Nieuwe module: Gallery

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
rochfan

Re: Nieuwe module: Gallery

Post by rochfan »

het is gelukt, dank je wel! ;D
User avatar
M@rtijn
Power Poster
Power Poster
Posts: 706
Joined: Sat Nov 14, 2009 4:54 pm
Location: the Netherlands

Re: Nieuwe module: Gallery

Post by M@rtijn »

Ik ben nu al een paar uurtjes aan het aanrommelen met de Gallery, maar ik snap echt even niet waar het mis gaat...

Ik heb een (test) gallery gemaakt met 2 subgroepen. Zowel de albums als de foto's worden in het midden van de pagina in een rij onder elkaar gezet. Ik heb geprobeerd te zoeken of ik in de CSS iets kon veranderen, maar die heeft al een 'float: left' meegekregen, dus ik snap niet waarom hij in het midden uitgelijnd wordt. Ook zie ik geen breaks in de code die ervoor zorgen dat de items onder elkaar verschijnen. De uitgespuugde html ziet eruit alsof het gewoon in een rij vanaf links uitgelijnd zou moeten worden, dus moet het toch aan de CSS liggen  ??? Iemand een idee?

Terwijl ik een nieuw sjabloon probeerde aan te maken, liep ik trouwens tegen een bug aan: Op het moment dat je in 'Sorteer Opties:' een nieuw veld wilt toevoegen, wordt je uitgelogt.  ::)

Daarnaast wil ik graag custom-afbeeldingen gebruiken voor de albums, maar ik kan ik vinden hoe ik de thumbnails daarvoor kan instellen, iemand suggestie's?

Verder moet ik toch echt wel even kwijt: Jos, wat een geweldige module heb je gemaakt, dikke duims  ;D Hij is snel aan de praat, gemakkelijk in te stellen & te onderhouden en ook snel te vullen met afbeeldingen, een functie die ik miste in soortgelijke modules. Goed werk!
Make your community a better place!
Jos
Support Guru
Support Guru
Posts: 4017
Joined: Wed Sep 05, 2007 8:03 pm
Location: The Netherlands

Re: Nieuwe module: Gallery

Post by Jos »

ringportal wrote:Verder moet ik toch echt wel even kwijt: Jos, wat een geweldige module heb je gemaakt, dikke duims  ;D Hij is snel aan de praat, gemakkelijk in te stellen & te onderhouden en ook snel te vullen met afbeeldingen, een functie die ik miste in soortgelijke modules. Goed werk!
Om hier maar even mee te beginnen: bedankt!  :D
ringportal wrote: Ik heb een (test) gallery gemaakt met 2 subgroepen. Zowel de albums als de foto's worden in het midden van de pagina in een rij onder elkaar gezet. Ik heb geprobeerd te zoeken of ik in de CSS iets kon veranderen, maar die heeft al een 'float: left' meegekregen, dus ik snap niet waarom hij in het midden uitgelijnd wordt. Ook zie ik geen breaks in de code die ervoor zorgen dat de items onder elkaar verschijnen. De uitgespuugde html ziet eruit alsof het gewoon in een rij vanaf links uitgelijnd zou moeten worden, dus moet het toch aan de CSS liggen  ??? Iemand een idee?
Ik gok dat je het dan in de sjabloon/css van je eigen pagina moet zoeken. De html/css van Gallery is redelijk recht toe recht aan zoals je al opmerkte. Wellicht krijgt Gallery te weinig ruimte in de breedte in je pagina, waardoor alles onder elkaar komt? Dit kun je makkelijk checken met de Webdeveloper Toolbar plugin voor Firefox
ringportal wrote:Terwijl ik een nieuw sjabloon probeerde aan te maken, liep ik trouwens tegen een bug aan: Op het moment dat je in 'Sorteer Opties:' een nieuw veld wilt toevoegen, wordt je uitgelogt.  ::)
Die ken ik niet.. ga ik naar kijken. Misschien iets van een return false aan de javascript toevoegen
ringportal wrote:Daarnaast wil ik graag custom-afbeeldingen gebruiken voor de albums, maar ik kan ik vinden hoe ik de thumbnails daarvoor kan instellen, iemand suggestie's?
In de lijst met afbeeldingen kun je helemaal aan de rechterkant een afbeelding als default instellen. Dat is dan de afbeelding die ook voor de "cover" gebruikt wordt.


