Help: news-module werkt niet meer; updaten naar 1.6 of niet? Topic is solved

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
Arno

Help: news-module werkt niet meer; updaten naar 1.6 of niet?

Post by Arno »

Vanmiddag gooide ik per ongeluk een php-bestand van een nieuwere CMSMS versie (1.6) in een 1.4 website. Het ging over de News.modele.php die ik overschreef op een 1.4 website. Gevolg is dat de site het nog wel doet, maar de nieuws-module niet. Geen errors, maar hij wordt gewoon niet meer herkend.

Ik heb een backup teruggezet van zowel de database als alle mappen (ook admin, modules etc.) maar zonder resultaat. Een update naar 1.4.1 had evenmin succes. De paniek is enorm, want de site wordt enorm vaak bekeken en ligt nu plat.

Zouden jullie adviseren om te updaten naar CMSMS 1.6, in de hoop dat daarmee m'n nieuws-module weer werkt? Heb onlangs een andere site probleemloos van 1.4 naar 1.6 geupdated, maar die gebruikt lang niet zoveel modules als de site die nu plat ligt. Daarin gebruik oa. FrontEndUsers, Companydirectory en Articles. Vooral bij die laatste vrees ik of deze zal blijven werken aangezien die al jaren niet meer verder ontwikkeld is.

Ik kijk uit naar een reactie/advies.
RonnyK
Support Guru
Support Guru

Re: Help: news-module werkt niet meer; updaten naar 1.6 of niet?

Post by RonnyK »

Heb je niet toevallig een backup liggen, zodat je de bestanden kunt terugzetten?

Als je een backup hebt, zou je daar naar kunnen terug gaan, maar je zou ook naar 1.6.5 kunnen gaan ;)

Ronny
Arno

Post by Arno »

Ik heb zeker nog wel een backup liggen, die heb ik teruggezet (ook de database), maar m'n news-module weigert iets te doen. Soms zie ik 'm even staan in m'n CMSMS admin, maar als ik 'm dan open krijg ik een witte pagina waarna ik 'm vervolgens niet meer terug kan vinden.

Ben de wanhoop aardig nabij. Updaten naar 1.6 zou mooi zijn, maar hoe groot schat je de kans dat m'n oudere modules niet meer werken? Ik heb een aardige database opgebouwd in Articles die ik echt niet kan missen.
Arno

Post by Arno »

Heb het net even geteste op een 1.6.5 site, en Articles werkt daar niet op. Maximale ondersteunde CMSMS is 1.5. Ook het installeren van de voor Articles vereiste ModuleXtender zorgt bij 1.6.5 voor problemen.
RonnyK
Support Guru
Support Guru

Post by RonnyK »

Arno,

wat zie je precies bij News?

Ronny
Arno

Post by Arno »

RonnyK wrote: Arno,

wat zie je precies bij News?

Ronny
Nu helemaal niets meer; ik probeer m'n database te restoren maar heb daar niet genoeg rechten voor. Getver! Toen m'n database er nog stond zag ik de nieuws-module gewoon niet meer staan in m'n Admin-pagina's. Wanneer ik de News-map uit de modules-map verwijder via ftp en opnieuw upload (de situatie van vóór vandaag) zie ik 'm wél staan in de Admin. Als ik er dan op klik krijg ik een lege witte pagina, zonder foutmelding. Als ik vervolgens terug ga naar m'n home-adminscherm zie ik 'Nieuws' er niet meer tussen staan.
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”