elkaar. ;)

Mijn online 'smoelenboek' draai ik nu met veel plezier in CompanyDirectory maar voor mijn songteksten ben ik nog steeds zoekende naar een juiste/betere oplossing. Heb articles nu draaien maar ik zou graag een extra invoerveld hebben waarop ik kan sorteren. Dit is me helaas nog steeds niet gelukt, dus hou graag dit topic nog even open.

Arno
Arno

Post by Arno »

Ben nog steeds aan het klooien met Articles; op een of andere manier lijkt me dit de beste module om mijn songteksten in te zetten. Nu loop ik echter tegen een raar probleem aan. Per article heb je 2 invoervelden: het summary-veld en het grote tekstvak. In het tekstvak kan ik de wysiwyg-functie gebruiken maar in het summary-veld niet. Raar!

Image

Ik zie in de opties-tab zie ik een optie 'show summary wysiwyg' staan die keurig aangevinkt staat. Helaas maakt dat niet uit; het summary-veld blijft gewoon html zonder wysiwyg.

Image

Iemand hier een oplossing voor misschien?
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”