listextended module voor portfolio pagina.

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

User avatar
velden
Dev Team Member
Dev Team Member
Posts: 3483
Joined: Mon Nov 28, 2011 9:29 am
Location: The Netherlands

Re: listextended module voor portfolio pagina.

Post by velden »

Als ik het zo lees dan denk ik dat hiervoor de 'category action' het meest geschikt is.

Maar om het zeker te weten zou je eigenlijk eerst een werkende versie moeten maken zonder CMS (dus gewoon statische pagina). Als dat werkt zou het vrij eenvoudig moeten zijn om te bepalen hoe je het via een module kunt implementeren.

Ik heb ooit eens zoiets dergelijks geimplementeerd op een website (wat andere opzet) http://tinyurl.com/n6hr4lz

Filtering geschiedt met de checkboxes en javascript.
Achter elke foto zit weer een album. Hiervoor heb ik de Gallery module gebruikt. Wellicht kun je daar wat mee.

Overigens is dat dus NIET met hoofd-sub category. Denk niet dat dat eenvoudig te maken is met Gallery, hoewel ik dat niet zeker weet.
(M)
Forum Members
Forum Members
Posts: 118
Joined: Tue Mar 18, 2008 11:43 pm

Re: listextended module voor portfolio pagina.

Post by (M) »

Erg mooie one page site!

Category action heb ik werkend met een (voorlopig simpele) dropdown list maar bij een keuze wordt het resultaat in een soort nieuwe pagina getoond waarbij de dropdown filter en content tekst verdwenen zijn.
Dat is net niet wat ik wil.

Het overzicht van foto's zijn grote thumbnails die bij een muisklik een grote versie laten zien. Dan heb ik hopelijk Gallery niet nodig.
User avatar
velden
Dev Team Member
Dev Team Member
Posts: 3483
Joined: Mon Nov 28, 2011 9:29 am
Location: The Netherlands

Re: listextended module voor portfolio pagina.

Post by velden »

Maar dat betekent dan waarschijnlijk dat je je javascript 'album' nog niet op orde hebt (Fancybox of wat je dan ook wilt gaan gebruiken).

Heb je een link naar de webpagina?
(M)
Forum Members
Forum Members
Posts: 118
Joined: Tue Mar 18, 2008 11:43 pm

Re: listextended module voor portfolio pagina.

Post by (M) »

Het gaat om de weergave na filtering. Dat vind plaats in een 'andere' pagina.
De tijdelijke url met een ruwe opzet is; http://53922297.nl.strato-hosting.eu/beeldbank.html
User avatar
velden
Dev Team Member
Dev Team Member
Posts: 3483
Joined: Mon Nov 28, 2011 9:29 am
Location: The Netherlands

Re: listextended module voor portfolio pagina.

Post by velden »

"Site is currently down for maintenance."
(M)
Forum Members
Forum Members
Posts: 118
Joined: Tue Mar 18, 2008 11:43 pm

Re: listextended module voor portfolio pagina.

Post by (M) »

Oh, niet niet meer.
User avatar
velden
Dev Team Member
Dev Team Member
Posts: 3483
Joined: Mon Nov 28, 2011 9:29 am
Location: The Netherlands

Re: listextended module voor portfolio pagina.

Post by velden »

Ik zie op de voorbeeldpagina geen foto's, maar ik denk dat ik het idee wel begrijp.

Je kunt dat op twee manieren oplossen:

1.- Je gebruikt ajax voor het tonen van de resultaten na filtering. Dat betekent dat je de 'resultaten' toont in de bestaande pagina zonder dat dus de pagina refresht wordt. Dit is een tikkeltje geavanceerd maar op zich wel goed te doen. Bovendien heb je daar in de toekomst mogelijk ook voordeel bij als je het ajax principe door hebt.

2.- Je laadt alle categorieen op voorhand al in en - wederom met javascript - pas je de filtering toe na wijziging van de select box.
Dit kan in-efficienter zijn dan optie één omdat je op voorhand al minimaal alle thumbs moet laden.
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”