Probleem met ESshop Topic is solved
Moderator: velden
Probleem met ESshop
Ik bouw af en toe website's voor andere mensen, en ik heb hierbij esshop geinstalleerd en aangepast. Dit werkt prima maar nu wil ik het op m'n eigen website ook. Installeren is geen probleem (ik upload de bestanden m.b.v. FTP), vervolgens installeer ik het. Als ik producten wil toevoegen, krijg ik deze melding:
Error!
Access Denied. Please check your permissions.
Als ik een nieuwe content aanmaak en ik voeg een cms module in, in dit geval ESshop, krijg ik deze melding:
Warning: Constants may only evaluate to scalar values in /home/nielshager/domains/aircrafts.nl/public_html/modules/esshop/esshop.module.php on line 348
Zie hiervoor: http://www.aircrafts.nl/index.php?page=webshop
Misschien onbelangrijk, misschien niet. Als ik ben ingelogd, krijg ik deze melding:
--Add Me - warning_safe_mode --
Het rare is, is dat het dus wel aan mijn site MOET liggen, aangezien het wel op die andere site werkt...
WIe oh wie kan mij helpen.
Niels
P.s. de modulesmap heeft de rechten: 777
Error!
Als ik een nieuwe content aanmaak en ik voeg een cms module in, in dit geval ESshop, krijg ik deze melding:
Warning: Constants may only evaluate to scalar values in /home/nielshager/domains/aircrafts.nl/public_html/modules/esshop/esshop.module.php on line 348
Misschien onbelangrijk, misschien niet. Als ik ben ingelogd, krijg ik deze melding:
Het rare is, is dat het dus wel aan mijn site MOET liggen, aangezien het wel op die andere site werkt...
Niels
Re: Probleem met ESshop
welke rechten hebben de bestanden in de esshop-map en wie is de 'owner'?
komt dit niet gewoon doordat SafeMode bij jou aanstaat? Vraag je host dit uit te zetten en kijk of het helpt.
Zou ook kunnen ja.... Maar ik heb gisteren met m'n oom gebeld (is van het hostbedrijf) en hij zei dat hij dat niet aan/uit kon zettenMesmer wrote: komt dit niet gewoon doordat SafeMode bij jou aanstaat? Vraag je host dit uit te zetten en kijk of het helpt.

hallo ,
dit probleem ligt in de taal stelling ESSHOP maakt alleen gebruik van de engelse en duitse taal ,
waarschijnlijk heb je zelf een NL taal aangemaakt , en ook als nl_NL.php weg geschreven !
een beetje krom maar kan je omzeilen
je NL taal bestand gewoon de naam en_US.php geven en kopyeren naar de taalmap van de ESSHOP module klaaris kees alles in het nederlands en geen foutmeldingen
jou foutmeldingen komen voort uit het taalbestand ,
ik heb gisteren esshop geinstalleerd , ik had het zelfde probleem , nl aangemaakt en geupload als zijnde en_US.php en voila ! problemen weg !
succes, paulus47
dit probleem ligt in de taal stelling ESSHOP maakt alleen gebruik van de engelse en duitse taal ,
waarschijnlijk heb je zelf een NL taal aangemaakt , en ook als nl_NL.php weg geschreven !
een beetje krom maar kan je omzeilen

jou foutmeldingen komen voort uit het taalbestand ,
ik heb gisteren esshop geinstalleerd , ik had het zelfde probleem , nl aangemaakt en geupload als zijnde en_US.php en voila ! problemen weg !
succes, paulus47
Pythoniels wrote: Ik bouw af en toe website's voor andere mensen, en ik heb hierbij esshop geinstalleerd en aangepast. Dit werkt prima maar nu wil ik het op m'n eigen website ook. Installeren is geen probleem (ik upload de bestanden m.b.v. FTP), vervolgens installeer ik het. Als ik producten wil toevoegen, krijg ik deze melding:
Error!
Niels
@paulus47: verrek
je hebt gelijk het werkt nu
nog even het een en ander aanpassen maar goed. hartelijk bedankt voor deze supereenvoudige oplossing 
maar ik kan nog geen dingen toevoegen aan de catalogus :S

maar ik kan nog geen dingen toevoegen aan de catalogus :S
Op school ben ik ergens achter gekomen...
Een klasgenoot van me heeft CMS destijds geinstalleerd en hij heeft de account "admin", hij heeft voor mij een account aangemaakt en we hebben allebei dezelfde permissions (alle beschikbare permissions om precies te zijn).
Hij kan echter WEL producten toevoegen aan de webshop waar ik de error: "Error! Access denied, check your permissions" krijg
Het heeft dus met gebruikersinstelling te maken ofzo maar wat?
Ohja, bij permissions staat ook een ding: Use Esshop. Deze staat ook aangevinkt!
Kan iemand me helpen, vind het echt heel vreemd
Een klasgenoot van me heeft CMS destijds geinstalleerd en hij heeft de account "admin", hij heeft voor mij een account aangemaakt en we hebben allebei dezelfde permissions (alle beschikbare permissions om precies te zijn).
Hij kan echter WEL producten toevoegen aan de webshop waar ik de error: "Error! Access denied, check your permissions" krijg

Ohja, bij permissions staat ook een ding: Use Esshop. Deze staat ook aangevinkt!
Kan iemand me helpen, vind het echt heel vreemd

hoi , ik zal daar vandaag even naar kijken en de resultaten hier neer zetten voor je oke ?
:)

Heb je heel toevallig al een oplossing voor dit irritante probleem gevonden? 

Ik vond dit in een ander Forum. Werkte voor mij!
"Hi, not sure if anyone is reading this but at least it may help someone in future.
In action.defaultadmin.php there is a bug that prevents esshop permissions being assigned to users below admin level - eg editors.
In the original code, line 4 reads:
if (! $this->CheckAccess())
This needs to be changed to:
if (! $this->CheckPermission('Use esshop'))
Otherwise non-admins will get an "access denied" message.
Tony"
Fixed!
"Hi, not sure if anyone is reading this but at least it may help someone in future.
In action.defaultadmin.php there is a bug that prevents esshop permissions being assigned to users below admin level - eg editors.
In the original code, line 4 reads:
if (! $this->CheckAccess())
This needs to be changed to:
if (! $this->CheckPermission('Use esshop'))
Otherwise non-admins will get an "access denied" message.
Tony"
Fixed!