Edit:
Betreffende de bug die ringportal aangeeft: de return false stond er al in, dus de link zou niet gevolgd moeten worden, alleen javascript hoort uitgevoerd te worden. Ik heb er zelf geen last mee. Iemand anders met ditzelfde probleem of wie weet waar dit door kan komen?
Last edited by Jos on Sun Nov 15, 2009 9:53 am, edited 1 time in total.
Jos
Support Guru
Support Guru
Posts: 4017
Joined: Wed Sep 05, 2007 8:03 pm
Location: The Netherlands

Re: Nieuwe module: Gallery

Post by Jos »

M@rijn wrote: Je hebt een geweldige module gemaakt!! Eindelijk een module die de kwaliteit van CMSMS ten goede komt. Voorheen gebruikte ik altijd de module Album voor foto's maar die ligt hier al op de jachtvelden ;)
Bedankt!  Maar Album is op zichzelf niets mis mee hoor, die werkt ook goed, alleen "anders"  ;)
M@rijn wrote:Echter mis ik de optie om ergens standaard in te stellen wat de Miniatuur weergave afmetingen moeten zijn voor alle albums binnen mijn map Gallery.
Zou je hier wat mee kunnen doen in een volgende versie? Zodat je eigenlijk gewoon aan kan geven dat standaard alle foto's in alle mappen op bijv. 400x200 worden weergegeven.
Per (sub)galerij kun je via een voorkeuzeveld een template instellen. Normaal staat deze op "gebruik standaard", wat wil zeggen dat de template gebruikt wordt die onder de templates tab als standaard staat gemarkeerd, bijvoorbeeld Fancybox.
Als je bij de templates Fancybox aanklikt, zie je daar dat je de thumbnail-afmetingen kunt aangeven. Is dat standaard genoeg?
M@rijn wrote:Tevens is het zo dat als ik een Gallery heb gewijzigd dat als ik op Opslaan heb geklikt ik enkel via een omweg weer naar mijn overzicht van Gallery's kan. Misschien zou het net zo gemaakt kunnen worden als bij de content paginas in CMS MS? Dus versturen/annuleren/opslaan oid.
Bij de templates heb je wel die extra knop, bij galerieën inderdaad niet. Wellicht doe ik dat nog. Daarnaast had ik zelf in gedachten om van de paginatitel (=het pad naar de galerie) een soort breadcrums te maken, zodat je eenvoudig naar hogere niveaus kan navigeren.
M@rijn wrote:misschien ben ik wel te kippig ::)
Slechts aan één van de twee ogen denk ik dan maar  ;D
Gamonon

Re: Nieuwe module: Gallery

Post by Gamonon »

SUPER!  heel fraai gemaakt, gebruiksvriendelijk ook voor de bezoeker, makkelijk installeren, makkelijk configureren, ik zou niet weten wat ik er eigenlijk nog bij zou willen hebben  ;D Of toch?

Als (in het Fancybox template) de navigatiebuttons niet aan de zijkant maar midden onderkant zouden zitten, hoeft de bezoeker niet telkens de navigatiebuttons weer op een andere plaats te zoeken. De muisaanwijzer kan dan op dezelfde plaats blijven.

Nogmaals compliment !
Jos
Support Guru
Support Guru
Posts: 4017
Joined: Wed Sep 05, 2007 8:03 pm
Location: The Netherlands

Re: Nieuwe module: Gallery

Post by Jos »

dank voor de uitgebreide complimenten.

Bij fancybox kun je ook gewoon op de linker of rechterhelft van de foto klikken, je hoeft niet precies op het icoontje te staan. Dat vind ik aan fancybox juist zo prettig  8)
Gamonon

Re: Nieuwe module: Gallery

Post by Gamonon »

Jos wrote:
BertH wrote: Na het aanmaken van albums, moet je nog even de thumbnails resizen en nog op de daardoor onstaande knop resizen klikken.
Daarna verdwijnen eventueele foutmeldingen.
Stiekem toch een upgrade gedaan ipv een nieuwe installatie?  ;)
Ik had gehoopt dat de fouten die jij zag met de upgrade-routine wel voorkomen zouden worden, en dat alleen een template-probleem overbleef... helaas dus..  Maar met een overgang vanaf een beta mag dat hè  :D
Jos, het zal wel aan mij liggen maar ik kan iets echt niet vinden. De handleiding zegt: "Geef miniatuur-afmetingen op voor elk sjabloon, met mogelijkheid om foto's te schalen, bij te snijden en/of in te zoomen." Ik kan die optie met geen mogelijkheid vinden waardoor waarschijnlijk mijn thumbs dus niet zichtbaar zijn. Alle andere opties zijn me duidelijk. Idiote is dat ik al een gallery heb die prima werkt. Ik heb de folders en files exact hetzelfde ingesteld...

Waar zit die optie nou?

John
Jos
Support Guru
Support Guru
Posts: 4017
Joined: Wed Sep 05, 2007 8:03 pm
Location: The Netherlands

Re: Nieuwe module: Gallery

Post by Jos »

De thumbnail instellingen vind je in de gallery admin onder de tab "Sjablonen". Als je daar bijvoorbeeld Fancybox aanklikt (wat standaard de standaard is  ;D) dan zie je daar Miniatuur afmetingen (Frontend): Waaronder je een hoogte en een breedte kunt opgeven, alsmede een herschaalmethode.
realrock
Forum Members
Forum Members
Posts: 227
Joined: Tue Sep 04, 2007 8:14 pm

Re: Nieuwe module: Gallery

Post by realrock »

Is het mogelijk om een unieke "rel" tag te maken?

