Afhandeling betalingen voor webshop

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
hostguy

Afhandeling betalingen voor webshop

Post by hostguy »

Hallo,

Ik ben momenteel bezig met het opzetten van een webshop. Dat begint al aardig ergens op te lijken. Ik maak gebruik van de products, orders en cart modules. Graag wil ik vooruitbetalen, ideal en rembours gaan ondersteunen als betaalmethoden. Misschien ook paypal, maar dat is geen vereiste, aangezien het toch alleen op Nederland is gericht in eerste instantie.

Heeft iemand ervaring hoe je dit het beste kan doen? Suggesties zijn van harte welkom.

Ik zag dat er een Payment module is (een soort abstract class waar ook weer de paypal module op gebaseerd is). Vooruitbetalen en rembours is niet meer dan het zetten van een vlaggetje (toeslagen nog even achterwegen gelaten), maar ideal is natuurlijk een ander verhaal. Ik zag dat er een betaalde ideal module is, maar die kosten wil ik besparen door deze zelf te schrijven. Zo heel spannend is het namelijk niet, als ik de paypal module als uitgangspunt neem.

Groeten,
Marc
hostguy

Re: Afhandeling betalingen voor webshop

Post by hostguy »

Helaas nog weinig reacties. Inmiddels heb ik alle stappen doorlopen van de webshop. Het enige waar ik nog tegen aan loop is dat ik meerdere betaalmethoden wil ondersteunen:

In 1e instantie:
- Vooruit betalen
- Rembours

In 2e instantie:
- iDeal

Misschien ooit:
- PayPal

De concrete vraag is nu hoe ik een soort administratie fee kan toevoegen aan de bestaande cart, afhankelijk van de gekozen betaalmethode. Kan het wel?
Duketown

Post by Duketown »

hostguy,

Mooi dat het voor het grootste deel is gelukt met je webshop onder te brengen in CMSMS.
De betaalde module voor iDEAL die je waarschijnlijk bent tegen gekomen is een, betaald, onderdeel van de module Payment Made Simple. Deze is niet te koppelen (in ieder geval niet zonder aanpassigen) aan de modules products, orders en cart.

Succes,

Duketown
hostguy

Post by hostguy »

Hoi Duketown,

Bedankt voor je reply. Ik ben er van op de hoogte. Ben zelf programmeur, dus die module ga ik zelf schrijven op basis van de paypal module van calguy. Als het een beetje mooi wordt, dan zal ik deze uploaden, zodat iedereen er gebruik van kan maken.

Vraag bijft overigens staan of, en zo ja hoe, er een administratie fee gezet kan worden op basis van de gekozen betaal methode.

Groeten,
Marc
Silvie
Power Poster
Power Poster

Post by Silvie »

Nou Hostguy, daar zou je een hoop mensen mee helpen!
Ik ben zelf geen programmeur met dit soort dingen en dit gaat me dus boven het hoofd.
Maar het zou tof zijn als je het voor elkaar kreeg.
Succes! En ik volg je verrichtingen.
Silvie
Power Poster
Power Poster

Post by Silvie »

Ben je inmiddels al verder gekomen Hostguy?
hostguy

Post by hostguy »

Het staat nog steeds in de planning en het werkt ook al gedeeltelijk (ophalen van de banken). Maar het is helaas nog niet af. De planning is behoorlijk aan het schuiven door andere werkzaamheden die iets meer prioriteit hebben.
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”