mystiske fejlmeddelelser på samtlige sider

Support på dansk for CMS Made Simple

Moderator: Silmarillion

Post Reply
larskonzack
New Member
New Member
Posts: 5
Joined: Sun Aug 09, 2009 4:58 pm

mystiske fejlmeddelelser på samtlige sider

Post by larskonzack »

hej

Mit site har hidtil fungeret fint med cms made simple, men der er pludselig opstået en meget dominerende fejlmeddelelse på samtlige sider + adminstrator-delen -
Følgende linier repeteres et utal gange og slutter så med de sidste to linier - tjek konzack.dk eller se nedenfor

Warning: Parameter 1 to cms_module_Lang() expected to be a reference, value given in /customers/konzack.dk/konzack.dk/httpd.www/lib/classes/class.module.inc.php on line 2154

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/konzack.dk/konzack.dk/httpd.www/lib/classes/class.module.inc.php:2154) in /customers/konzack.dk/konzack.dk/httpd.www/index.php on line 362


Jeg er virkelig i vildrede - er der nogen der har en ide om hvordan/hvorfor det er opstået
og især: hvordan kan dette problem løses?
- den anvendte template er Underground, men jeg kan ikke umiddelbart finde fejl når jeg kigger css /cms igennem - men er heller ikke en haj til det.

Jeg er virkelig på herrens mark, og jeg håber der er nogen der kan hjælpe
Situationen er opstået nærmest af sig selv, da jeg ikke har redigeret på siden i et godt stykke tid.

På forhånd tak
Lars Konzack

Venlig hilsen Lars
User avatar
Silmarillion
Dev Team Member
Dev Team Member
Posts: 483
Joined: Sun Jan 02, 2005 9:10 pm
Location: Denmark

Re: mystiske fejlmeddelelser på samtlige sider

Post by Silmarillion »

Hej Lars

Hvor er siden hostet? For en del host'ere opgradere i disse tider til PHP 5.3 som ikke er understøttet af CMSMS 1.6. Vi arbejder på højtryk for at sprøjte en PHP 5.3 kompatibel version ud snarest.

Det kan være problemet...

Mvh
Morten
larskonzack
New Member
New Member
Posts: 5
Joined: Sun Aug 09, 2009 4:58 pm

Re: mystiske fejlmeddelelser på samtlige sider

Post by larskonzack »

Hej Morten

Min side er hostet hos one.com - og så vidt jeg har kunnet søge mig frem til er de gået over til PHP 5.3 - kan det løse problemet hvis jeg opgraderer til den nye CMSMS 1.7?

Venlig hilsen

Lars
User avatar
Silmarillion
Dev Team Member
Dev Team Member
Posts: 483
Joined: Sun Jan 02, 2005 9:10 pm
Location: Denmark

Re: mystiske fejlmeddelelser på samtlige sider

Post by Silmarillion »

Det er meget tænkeligt at det kan løse problemet, ja! Det skulle være en nogenlunde sikkert opgradering, da der ikke er databaseændringer, men tag en god backup og rul 1.7 ned over den, tror det kunne løse det...

m.
larskonzack
New Member
New Member
Posts: 5
Joined: Sun Aug 09, 2009 4:58 pm

Re: mystiske fejlmeddelelser på samtlige sider

Post by larskonzack »

Tak for hjælpen - jeg kaster mig over det efter påske, så kan det være jeg vender tilbage med flere spørgsmål

NB: kan du anbefale andre webhoteller end One.com - og kan man skifte webhotel sådan bare uden videre? - fx er min personlige, meget benyttede mailadresse, lars[ad]konzack.dk, også hosted eller i hvert fald administreret via one.com - den mailadresse vil jeg være ked af at miste.
Så blev det alligevel til flere spørgsmål  ::) :D

Venlig hilsen Lars
User avatar
Silmarillion
Dev Team Member
Dev Team Member
Posts: 483
Joined: Sun Jan 02, 2005 9:10 pm
Location: Denmark

Re: mystiske fejlmeddelelser på samtlige sider

Post by Silmarillion »

Hej Lars

Jeg er meget glad for unoEuro.com som jeg synes leverer en meget god service til en billig penge. Man kan sagtens skifte webhotel, men det er selvfølgelig vigtigt at huske at "redde" alle data fra den gamle server før man sætter flytningen igang. Både filer, database-indhold og "tømme" sin postkasse.
unoeuro har også glimrende mail-hosting, men læs lidt om det :)

mange hilsener
Morten
Post Reply

Return to “Danish - Dansk”