Ik heb een pagina met verschillende rijen met foto's(allemaal verschillende dir's), als je een foto vergroot en je klikt door met de pijltjes dan kom je ook willekeurig in de andere rijen terecht doordat alles rel="gallery" is.

Zelf zat ik te denken aan een soort van count scriptje dat steeds een andere waarde maakt, alleen ik ben er nog niet helemaal uit.

Iemand een idee?
Last edited by realrock on Tue Dec 15, 2009 10:37 pm, edited 1 time in total.
Jos
Support Guru
Support Guru
Posts: 4017
Joined: Wed Sep 05, 2007 8:03 pm
Location: The Netherlands

Re: Nieuwe module: Gallery

Post by Jos »

Tja, je kunt in de Gallerytemplate met Smarty spelen hoe je maar wil  ;)

Ik kan me geen voorstelling maken hoe jij het hebt en waarom je het niet door wilt laten lopen, maar misschien heb je iets aan onderstaande links:
http://www.smarty.net/manual/en/languag ... oreach.php , zie de .index in voorbeeld 7-10
http://www.smarty.net/manual/en/languag ... ounter.php
realrock
Forum Members
Forum Members
Posts: 227
Joined: Tue Sep 04, 2007 8:14 pm

Re: Nieuwe module: Gallery

Post by realrock »

Jos wrote: Tja, je kunt in de Gallerytemplate met Smarty spelen hoe je maar wil  ;)

Ik kan me geen voorstelling maken hoe jij het hebt en waarom je het niet door wilt laten lopen, maar misschien heb je iets aan onderstaande links:
http://www.smarty.net/manual/en/languag ... oreach.php , zie de .index in voorbeeld 7-10
http://www.smarty.net/manual/en/languag ... ounter.php
Dank voor de snelle reactie. Misschien denk ik ook wel moeilijker dan het is hoor.

In de editor:

Code: Select all

Femke
{Gallery dir="fotoshoot_femke"}

Noortje
{Gallery dir="fotoshoot_noortje"}

Rianne
{Gallery dir="fotoshoot_rianne"}

Diverse
{Gallery dir="fotoshoot_diverse"}
Als je op de eerste foto klikt en je klikt op het pijltje naar rechts dan kom je direct in het tweede rijtje terecht. Terwijl je eigenlijk de volgende foto van dat model wil zien.

Is daar misschien een handigheidje voor?
Last edited by realrock on Wed Dec 16, 2009 2:28 pm, edited 1 time in total.
Jos
Support Guru
Support Guru
Posts: 4017
Joined: Wed Sep 05, 2007 8:03 pm
Location: The Netherlands

Re: Nieuwe module: Gallery

Post by Jos »

Ja, in dat geval zou je in de Gallerytemplate

Code: Select all

rel="gallery"
kunnen vervangen door

Code: Select all

rel="{$gallerytitle}"
realrock
Forum Members
Forum Members
Posts: 227
Joined: Tue Sep 04, 2007 8:14 pm

Re: Nieuwe module: Gallery

Post by realrock »

Jos wrote: Ja, in dat geval zou je in de Gallerytemplate

Code: Select all

rel="gallery"
kunnen vervangen door

Code: Select all

rel="{$gallerytitle}"
Helemaal goed, dankje!
XCallibur
Forum Members
Forum Members
Posts: 27
Joined: Wed Aug 20, 2008 1:42 pm

Re: Nieuwe module: Gallery

Post by XCallibur »

Yoo,

Deze module is echt precies wat ik zoek Heb hem net geinstalleerd en ik vind hem super.

http://www.sjaco.info/index.php/gallery/Map%201/16/ zelfde geld op de gallery pagina http://www.sjaco.info/index.php/voorstellingen.

De fotos worden alleen onder elkaar weergegeven en ik wil ze naast elkaar. En als je op een foto klikt opent de vergroting buiten het webdesign.

Ik krijg het niet voor elkaar dit op te lossen. Op dit moment is de fancybox template actief schoon vanaf de installatie.

Kan iemand mij uit de brand helpen?

Alvast heel erg bedankt en de module vind ik top!
XCallibur
Forum Members
Forum Members
Posts: 27
Joined: Wed Aug 20, 2008 1:42 pm

Re: Nieuwe module: Gallery

Post by XCallibur »

Yooo

Deze module is echt precies wat ik zoek. Heb hem net geinstalleerd en het werkt super. Mijn complimenten.

Ik heb echter 1 probleem. Als ik een foto wil vergroten opent hij onder het design en niet in een popup.

http://www.sjaco.info/index.php/gallery/Map%201/16/

Ik gebruik de fancybox template.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Alvast super bedankt.
Last edited by XCallibur on Thu Dec 17, 2009 1:55 pm, edited 1 time in total.
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”