Brug af smarty tag i user defined tag

Support på dansk for CMS Made Simple

Moderator: Silmarillion

Post Reply
sonderkar
New Member
New Member
Posts: 9
Joined: Mon Mar 16, 2009 8:58 am

Brug af smarty tag i user defined tag

Post by sonderkar »

Hej, jeg er CMS /HTML/PHP newbie!
Jeg prøver at lave kode, som indsætter et Google map på bestemte sider. Jeg har lavet en UTC som henter Page ID (og det virker fint).
Nu prøver jeg så at bruge denne UTC enten i en anden UTC eller i layout template. Jeg har prøvet:
{if {Get_page_ID} == 'middagen'}
{Simpl5eGoogleMa4p map='middagen' addr='Nøvlingvej 135, Nøvling 9260 Gistrup'}
{/if}
({Get_page_ID}) henter page ID.
Jeg får "
Parse error: syntax error, unexpected '{' in /home/sonderka/public_html/bryllup/tmp/templates_c/%%9F^9F5^9F529885%%tpl_body%3A24.php on line 77" som fejl - nogen der kan give en newbie et hint (antager det har noget med "{" at gøre??
User avatar
Silmarillion
Dev Team Member
Dev Team Member
Posts: 483
Joined: Sun Jan 02, 2005 9:10 pm
Location: Denmark

Re: Brug af smarty tag i user defined tag

Post by Silmarillion »

Hej Sonderkar

Det er ikke helt ligetil... men ikke umuligt ;-) problemet er at man ikke lige kan bruge en anden UDT som variabel i PHP-kode, for disse kræver jo netop at de blir processeret af Smarty, og det bliver ikke ikke inde i PHP-koden... Men det kan man gøre noget ved...

Det er lidt bagvendt, og hvis nogen har en smartere måde, så hører jeg det gerne.
Men nedenstående benytter jeg selv til, inde i noget php-kode, at benytte {mailto}-smarty kommandoen som beskytter mail adresser mod harvesting...

Code: Select all

  $smarty_data = "{mailto address='".$laerer["email"]."' encode='hex'}";
  $smarty->_compile_source('temporary template', $smarty_data, $_compiled );
  @ob_start();
  $smarty->_eval('?>' . $_compiled);
  $_contents = @ob_get_contents();
  @ob_end_clean();
$smarty-data skal indeholde det du vil køre igennem smarty, og på den anden side indeholder $_contents dit resultat bagefter.

Jeg håber det kan bruges!

Mange hilsener
Morten/Silmarillion
Post Reply

Return to “Danish - Dansk”