CHMOD afgeschaft bij nieuwe installatie?

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
Art-art

CHMOD afgeschaft bij nieuwe installatie?

Post by Art-art »

Hi, Na weer heel wat jaren toch maar weer terugggekeerd bij m'n oude liefde CMSMS.
De laatste keer dat ik CMSMS installeerde was dat versie 1.5.2....
Ik merkte dat ik niet meer met CHMOD in de weer hoef om voor en na de installatie rechten te regelen. Klopt dat?
Hier (http://wiki.cmsms.nl/index.php/User_Han ... Install/nl) staat dit nog steeds genoemd.
Zeer waarschijnlijk heeft het dev-team niet stil gezeten en is dat nu geautomatiseerd. Toch wil ik het even zeker weten: Is na installatie alleen het verwijderen van de install-folder voldoende om veilig te kunnen werken?

Groeten,

Arthur
User avatar
manuel
Power Poster
Power Poster
Posts: 353
Joined: Fri Nov 30, 2007 9:15 am

Re: CHMOD afgeschaft bij nieuwe installatie?

Post by manuel »

Beste Art-art,

Je kan uitgebreide informatie vinden over het installeren en beveiligen op deze paginas: http://docs.cmsmadesimple.org/

Kijk ook gerust eens naar onze partners, daar zou je terecht moeten kunnen voor een hosting account die een zorgenvrije setup van cmsms mogelijk maakt (ze zijn getest en goedgekeurd).

Met vriendelijke groet,
Manuel
Do you like your open source cms? Buy from the CMSMS partners || Donate
User avatar
manuel
Power Poster
Power Poster
Posts: 353
Joined: Fri Nov 30, 2007 9:15 am

Re: CHMOD afgeschaft bij nieuwe installatie?

Post by manuel »

In principe is het dus voldoende om gewoon de install map te verwijderen maar je kan natuurlijk heel wat extra doen...

Over permissions specifiek vind ik dit terug op de permissions pagina:
Checking write permission on config.php

Though during normal operations it is not recommended for the web server process to have write access to the config.php file, during the installation process write permission is required.
Do you like your open source cms? Buy from the CMSMS partners || Donate
Art-art

Re: CHMOD afgeschaft bij nieuwe installatie?

Post by Art-art »

Hi Manuel,
manuel wrote:Kijk ook gerust eens naar onze partners, daar zou je terecht moeten kunnen voor een hosting account die een zorgenvrije setup van cmsms mogelijk maakt (ze zijn getest en goedgekeurd).
Ik heb de provider waar ik nu zit (XS4ALL) niet helemaal vrij kunnen kiezen, ben best tevreden en zal dus niet snel overstappen.
manuel wrote:In principe is het dus voldoende om gewoon de install map te verwijderen maar je kan natuurlijk heel wat extra doen...

Over permissions specifiek vind ik dit terug op de permissions pagina:
Checking write permission on config.php

Though during normal operations it is not recommended for the web server process to have write access to the config.php file, during the installation process write permission is required.
Welke instelling is veilig en laat de config.php-file voldoende goed werkend?

UPDATE: Gevonden. In de file waar ik in m'n eerste post naar linkte, staat keurig netjes 444.

Alvast bedankt,

Arthur
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”