[opgelost] NMS 2.5.6 probleem

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

User avatar
timdebuurman
Power Poster
Power Poster
Posts: 891
Joined: Sun Nov 06, 2011 8:15 pm
Location: Deventer, Netherlands

Re: NMS 2.5.6 probleem

Post by timdebuurman »

Hoi,

Ik loop hier nu ook tegenaan.
Het instellen van een cronjob is denk ik voor meer mensen een lastige.

Zou het mogelijk zijn om een UDT te maken waarin de Job Processing url word aangeroepen en vervolgens de UDT koppelen aan het starten van de nieuwsbrief??
NextDoorMedia - Online Marketing Partner
https://www.nextdoormedia.nl
pasmaskas
Power Poster
Power Poster
Posts: 509
Joined: Tue Nov 29, 2011 10:42 am

Re: NMS 2.5.6 probleem

Post by pasmaskas »

Ik hoop dat er ooit een oplossing komt voor het probleem want ik denk dat NMS 2.4.3 niet altijd blijft werken
pasmaskas
Power Poster
Power Poster
Posts: 509
Joined: Tue Nov 29, 2011 10:42 am

Re: NMS 2.5.6 probleem

Post by pasmaskas »

Is er niet een manier om het via een php bestand te doen? dus bv

Code: Select all

*/10 * * * * /usr/local/bin/php /home/user/domains/domain.com/public_html/cronjob.php
En die voert dan "http://www.domain.com/CGJobMgr/process" uit in een browser op de server of iets dergelijks?

wget werkt helemaal niet en curl wel alleen locked CGJobMgr steeds dus dat schiet ook niet op. Dus dacht mischien is er een manier het via php te doen.

gr pascal
pasmaskas
Power Poster
Power Poster
Posts: 509
Joined: Tue Nov 29, 2011 10:42 am

Re: NMS 2.5.6 probleem

Post by pasmaskas »

Oke cronjobs werkt nu ineens helemaal niet meer! Alle klanten draaien nu NMS 2.4.3 op CMS 1.11.1 en 1 klant CMS 1.10.3 en NMS 2.4.3 (waren te veel problemen).

Voor toekomstige klanten heb ik een tijdelijke fix verzonnen.

Ik heb iets gevonden om cronjobs via een andere weg uit te voeren http://www.setcronjob.com Laat maar is maar een maand gratis :( hier kan je gratis 50 point krijgen (goed voor 50 websites waar je 1x per dag een cronjob voor uitvoert) Als je meer wilt moet je betalen. Alleen 1x per dag is wel weinig zeker als klanten een enorme lijst hebben die zij direct verstuurt willen hebben. Hiervoor heb ik een tijdelijke pleister. In het menu van het OneEleven thema heb ik een knop gemaakt die naar de cronjob url stuurt en een kleine uitleg er bij gegeven wat het doet. Dit is allemaal erg omslachtig vind ik maar het werkt en is niet extreem lastig. Mochten zij het echt vervelend vinden dan zet ik ze gewoon op NMS 2.4.3.

Is er niet een echt gratis cronjobs website waar je ze zonder te betalen kan aanmaken. Ook cronjobs om de 10 minuten? of ene stukje software waar je cronjobs kan in zetten zodat ik ze om de zoveel tijd voor de klant kan uitvoeren ofzo ietsof zij zelf?
User avatar
timdebuurman
Power Poster
Power Poster
Posts: 891
Joined: Sun Nov 06, 2011 8:15 pm
Location: Deventer, Netherlands

Re: NMS 2.5.6 probleem

Post by timdebuurman »

Een simpele button in de admin op de opdrachtenpagina van NMS zou toch al voldoen lijkt me.

Een kleine aanpassing in de module.
NextDoorMedia - Online Marketing Partner
https://www.nextdoormedia.nl
pasmaskas
Power Poster
Power Poster
Posts: 509
Joined: Tue Nov 29, 2011 10:42 am

Re: NMS 2.5.6 probleem

Post by pasmaskas »

Of gewoon een optie om het op de de oude manier te doen maar dat willen ze niet blijkbaar ik had al een "feature request" ingedient maar ze gaven het "Won't Fix". Snap ook niet waarom het gewoon niet werkt op onze server. Baal er een beetje van.

Ik heb het nu zo gefixt tijdelijk:

Image
User avatar
timdebuurman
Power Poster
Power Poster
Posts: 891
Joined: Sun Nov 06, 2011 8:15 pm
Location: Deventer, Netherlands

Re: NMS 2.5.6 probleem

Post by timdebuurman »

Zou je willen uitleggen hoe je dat gemaakt hebt?

