[opgelost] Ongewenst 'Skip to navigation' en 'Skip to content' op pagina's Topic is solved

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
Art-art

[opgelost] Ongewenst 'Skip to navigation' en 'Skip to content' op pagina's

Post by Art-art »

OPLOSSING: Onderaan!

Hallo,

Ik heb al eerder problemen gemeld nadat mijn site crashte na een update. Het lukte me niet om de oude site weer terug te zetten met de SQL-dump die ik eerder maakte. Dan maar opnieuw beginnen.
Ik heb nu, voor zover ik kan nagaan, alle elementen weer aangemaakt en toch gaat er nog iets vreemds fout:
Bovenaan de pagina verschijnt 'Skip to navigation' en 'Skip to content' als twee list-items.
De code eromheen ziet er als volgt uit:

Code: Select all

</__body>

<div id="pagewrapper">

<!-- start accessibility skip links -->
    <ul class="accessibility">
      <li><a href="/cms/#menu_vert" title="Skip to navigation" accesskey="n">Skip to navigation</a></li>
      <li><a href="/cms/#main" title="Skip to content" accesskey="s">Skip to content</a></li>
    </ul>
    <!-- end accessibility skip links -->

<hr class="accessibility" />
    <!-- Horizontal ruler that is hidden for visual browsers by CSS -->

<!-- Start Header, with logo image that links to the default start page. Logo image is changed in the stylesheet  "For template: Top menu + left submenu + 1 column" -->

Ook in de horizontale navigatie (overgenomen van het basisontwerp van CMSMS na installatie) gaat er het een en ander mis
Hier staat ineens 'Navigation' met daaronder de gewenste horizontale balk.
De code hieromheen luidt:

Code: Select all

<!-- Start Navigation -->
   <div id="menu_horiz">
      <h2 class="accessibility">Navigation</h2>

<ul>

<li class="currentpage"><h3><dfn>Current page is 1: </dfn>Forum Home</h3>

</li>
Ben ik vergeten een stukje uit de oude SQL-code te halen, of ben ik iets anders vergeten? Heeft het iets met een ontbrekende style sheet te maken?

Ik hoor het graag.

Groeten,

Arthur

OPLOSSING:
Tegen dit probleem zat ik al maanden (met tussenpozen) aan te hikken. Na het posten van deze vraag heb ik toch nog eens goed nagedacht...
Ik was vergeten de stylesheet :'Accessibility and cross-browser tools' te koppelen aan de gebruikte templates. Probleem opgelost!
Last edited by Art-art on Tue Apr 01, 2008 2:39 pm, edited 1 time in total.
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”