Uploaden van een file

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
Rinker
Forum Members
Forum Members
Posts: 65
Joined: Fri May 27, 2011 9:37 am

Uploaden van een file

Post by Rinker »

Hoi allemaal,

Ik heb een windows app gemaakt om voor mij dingen te automatiseren en bij te houden, nu kan mijn app ook een calendar.ics file aanmaken.
Nu wil ik graag dat deze calendar.ics file naar mijn website geupload wordt, dit is geen probleem in/met mijn app maar hoe pak ik dat aan met cmsms?
Ik neem aan dat ik niet zomaar een php file kan maken en in bv. /uploads zet die de upload afhandelt, dit ivm veiligheid!?
De calender file mag in uploads blijven staan ergens, ik wil met google agenda een link daarnaar toe maken zodat ik er verder geen omkijken naar heb en het gewoon via mijn app kan updaten.

Iemand sugesties?
User avatar
Rolf
Dev Team Member
Dev Team Member
Posts: 7825
Joined: Wed Apr 23, 2008 7:53 am
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Uploaden van een file

Post by Rolf »

Ik heb je vraag nu een aantal keren gelezen, maar ik kan er geen antwoord op geven omdat ik de vraag niet helemaal begrijp denk ik... :D Zou je het deel wat van toepassing is voor de website even apart willen opstellen?
Groet, Rolf
- + - + - + - + - + - + -
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Migrating Company Directory module to LISE
- + - + - + - + - + - + -
Image
User avatar
velden
Dev Team Member
Dev Team Member
Posts: 3479
Joined: Mon Nov 28, 2011 9:29 am
Location: The Netherlands

Re: Uploaden van een file

Post by velden »

Wellicht kun je op een hidden pagina een FormBuilder formulier plaatsen met een upload en password veld.
Kun je in FormBuilder via een UDT het password valideren en daarna de file op de juiste plek zetten.

Denk er dan eventueel wel aan om de XSS check uit te schakelen voor dat formulier want denk dat dat niet werkt bij POST via een app.

Disclaimer: ik heb niet veel ervaring met FormBuilder en uploads, dus weet niet of je ook eenvoudig de locatie en filename kunt instellen.
Rinker
Forum Members
Forum Members
Posts: 65
Joined: Fri May 27, 2011 9:37 am

Re: Uploaden van een file

Post by Rinker »

Rolf wrote: Mon Oct 18, 2021 8:00 am Ik heb je vraag nu een aantal keren gelezen, maar ik kan er geen antwoord op geven omdat ik de vraag niet helemaal begrijp denk ik... :D Zou je het deel wat van toepassing is voor de website even apart willen opstellen?
Groet, Rolf
Haha, ja staat er inderdaad niet erg duidelijk, ik wil op de website een php file zetten waarnaar ik direct een file kan uploaden, die dan de file checkt en de file desnoods verplaatst , dat is altijd een .ics file. ik wil dan in google agenda een url toevoegen naar deze agenda zodat mijn agenda altijd uptodate is.

Mijn app is gewoon een windows programma geschreven in .NET, een file uploaden is vrij gemakkelijk met .NET, maar het gaat me om het afhandelen van de upload, dat moet wel automatisch gaan anders kan ik net zo goed vanuit admin die file toevoegen, maarja dan wordt dat veel werk bij elke verandering.

Hoop dat het nu duidelijker is.
Rinker
Forum Members
Forum Members
Posts: 65
Joined: Fri May 27, 2011 9:37 am

Re: Uploaden van een file

Post by Rinker »

velden wrote: Mon Oct 18, 2021 8:56 am Wellicht kun je op een hidden pagina een FormBuilder formulier plaatsen met een upload en password veld.
Kun je in FormBuilder via een UDT het password valideren en daarna de file op de juiste plek zetten.

Denk er dan eventueel wel aan om de XSS check uit te schakelen voor dat formulier want denk dat dat niet werkt bij POST via een app.

Disclaimer: ik heb niet veel ervaring met FormBuilder en uploads, dus weet niet of je ook eenvoudig de locatie en filename kunt instellen.
Dan moet ik een formulier gaan invullen, dat wordt dan voor mij een stuk lastiger, kan ik de php code op een hidden pagina kwijt? Mischien iets met smarty?

Of wordt het anders een function of een kleine module schrijven voor dit?
User avatar
velden
Dev Team Member
Dev Team Member
Posts: 3479
Joined: Mon Nov 28, 2011 9:29 am
Location: The Netherlands

Re: Uploaden van een file

Post by velden »

Formulier invullen is http POST request doen. Neem aan dat .net daarin voorziet.
User avatar
Rolf
Dev Team Member
Dev Team Member
Posts: 7825
Joined: Wed Apr 23, 2008 7:53 am
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Uploaden van een file

Post by Rolf »

Is het niet eenvoudiger om een derde partij te gebruiken, Dropbox?

Technisch gezien kun je een verborgen pagina maken met een formulier script in CMSMS en PHP. Als basis zou je Simple Form (http://dev.cmsmadesimple.org/projects/simpleform) kunnen forken.
De pagina kun je bijvoorbeeld beveiligen met een IP slot https://cmscanbesimple.org/blog/test-te ... e-frontend
En/of in combinatie met FEU/MAMS of https://cmscanbesimple.org/blog/very-si ... a-password
- + - + - + - + - + - + -
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Migrating Company Directory module to LISE
- + - + - + - + - + - + -
Image
Rinker
Forum Members
Forum Members
Posts: 65
Joined: Fri May 27, 2011 9:37 am

Re: Uploaden van een file

Post by Rinker »

Bedankt mannen!

Ik zal van jullie beide de suggesties onderzoeken en kijken wat voor mij het makkelijkst is en waarbij veiligheid bovenaan staat.
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”