Availability module

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
mm111
Forum Members
Forum Members

Availability module

Post by mm111 »

Ik heb de availability module geïnstalleerd. Het lukt me echter niet om via de backend een reservering te maken. Ik krijg de melding 'Gelieve één of meer reserveerbare items en tijd intervallen voor deze reservering te definiëren'.

Ik heb als bijlage een screenschot van een deel van het scherm wat ik zie om een nieuwe reservering toe te voegen toegevoegd. Ik heb het idee dat ik hier iets mis aan de linkerkant onder 'Reservering Componenten'.

Is er iemand die me hiermee even verder op weg kan helpen?
Attachments
Knipsel.JPG
Duketown

Re: Availability module

Post by Duketown »

mm111,

Niet dat ik meteen een antwoord weet, maar welke versie van CMSMS en Availability Module gebruik je?
Is dit trouwens de front end reservering?

Duketown
mm111
Forum Members
Forum Members

Post by mm111 »

Hoi Duketown,

CMS MS 1.11.2
Availability 1.8.1
Als ik het goed begrijp kun je aan de frontend alleen een reservering ben als je bent ingelogd. Dit moet ik ook nog op een of andere manier zien te omzeilen maar zolang het in de backend is dat mijn eerste prio.

groet
Duketown

Post by Duketown »

Sorry ??? ,

Ik ben kwijt wat je nu eigenlijk wilt. Iets aan de front end maar toch eigenlijk eerder in de back end. Geen reservering op naam?

Kun je omschrijven wat je met de module wilt doen?

Duketown
mm111
Forum Members
Forum Members

Post by mm111 »

Wat ik wil is via de website een formulier beschikbaar stellen om een kamer te boeken. Daarvoor zal de module in eerste instantie dus in de backend goed moeten werken. Dit is nu dus niet het geval omdat ik geen kamer kan boeken.

De tweede uitdaging is in de frontend te omzeilen dat iemand als FEU moet zijn ingelogd om überhaupt een boeking te kunnen doen.
Duketown

Post by Duketown »

Ik dacht even de module te installeren. Bleek dat er nog 5/6 andere ook geinstalleerd moeten worden. Geen zin/tijd in. Een van de modules is echter nieuw in de lijst van afhankelijkheden en dat is CGecommercebase. Heb je daarin gekeken of er iets terugkomt van resource? Misschien moet er toch nog de module Products voor prijzen van resources worden opgevoerd.
Heb je in de help tekst de mogelijke parameters gezien? Heb je al iets gedaan met de volgende parameter (quote uit de helptekst):
(optional) rsrcid="" - This parameter is accepted by the detail template to display a detail report about a specific resource
Anders toch debug aanzetten of de code induiken of iemand toegang tot je back end verlenen om mee te kijken.

Duketown
janvl
Power Poster
Power Poster

Post by janvl »

Het helpt niet maar ik heb het zelfde probleem.

Reserveren in frontend gaat, in backend niet.

Al wat verder gekomen?

m.vr.gr.
Jan
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”