[Opgelost] Waarom willen veel CMS-en php SAFEMODE 'uit' en hostingprov. 'aan'?

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
Art-art

[Opgelost] Waarom willen veel CMS-en php SAFEMODE 'uit' en hostingprov. 'aan'?

Post by Art-art »

Hallo,

Ik begin een beetje gefrustreerd te raken over php safe mode (zie mijn eerdere topic: http://forum.cmsmadesimple.org/index.php/topic,25751.0.html). Aan de ene kant eisen veel CMS-en dat safe mode 'uit' staat. Aan de andere kan stellen de meeste hostingproviders dat php safemode als vansprekend 'aan' staat.
Tot nu toe (v1.3) kon ik gewoon verder met installeren van CMSMS en kon in de site die ik wil laten zien gewoon draaien. Nu staat daar de harde eis van CMSMS tegenover dat ik safe mode 'uit' moet hebben.

Ik begrip het niet meer helemaal. Waarom mag ik van het CMSMS developmentteam niet zelf niet beslissen of ik de gevolgen van 'safe mode aan' voor lief wil nemen?
Als ik het goed begrijp komt het er op neer dat het CMS met safe mode 'aan' niet zelf data weg kan schrijven op de server. Dit is voor mij geen probleem. De server voor de site die ik wil runnen wordt alleen door mijzelf via FTP gevuld. Verder voorzie ik 'm via phpmyadmin van data die gepresenteerd moet worden.

Is er een manier om deze blokkering op 'php safe mode' tijdens de installatie van CMSMS te omzeilen of verwijderen?

Ik hoor het graag.

Groeten,

Arthur
Last edited by Art-art on Mon Oct 06, 2008 10:17 am, edited 1 time in total.
Art-art

Re: Waarom willen veel CMS-en php safe mode 'uit' en hostingprov. dit 'aan'?

Post by Art-art »

Hallo,

Voor wie hier ook mee zit: Op de Installation and Setup board heb ik een antwoord gevonden.
Mijn post daar is opgepakt door Alby en er is dus een manier om de eis om tijdens de installatie SAFE MODE "off" te hebben te omzeilen.
Kijk even hier voor mijn post en de oplossing van Alby.

Groeten,  Arthur
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”