cookies en de nieuwe cookiewet in de EU

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

User avatar
velden
Dev Team Member
Dev Team Member
Posts: 3483
Joined: Mon Nov 28, 2011 9:29 am
Location: The Netherlands

Re: cookies en de nieuwe cookiewet in de EU

Post by velden »

Jos wrote:
velden wrote:Als je al GoogleAnalytics cookies zet vóórdat de bezoeker uberhaupt een keuze heeft kunnen maken voldoe je m.i. NIET aan de wet.
De plugin van Rolf is wel zo flexibel dat je kunt instellen dat GA bij eerste bezoek niet actief is.
Daar ben ik me van bewust. Maar wat ik bedoel is dat het 'de keuze geven an sich voldoende is' niet opgaat, als de gewraakte cookies al gezet zijn.
User avatar
Rolf
Dev Team Member
Dev Team Member
Posts: 7825
Joined: Wed Apr 23, 2008 7:53 am
Location: The Netherlands
Contact:

Re: cookies en de nieuwe cookiewet in de EU

Post by Rolf »

De cookies worden pas gezet als er toestemming is gegeven en niet eerder. Test zelf en lees de helptekst hier https://www.cmscanbesimple.org/blog/add ... ade-simple
- + - + - + - + - + - + -
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Migrating Company Directory module to LISE
- + - + - + - + - + - + -
Image
User avatar
velden
Dev Team Member
Dev Team Member
Posts: 3483
Joined: Mon Nov 28, 2011 9:29 am
Location: The Netherlands

Re: cookies en de nieuwe cookiewet in de EU

Post by velden »

Rolf,

Dat geldt waarschijnlijk wel voor het cookie dat jouw plugin zet, maar ik denk dat die zelfs buiten de wet valt omdat het een functioneel cookie betreft.

Maar jouw plugin ook prima zo te gebruiken dat initieel bijvoorbeeld wél GoogleAnalytics wordt geplaatst en pas bij NIET AKKOORD je dat niet meer doet. Het kwaad is dan echter wel al geschied.

Uiteraard ligt dat niet aan de plugin, maar aan de implementatie daarvan door de website-bouwer.
User avatar
Rolf
Dev Team Member
Dev Team Member
Posts: 7825
Joined: Wed Apr 23, 2008 7:53 am
Location: The Netherlands
Contact:

Re: cookies en de nieuwe cookiewet in de EU

Post by Rolf »

Tja, zo kun je voor iedere oplossing wel weer een probleem bedenken.
Als je de tag gebruikt zoals deze is gemaakt en is beschreven in de helptekst voldoe je binnen 10 minuten volledig aan de cookiewet!
- + - + - + - + - + - + -
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Migrating Company Directory module to LISE
- + - + - + - + - + - + -
Image
User avatar
velden
Dev Team Member
Dev Team Member
Posts: 3483
Joined: Mon Nov 28, 2011 9:29 am
Location: The Netherlands

Re: cookies en de nieuwe cookiewet in de EU

Post by velden »

Rolf, ik zie het absoluut niet als een probleem. Ik vind het juist zeer flexibel. Ik maak op een site dankbaar gebruik van je plugin, op de manier zoals die bedoeld is.

Ik vind het echter een prettig idee dat ik het ook 'illegaal' kan gebruiken door initieel wél cookies toe te staan en de bezoeker deze optioneel te laten uitschakelen(hoewel het werkelijke kwaad dan al geschied is).

Nogmaals dank voor deze plugin!
sjoerdd87
Forum Members
Forum Members
Posts: 139
Joined: Fri Apr 20, 2012 11:48 am

Re: cookies en de nieuwe cookiewet in de EU

Post by sjoerdd87 »

Als je de cookie weigerd en je gaat weer naar je site kan je gewoon alles bekijken zonder dat je alsnog moet accepteren hoe kan je dit oplossen?

Of in elk geval de popup terug te laten komen zodat ze alsnog kunnen accepteren.

Gr. Sjoerd
sjoerdd87
Forum Members
Forum Members
Posts: 139
Joined: Fri Apr 20, 2012 11:48 am

Re: cookies en de nieuwe cookiewet in de EU

Post by sjoerdd87 »

sjoerdd87 wrote:Als je de cookie weigerd en je gaat weer naar je site kan je gewoon alles bekijken zonder dat je alsnog moet accepteren hoe kan je dit oplossen?

Of in elk geval de popup terug te laten komen zodat ze alsnog kunnen accepteren.

Gr. Sjoerd
Heb het al gevonden, heb de limiet voor de "no" cookie van 365 naar 0 dagen gezet, zo moeten ze wel accepteren.

Je moet toch ook bijhouden wie er geaccepteerd heeft of niet? is dit voldoende om 100% safe te zijn dat je voldoet aan de cookiewet?

En hoe kan je ervoor zorgen dat als je deze balk onder of bovenaan de pagina zet deze standaard mee naar beneden scrollt?

Gr. Sjoerd
andre_designer
Forum Members
Forum Members
Posts: 233
Joined: Sat Apr 10, 2010 4:26 am
Location: Gorinchem

Re: cookies en de nieuwe cookiewet in de EU

Post by andre_designer »

hi, ik wil even advies inwinnen !!

bij functionele cookies ben je dan wel of niet verplicht om deze te vermelden op de site. En als dit niet hoeft is dit wijs om dit dan wel te te doen. zo ja wat betekenen dan de standaard cookies van cms ms??
Locked

Return to “Dutch - Nederlands”