beveiligde pagina's met extra's

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
Gust

beveiligde pagina's met extra's

Post by Gust »

Hallo,

Voor een kennis heb ik een website gemaakt met CMSMS. Er zouden echter een aantal pagina's beveiligd moeten worden met een wachtwoord. Alle gebruikers zouden moeten inloggen met hetzelfde wachtwoord (en zonder gebruikersnaam).
Bij het inloggen zou een e-mail verstuurd moeten worden naar de webmaster, met daarin de naam en e-mailadres die werden opgegeven bij het inloggen.

Ik heb dit reeds proberen te realiseren met FEU. Ik heb een aantal beveiligde pagina's in het menu staan, die pas getoond worden als een gebruiker ingelogd is. Echter heb ik nog niet gevonden hoe ik het username-field op het login formulier kan verbergen (op hidden) met als waarde de username.
Ook weet ik dat FEU e-mails kan versturen bij bepaalde events (bijv. bij inloggen), maar ik heb nog niet gevonden hoe ik deze e-mails kan uitbreiden met de opgegeven informatie bij het inloggen.

Iemand enig idee hoe ik het bovenstaande kan realiseren?

Alvast bedankt!
mcDavid
Power Poster
Power Poster

Re: beveiligde pagina's met extra's

Post by mcDavid »

Ik weet niet wat je precies probeert te bereiken zo maar het klinkt alsof je gewoon onnodig ingewikkeld aan het doen bent. Waarom zou je de username niet willen gebruiken maar wel een naam op willen laten geven? Als je gewoon een beetje een normale inlog bouwt kun je met de selfregistration module volgens mij alles doen wat jij wilt.
Gust

Post by Gust »

Zo reageerde ik eerst ook. De persoon voor wie de website bestemd is, wil echter slechts 1 wachtwoord (zonder gebruikersnaam) dat toegang geeft tot de beveiligde pagina's.

Het opgeven van e-mailadres en naam is informatief, hierop dient geen controle te gebeuren. Dit is voornamelijk voor statistiche doeleinden, waarbij hij gewoon verwittigd wil worden wanneer iemand de beveiligde pagina's bezoekt.

Hij wil 1 wachtwoord voor alle gebruikers om verschillende redenen:
  • Veel van zijn bezoekers zijn "op leeftijd" en snappen dus niets van registreren; hierbij is de drempel voor oudere mensen te groot.
  • Hij heeft vroeger reeds een website gehad, waarbij de bezoekers zichzelf konden registreren. Hij merkte echter op dat veel registraties nooit voltooid werden.
  • Hij wil het wachtwoord regelmatig kunnen veranderen, waarbij hij dan een e-mail stuurt naar zijn bezoekers. Op die manier kan hij hen eraan herinneren dat ze nog steeds toegang hebben tot de beveiligde pagina's en hen curieus maken, zodat ze komen kijken of er misschien nog meer veranderd is dan het wachtwoord alleen.
Had hem eerst ook voorgesteld dat iedere bezoeker een individueel wachtwoord zou krijgen (idd met SelfRegistration), dit wil hij echter absoluut niet...
mcDavid
Power Poster
Power Poster

Post by mcDavid »

Als het echt zo moet kun je denk ik FrontEndUsers beter helemaal niet gebruiken, maar gewoon een UDT schrijven. Zo moeilijk is dat niet. Een variable $password ofzo die de beheerder kan veranderen, eventueel een salt erbij, hashen en opslaan in een cookie.
Rolf
Power Poster
Power Poster

Post by Rolf »

Moet wel kunnen.
Heb het ooit eens uitgezocht voor Erpee hier in het NL forum.
Kijk maar even of je het kunt vinden anders moet ik even in mijn archief duiken.

grt. Rolf
- + - + - + - + - + - + -
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Migrating Company Directory module to LISE
- + - + - + - + - + - + -
Image
Gust

Post by Gust »

Rolf wrote:Moet wel kunnen.
Heb het ooit eens uitgezocht voor Erpee hier in het NL forum.
Kijk maar even of je het kunt vinden anders moet ik even in mijn archief duiken.

grt. Rolf
Rolf, ik ben even gaan zoeken en ik veronderstel dat je dit topic bedoelt?

Dit lost alvast een gedeelte van mijn vraag op... Hoewel ik dit enkele dagen geleden reeds geprobeerd had, maar dit niet werkte. Ik ga het opnieuw proberen.

Heb je toevallig ook nog een oplossing m.b.t. de naam en e-mailadres opnemen in het inlogformulier (zonder dat hierop een validatie gebeurt) en dit via een e-mail versturen d.m.v. de OnEvent van FEU bij inloggen?
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”