[Opgelost] Kan geen berichten meer plaatsen in gastenboek

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
Arno

[Opgelost] Kan geen berichten meer plaatsen in gastenboek

Post by Arno »

Gisteren is een nieuwe site van mij online gegaan, www.popupkoor.nl, alleen krijg ik opeens het gastenboek niet meer werkend. Het is exact hetzelfde gastenboek als die ik ook voor het ledendeel van dezelfde website gebruik, en daar werkt het prima. Heb alles al een keer verwijderd (gastenboek module gedeïnstalleerd en verwijderd) en opnieuw geïnstalleerd maar dat mag niet helpen.

Wanneer ik een bericht wil posten gebeurt er gewoon helemaal niets. De captcha module heb ik ook opnieuw geïnstalleerd, ondanks dat ik daar geen gebruik van maak. De berichten verschijnen ook niet in het cms-systeem. Handmatig via de backend berichten aanmaken en opslaan werkt wél.

Edit: ik heb een test-pagina gemaakt met als inhoud-type 'gastenboek' omdat ik dacht dat het misschien aan mijn smarty-code lag, maar dat maakt helaas niet uit, zie http://www.popupkoor.nl/test/

Eeuwige roem en dank voor degene met de oplossing.
Last edited by Arno on Wed Sep 10, 2008 11:22 am, edited 1 time in total.
RonnyK
Support Guru
Support Guru

Re: Kan geen berichten meer plaatsen in gastenboek

Post by RonnyK »

Arno,

kun je je module aanroep eens tonen, graag gekopieerd vanuit de inhoud, zonder wysiwyg.....

Ronny
Arno

Post by Arno »

Dit is de code in mijn content-pagina, voor de lijst met berichten:

Code: Select all

{cms_module module='Guestbook' number='15' shownow='1' smiley='1' showaddform='0 dateformat='l d F' lang='nl_NL' captcha='1' mode='entrylist'}
En dit de code voor het formulier:

Code: Select all

{cms_module module=Guestbook showaddform='1' shownow='0' lang='nl_NL' smiley='0' captcha='0'}
Dit is exact dezelfde smarty-code als die ik gebruik in het afgeschermde ledengedeelte van de site. Als je wil kan ik een login aanmaken voor het ledendeel, stuur me dan even een mailtje: arno@hoogwerf.eu.
RonnyK
Support Guru
Support Guru

Post by RonnyK »

Arno,

ik venrmoed dat het in je template zit, voor de entry, want met de standaard template, toont hij hem bij mij wel.... \\

Ronny
Arno

Post by Arno »

RonnyK wrote: Arno,

ik venrmoed dat het in je template zit, voor de entry, want met de standaard template, toont hij hem bij mij wel.... \\

Ronny
De pagina-template bedoel je? Ik heb 'm net in een standaard simple navigation + 1 column template gezet, en dan werkt het ook niet.
Arno

Post by Arno »

Als ik dezelfde smarty-code plak in een andere CMSMS site werkt het wél, het zit 'm dus écht in die ene popupkoor.nl site. Echt balen, want ik heb het idee dat ik al veel berichten misgelopen ben sinds hij gisteren online gegaan is...
Arno

Post by Arno »

Ik ga zometeen een 1.4.1. update uitvoeren van CMSMS in de hoop dat dat het probleem oplost met het gastenboek (ik draai nu 1.4).
Arno

Post by Arno »

Yes, het is opgelost! Met dank aan een reactie in het internationale forumdeel (http://forum.cmsmadesimple.org/index.ph ... #msg124339). Het probleem zat 'm in de url van het verzendformulier i.c.m. pretty url's. Daar moet een slash achter de url staan. De manier waarop gezegd werd het aan te passen in het action.default.php bestand is overigens niet eens nodig. Ik kon het simpel toevoegen in mijn formulier-template door daar achter 'action' een slash toe te voegen:

Ben enorm blij dat het nu weer werkt!  ;D
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”