Op sommige hosters lukt het me wel om een cronjob te maken met wget, op andere weer niet.
Sommige opdrachtgevers willen niet om die reden verhuizen van hosting, dan is zo'n menuknop wel een goede oplossing.

Ikzelf heb alleen nooit aanpassingen gedaan aan de admin, dus zou ook niet weten hoe.
NextDoorMedia - Online Marketing Partner
https://www.nextdoormedia.nl
deactivated010521

Re: NMS 2.5.6 probleem

Post by deactivated010521 »

----------
Last edited by deactivated010521 on Tue Mar 12, 2013 3:02 pm, edited 1 time in total.
pasmaskas
Power Poster
Power Poster
Posts: 509
Joined: Tue Nov 29, 2011 10:42 am

Re: NMS 2.5.6 probleem

Post by pasmaskas »

Dat had ik al geprobeert alleen als je er op klikt kan je hem alleen maar wijzigen. Hij stuurt je niet door naar de url. Of doe ik iets niet goed? Ik zie ook nix op de homepage.
arnoud wrote:Een /admin theme aanpassen voor een crontab die niet werkt vind ik een omslachtige.

Een beter manier om een URL op te nemen in:
/admin : CMSMS -> Home -> Manage Shortcuts
Edit: Onder het sterretje rechts boven staat hij idd. Alleen hij opent hem in het zelfde venster. Hoe pas je dat aan dat hij dat niet doet?
deactivated010521

Re: NMS 2.5.6 probleem

Post by deactivated010521 »

----------
Last edited by deactivated010521 on Tue Mar 12, 2013 3:03 pm, edited 1 time in total.
pasmaskas
Power Poster
Power Poster
Posts: 509
Joined: Tue Nov 29, 2011 10:42 am

Re: NMS 2.5.6 probleem

Post by pasmaskas »

Idd bij NCleanGrey staan ze netjes links.

Edit en opent ook in het zelfde venster :( agja ik moet het er maar mee doen.
pasmaskas
Power Poster
Power Poster
Posts: 509
Joined: Tue Nov 29, 2011 10:42 am

Re: NMS 2.5.6 probleem

Post by pasmaskas »

Kan het probleem misschien liggen aan de instellingen van CGJobMgr? Aangezien de CURL Job wel werkt met de email test maar niet met CGJobMgr. Weet iemand de beste instellingen daar voor? ik heb verschillende instellingen geprobeerd maar ik weet niet wat de perfecte combi is.
Jos
Support Guru
Support Guru
Posts: 4017
Joined: Wed Sep 05, 2007 8:03 pm
Location: The Netherlands

Re: NMS 2.5.6 probleem

Post by Jos »

Heb je deze instelling gezien? Lijkt me de meest kritische

Default Page for Processing:
Specify the page to use when when handling jobs. It is important that this page
not be cachable. To ensure that analytics are not poluted we recommend that the template used by this page not have any statistcs gathering.
deactivated010521

Re: NMS 2.5.6 probleem

Post by deactivated010521 »

----------
Last edited by deactivated010521 on Tue Mar 12, 2013 3:03 pm, edited 1 time in total.
pasmaskas
Power Poster
Power Poster
Posts: 509
Joined: Tue Nov 29, 2011 10:42 am

Re: NMS 2.5.6 probleem

Post by pasmaskas »

Oke ik gebruik deze cronjob:

Code: Select all

*/10 * * * * /usr/local/bin/curl --silent http://testingwebsite.nl/CGJobMgr/process > /dev/null
En deze instellingen bij CGJobMgr:

Interval (in minutes) between cron jobs: 10

Escalation Interval Limit: 10

Iteration Timeout (seconds): 0

Maximum number of redirects: 10

Iterative Task Slack: 2.5


Met deze settings verstuurt hij ze wel ik heb 3 berichten aangemaakt de eerste lokkend hij en de rest verzend hij alleen hij maakt ze niet af in CGJobMgr. bij NMS staat wel dat ze zijn afgerond. Als ik 1 opdracht plaats in CGJobMgr en die lokkend gelijk gebeurt er verder ook nix meer. Dus er moet denk ik wat met de getallen gespeeld worden?

@ Jos: Casht NMS de berichten dan? of CGJobMgr?

@Arnoud: Moet ik gewoon -L, --location: toevoegen aan de Cronjob?
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”