Frontend User Module

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
mm111
Forum Members
Forum Members
Posts: 29
Joined: Sat May 07, 2011 12:41 pm

Frontend User Module

Post by mm111 »

Ik probeer het eea voor elkaar te krijgen met de Frontend User Module maar krijg het niet voor elkaar. Hopelijk kan iemand me even op weg helpen.

Ik heb een pagina 'inloggen' gemaakt en daarop een inlogformulier geplaatst. Dat werkt. Ik kan nu ook inloggen. Als ik ben ingelogd kom ik echter weer terug op deze pagina. Ik wil dat je dan naar een andere pagina gaat.

Hiervoor had ik dit bedacht, maar daar lijkt niet op gereageerd te worden:

Code: Select all

{if isset($ccuser)}{if !$ccuser->loggedin()}{redirect_page page='nl'}{/if}{/if}
En als tweede wil ik op een andere pagina uitlezen van welke groep (ik heb er 2) iemand lid is om op basis daarvan bepaalde content wel/niet te tonen.

Ook dat krijg ik helaas niet werkend.
staartmees
Power Poster
Power Poster
Posts: 1049
Joined: Wed Mar 19, 2008 4:54 pm

Re: Frontend User Module

Post by staartmees »

de pagina waar men naartoe verwezen wordt, kan je heel eenvoudig instellen via het tabblad Ingebouwde authentificatie dat je kan bereiken via de instellingen van de FEU-module. Je vindt daar onderaan een kader met de Verwijzingsinstellingen.
mm111
Forum Members
Forum Members
Posts: 29
Joined: Sat May 07, 2011 12:41 pm

Re: Frontend User Module

Post by mm111 »

Dat dacht ik ook en ik heb daar ook een pagina ingesteld maar dat werkt dus helaas niet.
mm111
Forum Members
Forum Members
Posts: 29
Joined: Sat May 07, 2011 12:41 pm

Re: Frontend User Module

Post by mm111 »

Ik kom steeds terug op de inlogpagina waar dan de melding 'Deze gebruiker is reeds ingelogd' verschijnt. Heeft iemand nog een idee?
staartmees
Power Poster
Power Poster
Posts: 1049
Joined: Wed Mar 19, 2008 4:54 pm

Re: Frontend User Module

Post by staartmees »

De instellingen bij de FEU-module volstaan; de code

Code: Select all

{if isset($ccuser)}{if !$ccuser->loggedin()}{redirect_page page='nl'}{/if}{/if}
heb je niet nodig, heb je die uit de template verwijderd? Heb je in de FEU-module een groep aangemaakt? Heeft de pagina waarnaar je verwijst de status 'beveiligde inhoud' en heb je onder rechten de groep die toegang heeft tot die pagina aangeklikt? Heb je nadien je websitecache leeggemaakt?
mm111
Forum Members
Forum Members
Posts: 29
Joined: Sat May 07, 2011 12:41 pm

Re: Frontend User Module

Post by mm111 »

De code heb ik verwijderd.

Ik heb inmiddels ook de module CustomContent geïnstalleerd maar ik zie nergens een optie om bij een pagina in te stellen dat deze 'beveiligd' is. Ik heb 2 groepen aan gemaakt. De cache heb ik ook verwijderd.
Willow070
New Member
New Member
Posts: 6
Joined: Wed Apr 11, 2012 12:56 pm

Re: Frontend User Module

Post by Willow070 »

Heb je inmiddels een oplossing gevonden inmiddels?

Momenteel loop ik tegen het volgende aan en het lijkt ergens op wat je beschrijft:
1. Rechtsbovenin heb je een link Inloggen of Mijn Account. Afhankelijk of de FrontEndUser is ingelogd. Dat werkt.
2. Wanneer je een beschermde pagina opent (bij wijze van spreke: 'Mijn Account') dan vertoont hij het inlogformulier.
3. Je logt in, de browser ververst en 'Inloggen' wijzigt in 'Mijn account', maar het inlogformulier blijft staan!
4. Wanneer ik via FTP de cache leeggooi (tmp/templates_c en tmp/cache) en de pagina weer ververs dan verschijnt wel de beveiligde inhoud: 'Wat komt hier voor tekst?'
5. Het rare is: in een andere browser waar de FrontEndUser NIET is ingelogd wijzigt de pagina na verversen ook van inlogformulier naar de beveiligde inhoud.

De inhoud van de beveiligde pagina wordt dus bepaald en website-breed vastgelegd door de eerste bezoeker van die pagina.

Waar het dus op lijkt is dat de opbouw en de inhoud van de pagina (te lang, te veel, weet ik wat) wordt opgeslagen in de 'tijdelijke' template / cache bestanden van het core systeem.
Willow070
New Member
New Member
Posts: 6
Joined: Wed Apr 11, 2012 12:56 pm

Re: Frontend User Module

Post by Willow070 »

Heb je inmiddels een oplossing gevonden inmiddels?

Momenteel loop ik tegen het volgende aan en het lijkt ergens op wat je beschrijft:
1. Rechtsbovenin heb je een link Inloggen of Mijn Account. Afhankelijk of de FrontEndUser is ingelogd. Dat werkt.
2. Wanneer je een beschermde pagina opent (bij wijze van spreke: 'Mijn Account') dan vertoont hij het inlogformulier.
3. Je logt in, de browser ververst en 'Inloggen' wijzigt in 'Mijn account', maar het inlogformulier blijft staan!
4. Wanneer ik via FTP de cache leeggooi (tmp/templates_c en tmp/cache) en de pagina weer ververs dan verschijnt wel de beveiligde inhoud: 'Wat komt hier voor tekst?'
5. Het rare is: in een andere browser waar de FrontEndUser NIET is ingelogd wijzigt de pagina na verversen ook van inlogformulier naar de beveiligde inhoud.

De inhoud van de beveiligde pagina wordt dus bepaald en website-breed vastgelegd door de eerste bezoeker van die pagina.

Waar het dus op lijkt is dat de opbouw en de inhoud van de pagina (te lang, te veel, weet ik wat) wordt opgeslagen in de 'tijdelijke' template / cache bestanden van het core systeem.
Willow070
New Member
New Member
Posts: 6
Joined: Wed Apr 11, 2012 12:56 pm

Re: Frontend User Module

Post by Willow070 »

Update FrontEndUsers naar > 1.11 lost dit probleem op!
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”