Archief aanmaken

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
Pythoniels

Archief aanmaken

Post by Pythoniels »

Kon hier niks over vinden maar het leek me wel intressant...

Ik heb op m'n website twee pagina's waarop nieuws is te zien. Op de homepage verschijnen meen ik 10 nieuwsberichten, op de nieuwspagina staat een scriptje van nieuws plus m'n eigen nieuws (dit zijn geloof ik 20 nieuwsberichten).

Nu had ik een vraag of het mogelijk was een soort archief aan te maken, waarin je per categorie alle nieuwsberichten kunt plaatsen. Dus dat je zoiets krijgt:

Site nieuws:
Klik op die titel en je krijgt een opsomming van die nieuwsberichten:
--Site nieuws 1
--Site nieuws 2
--Site nieuws 3
--etc.

Als er op een andere manier gemakkelijk een archief te maken is hoor ik dat natuurlijk ook graag  ;D :o Gebeurt vaak dat ik te ingewikkeld denk...

Groeten Niels
RonnyK
Support Guru
Support Guru

Re: Archief aanmaken

Post by RonnyK »

Niels,

er zijn 2 "snelle" manieren om vanuit News een archief te maken. Je kunt met de start-parameter het archief laten starten vanaf het nummer waar het normale overzicht stopt, dus b.v. start=11 als je normaal tot 10 werkt.

De andere optie is om middels  showarchive="1" enkel de afgelopen artikelen te tonen, dus alles waarvan de vervaldatum voorbij is.

Ronny
Pythoniels

Post by Pythoniels »

showarchive="1" wat kan ik daar precies mee? En wat stelt die 1 voor?
RonnyK
Support Guru
Support Guru

Post by RonnyK »

De showarchive-parameter geeft aan dat je enkel de vervallen artikelen wil zien. Dus alle artikelen die nog niet vervallen zijn zouden in de algemene aanroep komen. Door NEWS een tweede keer aan te roepen met deze parameter krijg je een overzicht van alle vervallen.

Wanneer je enkel een archief wil aanmaken waar ALLE artikelen, dus nieuw en oud wil tonen, zou je ook middel browsecat="1" een overzicht van de categorieen kunnen maken waarin doorgeklikt kan worden.

Onder "Content -> News -> Help" staan de parameters die mogelijk zijn binnen news, met enige uitleg.

Ronny
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”