Nieuwe module: Gallery

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

deactivated010521

Re: Nieuwe module: Gallery

Post by deactivated010521 »

----------
Last edited by deactivated010521 on Tue Mar 12, 2013 5:37 pm, edited 1 time in total.
Jos
Support Guru
Support Guru
Posts: 4017
Joined: Wed Sep 05, 2007 8:03 pm
Location: The Netherlands

Re: Nieuwe module: Gallery

Post by Jos »

Hey Arnoud, bedankt voor je uitgebreide rapportage van je bevindingen.

Ik zal kijken of ik die "reset to default" kan toevoegen aan de template-editor, is op zichzelf niet zo ingrijpend.

Om "sortby" als parameter toe te voegen, laat ik even voor wat het is. Dit heeft namelijk invloed op de pretty-urls. En bovendien moet er wel wat te wensen over blijven natuurlijk  ;)

Jouw fileid zit er inderdaad ook in, dus kunnen we samen weer verder aan het werk  ;D
deactivated010521

Re: Nieuwe module: Gallery

Post by deactivated010521 »

----------
Last edited by deactivated010521 on Tue Mar 12, 2013 5:37 pm, edited 1 time in total.
Jos
Support Guru
Support Guru
Posts: 4017
Joined: Wed Sep 05, 2007 8:03 pm
Location: The Netherlands

Re: Nieuwe module: Gallery

Post by Jos »

Oei.. dat is een goeie vangst Arnoud. Het werkte wel als je het aantal per pagina via een parameter in de {Gallery} tag meegeeft, maar niet als je het aantal in de template ingesteld had. Ik heb de fout gevonden.

Bedankt!
Jos
Support Guru
Support Guru
Posts: 4017
Joined: Wed Sep 05, 2007 8:03 pm
Location: The Netherlands

Re: Nieuwe module: Gallery

Post by Jos »

Versie 1.1 is zojuist uitgebracht  8)

Maak een backup voor upgrade!
Jos
Support Guru
Support Guru
Posts: 4017
Joined: Wed Sep 05, 2007 8:03 pm
Location: The Netherlands

Re: Nieuwe module: Gallery

Post by Jos »

Ja er is in een eerdere versie al een kleine wijziging in de templates nodig.

Het gaat om de templatevariabele $image->folderlink, deze is verwijderd uit de code.
In plaats hiervan moet je $image->file . $image->thumb en $image->isdir gebruiken.

Als je niet teveel hebt gewijzigd aan de template, dan kun je deze het beste resetten naar het origineel (met de nieuwste code) door middel van de knop die daar speciaal voor is (met dank aan Arnoud ;) . Je kunt je eigen template vantevoren nog even kopieren naar kladblok ofzo en dan je wijzigingen er na het resetten weer in verwerken.

Het betreft alleen de html/smarty code. CSS en Javascript zijn niet aangepast.
Jos
Support Guru
Support Guru
Posts: 4017
Joined: Wed Sep 05, 2007 8:03 pm
Location: The Netherlands

Re: Nieuwe module: Gallery

Post by Jos »

Da's geen template die meegeleverd was  ;) Ik kan aan deze info niet beoordelen wat er fout zou kunnen zijn. Als het in Chrome wel doet en in IE niet, is het misschien een hoofdletter/kleine letter probleem? Zomaar een wilde gok.

Anders zou je even de complete template (de html/smarty code en het javascript veld) hier moeten plaatsen, en een verwijzing naar de documentatie waar je de slideshow vandaan hebt.

edit:
een refresh wil idd wel eens helpen bij IE  ;D Mooi dat het opgelost is..
Last edited by Jos on Mon Nov 09, 2009 3:17 pm, edited 1 time in total.
deactivated010521

Re: Nieuwe module: Gallery

Post by deactivated010521 »

----------
Last edited by deactivated010521 on Tue Mar 12, 2013 5:57 pm, edited 1 time in total.
Jos
Support Guru
Support Guru
Posts: 4017
Joined: Wed Sep 05, 2007 8:03 pm
Location: The Netherlands

