in formbuilder FEU mailadres meenemen en gebuiken

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
pedes
Power Poster
Power Poster

in formbuilder FEU mailadres meenemen en gebuiken

Post by pedes »

Ik gebruik Formbuilder, maar ik wil nadat een gebruiker is ingelogd, deze gebruiker een formulier laten invullen.
Uiteraard wil ik graag de naam en email adres gebruiken van de ingelogde gebruiker (en deze niet opnieuw laten invullen in de form) om het formulier te versturen.

Dus gebruiker logt in, ziet het formulier, vult de velden in en bij submit verstuurd het formulier een kopie naar de ingelogde gebruiker zijn mail adres.

Ik weet niet hoe ik een eigenschap van FEU kan gebruiken in formbuilder.
Ik heb een veld optie in Formbuilder:
'E-mail gebruikers die matchen aan een FEU-eigenschap'
Maar hoewel FEU is ingesteld wordt er steeds weer volgende meegegeven als info in de veld optie van formbuilder:
"Fout in veldinstellingen:
Er kan geen bruikbare FEU-eigenschap worden gevonden. Dit veld zal niet functioneren."

Iemand een idee hoe de form data te versturen naar de ingelogde FEU.

Alvast dank voor de info
Mvg,
Peter
pedes
Power Poster
Power Poster

Re: in formbuilder FEU mailadres meenemen en gebuiken

Post by pedes »

Vroeger kon ik een verborgen veld gebruiken en daar de smarty tag
{$ccuser->property('naam')} inzetten, maar dat werk niet meer blijkbaar.
Ik heb nu geprobeerd met de tag: {ccuser::property('naam')}
Maar dan krijg ik onderstaande error als ik de form wil aanroepen

Code: Select all

Syntax error in template "07d7dc780e1f71e0661d1aa08fa7623b73bb3f0e"  on line 1 "{ccuser::property('naam')}" access to static class 'ccuser' not allowed by security setting
Iemand een idee hoe ik de FEU eigenschappen van de ingelogde gebruiker kan meenemen in formbuilder en eventueel een kopie van de form mailen naar het email adres van de ingelogde FEU gebruiker?

Dank voor jullie meedenken en/of info
Mvg,
Peter

EDIT
om het verborgen veld toch te gebruiken met de smarty tag, moet je in uw config.php de lijn $config['permissive_smarty'] = 1;
toevoegen.
Dus nu kan ik wel al de property van FEU mee nemen in het doorgestuurde form, maar hoe stuur ik ook een kopie van de form naar het email adres van de FEU ingelogde user?
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”