• twitter image
  • facebook image
  • youtube image
  • linkedin image
Language: CMS Made Simple Czech CMS Made Simple France CMS Made Simple Hungary CMS Made Simple Russia CMS Made Simple Netherlands

All times are UTC

Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ] 
Author Message
 Post subject: CGBLog, twee vragen
PostPosted: Tue Nov 28, 2017 1:55 pm 
Power Poster
Power Poster

Bij het maken van een cgblog-artikel staat rechts in het edit scherm het aantal woorden. Is er een manier om dit aantal woorden bijv. via een UDt op te halen? Daarmee zou ik ongeveer de leestijd van een artikel kunnen uitrekenen en boven een artikel plaatsen.

Tweede vraag is over meertaligheid. Google translate geeft over het algemeen een redelijke vertaling van een tekst. Het is niet hoogdravend, maar genoeg om de grote lijnen te begrijpen. Met een beetje nadenken kan je de rest invullen.

Nu vroeg ik mijn af of je de artikelen automatisch door Google translate kan vertalen en in de cmsms database kan opslaan? Dus eigenlijk een meertalige site maken waarbij vooraf aangegeven talen gebruikt worden om de tekst naartoe te vertalen. Het is niet de wens/idee om zelf in het Engels te gaan schrijven; dan zou ik ook in het Duits e/o Frans de artikelen moeten plaatsen.

Profile  

Share On:
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+
 Post subject: Re: CGBLog, twee vragen
PostPosted: Tue Nov 28, 2017 3:22 pm 
Dev Team Member
Dev Team Member

Antwoord op je eerste vraag zou https://www.smarty.net/docs/en/language ... .words.tpl kunnen zijn

Did my post help you solving a problem at your (customers) website and it saved you many hours of work? Great!! Consider buying me a cup of coffee in return! [ Click here ]

Profile  

Share On:
PostPosted: Tue Nov 28, 2017 4:09 pm 
Power Poster
Power Poster

Rolf wrote:
Antwoord op je eerste vraag zou https://www.smarty.net/docs/en/language ... .words.tpl kunnen zijn
Thanks! dit werkt. Voor een voorbeeld https://www.uisge-beatha.eu/2017/10/Lierhandel-verzaagd

Profile  

Share On:
PostPosted: Wed Jan 03, 2018 9:40 am 
Power Poster
Power Poster

Iemand nog een idee of (en hoe) het tweede deel van mijn vraag realiseerbaar is?

Profile  

Share On:
PostPosted: Wed Jan 03, 2018 11:42 am 
Dev Team Member
Dev Team Member

Ik kan me niet voorstellen dat er zo iets automatisch kan worden gerealiseerd. Tenminste niet in open source, lees gratis, software...

Mijn buispost website had ik ook eerst drietalig, maar het was simpelweg niet te doen om dat bij te houden. Vertalen is meer dan woorden vervangen. Met name Duits was voor mij een struikelblok om het qua spelling goed te krijgen. Ben daarom naar alleen Engels gegaan omdat dit voor mij toch de grootste doelgroep is.

Did my post help you solving a problem at your (customers) website and it saved you many hours of work? Great!! Consider buying me a cup of coffee in return! [ Click here ]

Profile  

Share On:
PostPosted: Wed Jan 03, 2018 11:59 am 
Power Poster
Power Poster

Het bijhouden in 2 of meer talen is qua tijd niet te doen, als je tenminste ook nog iets anders wilt doen.... Helaas kun je de zoekmachine niet voor de gek houden om de site in een andere taal te indexeren.

Profile  

Share On:
PostPosted: Wed Jan 03, 2018 4:22 pm 
Power Poster
Power Poster

Google heeft een translation API: https://cloud.google.com/translate/docs ... ating-text geen idee of dit iets is.

In het verleden wel eens wat gedaan met de Google Search API en CMSMS vooral het autenticatie gedeelte vond ik een hele toer:
https://github.com/FrontEndStudio/cmsms-gapi

Profile  

Share On:
Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ] 

All times are UTC