Re: Nieuwe module: Gallery

Post by Jos »

arnoud wrote: Jos volgens mij moet jij je nick veranderen in GalleryGuy >:)
En dan afkorten naar Galguy ofzo?  ;D Nee dergelijke ambities heb ik niet. Misschien komt er in de toekomst nog een anderssoortige module van mijn hand. En dan zou die nick ook misplaatst zijn hè.
arnoud wrote: zo snel alweer een nieuwe versie van deze prachtige module.
Zo snel valt ook wel weer mee. Dat van een paar dagen terug was een testversie voor 1.1.. Jij nog bedankt voor het behoeden voor een grote bug.
arnoud wrote: Koppelen van Gallery aan andere modules biedt nieuwe mogelijkheden... voor de liefhebbers een voorbeeld:
http://forum.cmsmadesimple.org/index.ph ... 911.0.html
Erg leuk om te zien dat de module meer mogelijkheden heeft dan ikzelf voor mogelijk had gehouden. 

edit:
Ook leuk om te zien dat dit topic intussen de meeste reacties heeft van het totale Nederlandse forum  8)
Last edited by Jos on Mon Nov 09, 2009 3:50 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Rolf
Power Poster
Power Poster
Posts: 7825
Joined: Wed Apr 23, 2008 7:53 am
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Nieuwe module: Gallery

Post by Rolf »

Jos wrote: Ook leuk om te zien dat dit topic intussen de meeste reacties heeft van het totale Nederlandse forum
Heb nog overwogen om deze topic Sticky te maken, maar dat is inderdaad niet echt nodig  :P
- + - + - + - + - + - + -
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Migrating Company Directory module to LISE
- + - + - + - + - + - + -
Image
Jos
Support Guru
Support Guru
Posts: 4017
Joined: Wed Sep 05, 2007 8:03 pm
Location: The Netherlands

Re: Nieuwe module: Gallery

Post by Jos »

Een slotje lijkt me meer van toepassing... het loopt anders misschien helemaal uit de klauwen...  snel...voordat er nog iemand met nieuwe ideeën komt  ;D
User avatar
Silvie
Power Poster
Power Poster
Posts: 307
Joined: Wed Jun 18, 2008 12:45 pm

Re: Nieuwe module: Gallery

Post by Silvie »

Nieuwste versie gedownload en getest.

Was even zoeken hoe je de miniaturen nu verkleind maar gevonden: in het sjabloon zelf.
Bewust heb ik niet gelezen wat de veranderingen waren om 'schoon' te kunnen testen.

1 ding heb ik ontdekt;
Bij sjabloon fancy sjablooncode javascript: onderaan

*}

de *} staat te veel.

Voor de rest: SUPER!
Jos
Support Guru
Support Guru
Posts: 4017
Joined: Wed Sep 05, 2007 8:03 pm
Location: The Netherlands

Re: Nieuwe module: Gallery

Post by Jos »

Bedankt Silvie.

Als ik het zo bekijk, komt de *} tevoorschijn na een druk op de knop "Reset to original" en komt dit voor bij alle sjablonen.... Er gaat dus bij het resetten iets mis...  Ga ik mee aan de slag. thx.
rochfan

Re: Nieuwe module: Gallery

Post by rochfan »

Ik gebruik gallery en heb een vraag:
is het ook mogelijk om een tweede gallery (op een andere pagina) te tonen en zoja, hoe?
Jos
Support Guru
Support Guru
Posts: 4017
Joined: Wed Sep 05, 2007 8:03 pm
Location: The Netherlands

Re: Nieuwe module: Gallery

Post by Jos »

Jahoor dat kan wel, maar daarvoor moet je dan een subgalerie als de nieuwe root zien.
Je mappenstructuur ziet er dan uit als:

Gallery
- sub1
- - sub1a
- - sub1b
- sub2
- - sub2a
- - sub2b

Bij de ene pagina gebruik je dan als aanroep {Gallery dir="sub1"} en de andere {Gallery dir="sub2"}
In de gallery admin van sub1 en sub2 kun je het vinkje aankruisen dat de link naar de bovenliggende gallery verborgen wordt.
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”